A piramisok ötlete - vélemények

Ugrás a műre


Norton
Felhasználó
2020.03.05 11:56
666 vélemény
Köszi a hozzászólást. Ami a sértődést illeti… szerintem mindenkinek megvan a gyenge pontja. Nyolcvan vagy száznyolcvan kiló az ember, teljesen mindegy. Ez nem a testsúlytól vagy az életkortól függ. Talán valami indiai csodaguru, vagy megvilágosodott mester, egy „Eckhart Tolle” lehet az, aki már lelkileg felette áll mindenféle kicsinyes viszálykodásnak. Egy átlagember (köztük én is) ettől még nagyon messze van, ami nem csoda, mert az egész életünk a rivalizálásról és a versengésről szól.

Már a kisgyermekként azt tanuljuk az iskolában, hogy versenyezzünk, szerezzünk jobb jegyeket, vagy legyünk valamiben jobbak, mint a másik. Ez a mentalitás pedig már annyira elterjedt, hogy talán már a génjeinkben is továbbhordozzuk. Ezért van az, hogy az emberek olykor nem embertársként, hanem ellenfélként, vagy akár ellenségként tekintenek egymásra.

Aztán pedig csodálkozunk a rengeteg viszálykodáson és háborún. Én abszolút nem lepődök meg azon, hogy ez a világ el van baszva. Ezt teszi a „fogyasztói társadalom”, és az egész oktatási, nevelési rendszer. Legalábbis szerintem, persze lehet, hogy tévedek ebben. De most már tényleg nagyon elkanyarodtunk a piramisoktól. :-)
Kereder Márk
Felhasználó
2020.03.05 09:47
205 vélemény
Nem az alaptémához kapcsolódik, de ha már ilyenekről beszélünk: kedves Norton, akiben már megfogalmazódik az, amit az előző hozzászólásodban leírtál, akkor biztosíthatlak: semmi baj sincs veled, sőt! :-) Akiben felmerül, hogy hátha megbánt mást, de nem akarja, és hogy most mi legyen, hogyan csinálja, hogy még véletlenül se okozzon másnak rossz érzést, nos, az nagyon jó úton van.
Hidd el, sokan, nagyon sokan direkt bántanak másokat. Bármelyik portál bármelyik kommentszekcióját kell csak megnézni. Bődületes, és egyszerűen hihetetlen, hogy hova fajult a közbeszéd pár év alatt! Nagyon durva szerintem és nincs olyan partvonal, ahonnan ne lőnék a hergelőnyilakat. Ez a világ legnagyobb bűne: szándékos lélekrombolás. Ez minden gazdasági bűncselekménynél ezerszer "többet ér".
A gazdasági bűnöket szankcionál(hat)ják is esetleg még itt is, de a lélekrombolást és megosztást ezen a földön soha. Az majd másnak a feladata lesz, persze, csak ha méltóztatik létezni.
***
Más, de még ide tartozik:
én általában a feltétlen őszinteségem miatt szívom meg. Sok helyről diszkvalifikáltam már magam ezzel. (El kéne kezdenem álnéven írni? ;) )
Persze lehetne máshogy is... Okosabb lenne, az biztos... De vallom, hogy csak így érdemes. (!)

Szóval szerintem ha őszinte vagy és (látszik), hogy rosszat nem akarsz, akkor ne
ostorozd magad, nincs miért.
A sértődés és a durcizás a lelkileg éretlen emberek sajátja. Sokan óvodás él 80 kilós testben 40-50 éve a Földön. Nincs dolgod velük, amint közölted, hogy nem akartad megbántani, ha olyan a szitu. Az, hogy kinek a szavára adsz, te választod meg, ahogy azt is az ember maga választja, kivel tölti a szabadidejét, vagy kit választ párnak.

