A piramisok ötlete

Neoprimitív / Írások (614 katt) Norton
  2020.03.03.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2020/12 számában.

Egyperces

Ameni és Jahmesz a Nílus partján ücsörögtek. Az idő kellemes volt, de már nagyon unatkoztak.

- Nemrég furcsa álmot láttam - szólalt meg Jahmesz váratlanul. - Hódokról álmodtam.
- Azok meg mifenék?
- Rágcsáló állatok, amik úszni is tudnak.
- Nem semmi.
- Fákat rágnak szét, és duzzasztógátakat építenek a folyókon. Itt is azt csinálnák.
- Fakérget zabálnak? Idióták!
- Ne mondd már, én irigylem a hódokat.
- Miért?
- Mert olyan fasza duzzasztógátakat építenek.
- És akkor mi van?
- Mi is építhetnénk valamit. Ne maradjunk már le a hódok mögött!
- Oké, de mit építsünk unalmunkba?
- Mondjuk egy piramist a főnöknek.
- Minek az neki?
- Hogy a nehéz földi élet után megpihenhessen benne.
- Jó ötlet. Biztos örülni fog ő is. Kell neki egy aprócska emlékmű.
- Ugye, hogy ugye? Szerintem lássunk is hozzá! Nem kell más, csak vagy ötmillió tonnányi mészkő, meg némi mérnöki számítás… azt majd egy bottal a porba rajzoljuk.
- Bot és por az van, de a sírkamra belseje milyen legyen? Azt is mészkőből formáljuk?
- Miért, talán az nem jó?
- Nehogy már mészkőből építsünk sírhelyet a főnöknek, haver! - kiáltotta felháborodva Ameni. - Az olyan megalázó lenne! Vagy te nem így gondolod?
- Mondjuk, az igaz, tesó!
- Építsük meg gránitból inkább!
- Oksa, de hol találunk hozzá gránitot?
- Nemrég elkóricáltam olyan nyolcszáz kilométernyire… már ha ismernénk ezt a mértékegységet, ugye…
- És?
- És találtam egy remek gránitbányát.
- Azannya! Akkor, uzsgyi! Menjünk oda, és hasogassunk le a gránitból olyan ötven kilós darabokat, aztán szállítsuk át ide! Idehaza majd összepászítjuk őket.
- Ne csináld már, cimbora, most mit ötven kilózzunk? Ötven tonnázunk inkább!
- Ezt hogy érted?
- Ötven kilós darabokat túl könnyű lenne nyolcszáz kilométerre elhurcolni. Legyen inkább ötvenezer kiló! Vagy százezer! Az mégis nagyobb buli, nem?
- Igazad van, tesó! Jó buli lesz! Szóljunk a fiúknak!
- Te figyu! Ismerjük mi a kiló és a tonna fogalmát?
- Mondjuk azt még nem. Így nem csoda, hogy nem tudjuk, hogy száz tonna az nehéz.
- Ja, ja! Velünk még ezt nem közölték.
- Így viszont könnyű lesz a feladat.
- Persze, hogy könnyű, haver! Nem kell hozzá más, csak néhány rézvéső, és egy jó erős kis csapat.
- Akkor kezdjünk is neki!

A többi pedig már csak történelem.

Vége

Előző oldal Norton
Vélemények a műről (eddig 16 db)