Helyreáll a rendszer - vélemények

Ugrás a műre


Kereder Márk
Felhasználó
2021.10.05 10:44
205 vélemény
Ilona, igaz! Hibázhatott, majd korrigálja. Mint a dinoszauruszoknál. ;)
(zárójel: a kereszténység szemében isten tökéletes és sosem hibázik. Zárójel be.)
De teljesen igazad van, rossz a következtetés, hiszen az Univerzumnak az embernélküli alapállása csak az jelenti, hogy Isten nem feltétlenül emberarcú. Nem maga képére formálta az embert és nem az ember számára teremtett (növényeket, állatokat, csillagokat, kvazárokat, stb...)
Pontosan ezért tesz meg mindent a tagadás irányába a kereszténység, ha arról van szó, hogy létezhet másik bolygón is értelmes élet. Az ő (idegenek) istene kicsoda? >>> Na, olyan nem lehet! Isten csak az emberé lehet! ... Sajnos a keresztényeknek is el kell fogadniuk a vallásuk egyik attribútumát: kisajátították Istent. Keresztény ember számára nem létezhet sem más bolygón értelmes élet, sem más dimenzióban, sehol. (És hitük szerint élet sem lehet máshol, nemhogy értelmes élet...) Már ha következetesen gondolkodik. Ha nem következetes a gondolkodás, akkor természetesen minden elképzelhető meg van engedve. Akkor viszont be kell ismerni a következetlenséget. Akkor nem szabad tudományosan vizsgálni a "csodát", ahogy sajnos ma próbálkoznak vele, a saját hitüket blamálva.

Én is "hiszek" (reménykedek) Istenben, és tudom, hogy ez a hit következetlen és tudománytalan, de attól még abszolút legitim.

Szerintem az emberrel nem hibázott, ez nem "hiba", hanem az ő változásának lenyomata. Az összes emberi "hiba" csak egy kósza gondolata, amit meghalad / meg fog haladni. És ezek a hibák még csak nem is "rosszak", hanem egyszerűen ilyen a (volt) kedve.
(Persze ez is csak kombináció és légvár.)

Fentiek miatt volt az a véleményem, hogy az "embernélküli alapállás" mégiscsak jobban illik az ateizmus világképébe, ha már szerencsétlen módon mindig kétpólusú végletekben gondolkodik az legtöbb ember.
Ilona
Felhasználó
2021.10.04 21:24
61 vélemény
Márk, szerintem nem jár a pont az ateizmus táblájára. Ha teremtett világban élünk és elfogadjuk, hogy létezik alkotó, akkor hibázhatott is, nem?
Josh Ogren
Felhasználó
2021.10.04 17:45
37 vélemény
Egyenes, tiszta beszély - ha nem is túl vidító...
Csak épp valahol igaz.
Kereder Márk
Felhasználó
2021.10.04 11:13
205 vélemény
Igen, frappáns.

Ami eszembe jutott a remek vers kapcsán:
ha az ember nélkül áll helyre a rendszer,
ha úgy tetszik, az "embernélküliség" felfogható alapállásnak,
akkor kijelenthető-e (továbbra is), hogy az ember számára lett teremtve a világ?

Ugye, hogy ugye?
(Plusz egy pont az "ateizmus" felirat alá a táblán. ;) )
Ilona
Felhasználó
2021.10.03 08:38
61 vélemény
Hű de jó ez a pársoros!
:-)

Előző oldal