Üdv!
Norton
Felhasználó
2020.03.05 07:44
666 vélemény
Nézd el nekem, ha félreértettelek. Sajnos történt már velem, hogy tényleg minden rosszakarat nélkül tréfálkoztam valakivel, s persze mindenki röhögött, csak az nem, akit ért a poén. Aztán meg csodálkoztam, hogy fél évig nem köszön az illető. Tudom, milyen idegesítő, mert az én káromra is viccelődtek már, és nagyon nehéz megjósolni, hogy ki mitől sértődik meg. Úgyhogy igyekszem ezekből visszavenni, csak néha nehéz megállni. :-)
Xenothep
Felhasználó
2020.03.04 17:28
266 vélemény
Norton

ez az oka annak, hogy nem szeretek írásban kommunikálni, se hangsúly, se arckifejezés, aztán meg megy a félreértés. Tőlem se áll távol a cinizmus, ezért műveid bejönnek, mint írtam már egy-két helyen, és ahogy elnéztem a beszélgetéseinket, van némi harmónia (a hülyeséget illetően is) szóval nem sértődtem meg, meg nem is sírok a sarokban, mint a meg nem értett vaskalapos tudós, meg egyáltalán se semmi nem. :-)

És marhára igazad van, tényleg volt a főnöknek egy szál haja, és valóban Dús hajnak hívták. Én a Kockásra tippelek.
Norton
Felhasználó
2020.03.04 12:50
666 vélemény
Egyetértek, mind két oldalon a túlzások vannak: az egyiken a vakság, a másikon pedig a belemagyarázások. Annyit azért hozzá tennék, hogy én Dánikent nem nézném le, mert lehet, hogy tíz elméletéből egy ér valamit, de legalább fel meri vállalni azokat.

Nem is tudom, mihez lehetne hasonlítani egyes ókori építmények nonszesz mivoltát. Körülbelül olyan, mintha a középkori emberek felhúztak volna egy felhőkarcolót. Biztos vagyok benne, hogy akkor is ez lenne: ott a felhőkarcoló, meg kell magyarázni.

Előjönnének a tudósok, és elmagyaráznák, hogy akkoriban már ismerték a fémeket, tehát a fémvázat a kovácsmesterek kikalapálták. Ismerték az üveget is, tehát a külső ablakokat is meg tudták csinálni, és a többi, és a többi. Nem mindent tudnak megmagyarázni, de beérnék annyival, hogy a középkori emberek biztos megoldották valahogy. Ezt pedig nagyjából mindenki elhinné.

Csak néhány olyan őrült lenne, mint Dániken, aki azt mondaná, hogy gyerekek, itt valami nincs rendben! Időcsapdába kerültünk? Vagy a földönkívüliek jártak itt, vagy mi történt? Aztán persze a sok művelt ember kigúnyolná őket.

Cserébe viszont jól keresnének az elméleteikkel, ami némi kárpótlás nekik, az igaz, és ők is túlzásokba bocsátkoznának. De azért nem kell alábecsülni őket sem szerintem. :-)
Kereder Márk
Felhasználó
2020.03.04 08:04
205 vélemény
Sziasztok, az alaptémára:
azért a Laposföldben hivés és az, hogy nem tudjuk elképzelni a hivatalos piramisépítési magyarázatot, két külön dolog. Ha már az egész szerencsétlen világ a végletekben való gondolkodás primitivizmusában szenved, nekünk magunknak még nem muszáj olyannak lennünk.
Súlyozhatunk adott esetben, ha akarunk. Nem kell feltétlenül hinnünk a többszáz tonnás kövek többszáz kilóméterrel történő odacipelését, majd megcsiszolását úgy, hogy egy zsilettpenge se férjen közéjük, majd olyan magasra emelve akár rámpával is, vagy vízzel teli medencével, stb, amit MA NEM TUDNÁNK kivitelezni. (Valamennyire tudom, miről beszélek, az építőiparban dolgozom),
továbbá nem kell hinnünk az UFÓK általi odacipelésben sem.
Mondhatjuk azt is, hogy nem tudjuk. (Még.)
Ez a nemtudás a végletekben való gondolkodás elvetése, az üresen hagyott választóív, hogy nem vagyunk hajlandók felülni egy olyan vonatra, ami két rettenetes állomás között ingázik. (A "Másik is lopna"-féle mondatok hamissága és eszetlensége tartja például béklyóban harminc éve Magyarországot. Súlyozás ebben a gondolatkörben: persze, hogy mindegyik tróger-banda lop(na), viszont nem mindegy, hogy a közös raktárból a három almásláda közül megfognak kettőt és kicipelnek, marad egy, vagy pedig egy-egy almát lecsennek a tetejéről (marad sok).
Az állapotot a - még csak nem is kell szándékosan teremteni, megy az magátol - MEGOSZTOTTSÁG tartja fent. Ha ráeszmélünk a megosztottságunkra és arra, hogy EZ NEM JÓ, már félig szabadok vagyunk.
Nagyon elkanyarodtam és lehet, h. a politika miatt offolnak majd. ¯\_(ツ)_/¯
Szóval az alaptéma: ki merem mondani, hogy szerintem a hivatalos magyarázat a piramisokra sántít.
- Akkor mi volt, okoska? - kérdezhetik.
Pont ezt akarom elkerülni: választani rossz alternatívák közül.
Egyszerűen nem tudom, mi volt.
Ahogy írtam: szerintem a múlt rejtélyesebb, mint gondoljuk. És maga a létezés is rejtélyesebb, mint gondoljuk, ha már itt tartunk.
Vannak itt nagyon nagy fantáziával megáldott elmék is: mi lenne, ha ez az anyagi Univerzum és az idő is illuzórikus lenne? Csak a "lehetőség" létezik. A potencialitás. A tudósok most kezdik lefejteni a külső héjakat. Ez a kvantummechanika. (A maga, természetben is megtalálható kvantumbitjeivel, ami nem csak 0 és 1 lehet.) Mi van, ha a gondolat és egyebek a machinátorok.
Megint csak a Buddhizmust tudom idecitálni: a tudatunkon kívül nincs semmi. Az ebben való nemhivés is a tudatunkban realizálódik. Nincs menekvés, be vagy zárva. Nincs külső szem, ha van is azzal Te nem látsz.
Vesd össze: rengeteg SF mű, kivált: PKD.
Nem a "hülyeségre" (Dániken, stb...) akarom felhívni a figyelmet, hanem a korlátoltságunkra. Hogy csak korlátokban tudunk gondolkodni. A határozott vélemény ilyen. Akinek határozott véleménye van, annak a véleményének vannak határai. Ki merem jelenteni: nekem nincs határozott véleményem, mert nem szeretném az elmémet határok közé szorítani.
Üdv!
Norton
Felhasználó
2020.03.04 07:06
666 vélemény
Érdekes, én azt hittem, hogy te sértődtél be azon, hogy "ne menj a mágneses terek közelébe". Ezt én is csak poénnak szántam. (Egyébként tényleg ne menj!) A golyófejűekről pedig nekem annyi rémlik, hogy mindegyik kopasz volt, de a főnöknek volt egy szál haja, ezért úgy hívták, hogy Dús haj. Nem vagyok benne biztos, hogy ugyanaz a képregény, amiről ti beszéltek, de én ezt vagy egy régi Kockásban, vagy egy óegyiptomi sírfeliraton láttam. :-)
Xenothep
Felhasználó
2020.03.04 06:47
266 vélemény
Norton, egy percig se gondold, hogy ez személyed elleni nyílt, vagy burkolt támadás lett volna, ugyan már, maradj már!... hiszen lelkes rajongód vagyok, NORTON FOR PRESIDENT, meg minden. Csak röhögcséltem itthon délután az írásodon, és arra gondoltam, megosztom veled a fontos gondolataimat, hátha együtt megérthetjük, hogy végül is MIRE GONDOLT A KÖLTŐ?!...
Xenothep
Felhasználó
2020.03.04 06:45
266 vélemény
Kapitány, úgy rémlik, magyarul az volt a címe, hogy "Ősemberkék". Két fiatal Cromagnoni mindig balhéba kerül. Egyszer a törzsfőnök elküldi őket, hogy kémkedjenek, tudják meg, mit főztek ki az ellenséges törzsnél. Azok meg belopóznak, felkapják a kondért, és hazarohannak vele, hogy hát ezt "főzték" éppen... Az ominózus részben meg ugye a Golyófejűek lopják el a fésűgyár tervrajzát, csak hát mindenki tok kopasz, ez a csattanó.

Ejnye... fel kéne kutatni ezeket.
Kapitány
Fejlesztõ
2020.03.04 06:41
255 vélemény
Xenothep, most megfogtál :-) Nem jut eszembe, melyik képregényben akarták ellopni a golyófejűek a fésűgyár tervrajzát :-)
Norton
Felhasználó
2020.03.04 05:12
666 vélemény
Nem értelek Xenoteph, azt a cikket a konteós cimbiknek küldtem, és nem neked, de mindegy. Én nem vagyok konteós, és szerintem te sem. Igazad van, és teljes mértékben egyetértek veled. Már én is látom azt a kisautót. De akár egy távcsővel bámuló kalapos figurát is bele láthatok. Mellette kettővel balra egy pisztoly van, majd női keblek. Ám ha az autótól jobbra nézed a folyamatot, akkor láthatod, hogy az autó átalakul emberré. Ez a korabeli Transformers! Hát nem érted?! A Transformers történetek igazak! Nem csoda, ha ez a kő benne van a topp tízben… illetve topp hatban:

https://liked.hu/tudomany/6-rejtelyes-targy-tortenelembol/

Mellesleg a Gízai nagypiramis belsejében is találtak különböző járművekhez, pl. helikopterekhez és repülőkhöz hasonlatos hieroglifákat. A következő cikknek az alján láthatod a képet:

http://maga-a-valosag.com/?page_id=208

Ez pedig biztosan az ittas repülés veszélyére figyelmeztet. Vagy pedig szintén hamisítvány a piramissal együtt. És a félreértések elkerülése végett újra megismétlem, hogy igazat adtam neked. Csak szeretek vitatkozni. És jól is tudok vitatkozni. Úgyhogy a Föld lapos, mert én vagyok az erősebb. :roll:
Xenothep
Felhasználó
2020.03.03 22:03
266 vélemény
Norton, én azon a "genetikus korongon" látok egy kisautót is, (utolsó kép, 5 óra 25 percnél) az szerinted melyik evolúciós állomás az emberi egyedfejlődésben? A tahó módon parkolók genetikus kódja?

Tök csípem, hogy találnak valami szart, és akkor a fél tudományos világ izgalomba jön, hogy ez aztán most aztán egy genetikus korong! Ja... nem is mondtuk: - Több ezer éves!!!

Mi a péket kezdett ezzel Mufasakin a pusztákban mamut hajsza közben?... És mi van, ha ez egy korabeli Pif és Hercules képregény? Vagy a "Vak asszony visszanéz" című film szövegfüzete? Karmesteri partitúra, 5 kezes combcsontra és koponyákra? Vagy egy fésűgyár pontos tervrajza? Netán "A polipfogás buktatói a sivatagban" című rövid leírás?

Mire gondolt a költő?...
Norton
Felhasználó
2020.03.03 20:59
666 vélemény
Köszönöm a hozzászólásokat. Xenothep, ne menj vaskalappal a mágneses terek közelébe! Csak jótanácsként mondom. A konteós cimbiknek pedig egy csemege:

https://rejtelyekszigete.com/a-genetikus-korong-rejtelye-evezredekkel-ezelotti-embrio-tanulmanyok-1-resz/

:-D
Xenothep
Felhasználó
2020.03.03 19:21
266 vélemény
" - Te, figyu már... milyen évet írunk?
- Krisztus előtt 5.000.
- Őőő... ki az a Krisztus?"

Szóval csak összehoztad a hódos témát. HÓDolatom. TERMESZetesen azért az én elméletem sem elvetendő, főleg a bizonyítékok ismeretében. Azt hallottam, hogy a régi számítógépekből kiszerelik a RAM-okat, felfőzik, és abból lesz a RAMSZESZ. De erre Kapitány tudna válaszolni.
SzaGe
Felhasználó
2020.03.03 19:09
243 vélemény
Klassz írás!

Pár hónapja engem is megihletett az ősi Egyiptom egy hosszabb novella erejéig. Feltettem az első részét reflektálva a sok piramisra :-)

Üdv Geri!
Kapitány
Fejlesztõ
2020.03.03 17:45
255 vélemény
Ezzel az írással teljesen új megvilágításba helyezted a piramisok építésének kérdéseit. Most már tudjuk, hogy csakis így történhetett! :lol: :lol: :lol:

Szokás szerint nagyon jó :-)

Előző oldal