Fórum - Közlemények

[Előző] [1] [Következő]
Jimmy Cartwright
Admin
2023.05.12 15:51
496 hozzászólás
Tisztelt Alkotóink!

Hiba csúszott a rendszerünkbe.

Egy hete kaptam egy értesítést Kapitánytól, hogy azt jelezték felé, megtelt a lidércfényes e-mail címünk.
Első gondolatom: Azt nem Kapitány kezeli?
Második gondolatom: Az nem szűnt meg akkor, amikor évekkel ezelőtt megszüntettük a SzentesInfón az oldalunkat?
Némi utánajárás után a válasz mindkettő gondolatomra: Nem.

Megindult hát a tűzoltás.
Új jelszó igénylése, hogy egyáltalán hozzáférhessek a postafiókhoz, a levelek letöltése (közel 2500..., amelyek 99%-a valami spam), átnézése, közben fejvakarás, fejcsóválás, illetlen szavak orr alatt mormolása.

Volt ugyanis néhány e-mail, amit ti küldtetek, és bizony a fenti félreértésből adódóan nem reagáltunk rájuk.
Ami még úgymond aktuális azzal természetesen foglalkozunk, ám vannak sajnos elavultak is.

Ezúton is elnézéseteket kérem, hogy így alakult a helyzet, nem volt szándékos.
Egyúttal kérlek benneteket, hogy ha van olyan e-mail, amire nem reagáltunk, vagy nem intéztük el a kért javítást, módosítást, jelezzétek FB-n, az oldalunk Fórumában, vagy egy nekem küldött e-mail-ben, üzenetben!

Fontos!
A szóban forgó e-mail címet, kipucoltuk és megszüntettük, oda már ne küldjetek semmit (hisz nem is tudtok). :-)
Lidércfény HQ
Felhasználó
2023.03.02 14:09
13 hozzászólás
Tisztelt alkotóink, kedves olvasóink!

Időről időre felmerül a kérdés, hogy a sajnos technikai okok miatt megszűnt Lidércfény AKF archívumunk helyett hol érhetőek el a régi lapszámok.

Nos, örömmel jelenthetem, hogy néhány napja elkészült az Országos Széchenyi Könyvtár Lidércfény AKF Elektronikus Periodika Archívuma, amelyben a legelső lapszámunktól kezdve minden eddigi AKF megtalálható.

https://epa.oszk.hu/html/vgi/kardexlap.phtml?id=04705

Eörö, ebódottá! ????
Jimmy Cartwright
Admin
2022.11.28 17:19
496 hozzászólás
Kedves alkotóink!

A szolgáltatónál történt sajnálatos szerverhiba következtében néhány beküldött, és már megjelentetett alkotás "elveszett".

Itt láthatjátok azt a listát, amelyben a "megmentett" alkotások vannak:

Öledben - edwardhooper - 2022.11.28
Adventus Domini - Erdős Sándor - 2022.11.26
Hála - Ann Heart - 2022.11.26
Csontkéz - Tad Rayder - 2022.11.25
Sötétben élsz - Tad Rayder - 2022.11.25
A szomszéd kutyája - Tad Rayder - 2022.11.25
Vízöntő - maggoth1 - 2022.11.05
Úri passzió 5.fejezet - Zanbar - 2022.11.05
Tigris - Ann Heart - 2022.11.04

Amik a fenti listából nálam megvannak a gépemen kijavítva:

Vízöntő - maggoth1 - 2022.11.05
Úri passzió 5.fejezet - Zanbar - 2022.11.05
Tigris - Ann Heart - 2022.11.04

Amely alkotások még ezeken felül megvannak nálam, de a beküldöttek között nincsenek meg:

Kereder Márk - Hiányérzet - istenkereső novella
D. Szűcs Csaba - Pereczkiné tragédiája
Tad Ryder - Pillangók a pincében

Arra kérem ezen novellák alkotóit, hogy küldjék be újra a fenti írásokat!


A versekkel sajnos nem tudom mi van, azokat nem szoktam lementeni a korrektúrázáshoz, csak gyorsan bedobom a szövegszerkesztőbe, átolvasom, és jön ide vissza.

Tehát, ha november 7-e óta küldtél be verset, de nem látod a fenti listában, akkor arra kérlek, küldd be újra!

Tisztelettel köszönöm a megértéseteket, segítségeteket! :-)
Kapitány
Fejlesztõ
2022.11.28 08:29
560 hozzászólás
Szervusztok!

Ma délelőtt ezt a választ kaptam a tárhelyszolgáltató cég ügyfélszolgálattól:

Kedves Viktor,
Sajnos jelenleg ez a legfrissebb mentésünk a tárhelyéről, ezért került ez beállításra.
Köszönjük megértését.


Ez azt jelenti, hogy a november 7 után beküldött művek és hozzászólások eltűntek az oldalról. Ezért jó lenne, ha be tudnátok küldeni újra az elveszett alkotásokat.

Nagyon sajnálom, hogy ez történt, de sajnos nem tudunk mit tenni...
Kapitány
Fejlesztõ
2022.11.25 22:41
560 hozzászólás
Sziasztok!

Sajnos a szolgáltatónknál megint volt valamilyen hardveres hiba az egyik szerveren, persze pont azon, amelyen a Lidércfény oldal is működik.

Most úgy néz ki, hogy működik az oldal, de valamiért egy november 7-i állapot került vissza az adatbázisból. Még futok velük egy kört az ügyfélszolgálaton keresztül, hátha van egy újabb mentésük. Ha nincs ilyen, akkor sajnos az azóta felkerült művek és hozzászólások elvesztek.


A válaszukig még egy kis türelmeteket kérem...
Jimmy Cartwright
Admin
2022.08.06 14:52
496 hozzászólás
Kedves alkotóink!

Amiatt ragadtam most billentyűzetet, mert az utóbbi hetekben felbukkantak olyan alkotások a beküldött művek között, amelyek szorosan kapcsolódnak a napi, aktuális politikához. Több e-mailt is küldtünk a napokban, amelyben arról értesítettük az alkotót, hogy az alábbiak alapján sajnos nem tudjuk megjelentetni a művét.

Indulásunk óta ugyanis alapelveink között szerepel, a főoldalunk alján is olvasható, politikával kapcsolatos hozzáállásunk:
„Az oldal készítői ki fogják moderálni a politikával vagy politikai nézetekkel (legyen az akár bal-, akár jobboldali) kapcsolatos bejegyzéseket.”

Már 2003-ban is úgy gondoltuk, hogy a politika komolyan megmérgezheti az adott közösséget, főleg olyan esetekben, ha ugyanarra a fórumra különböző nézetű emberek járnak. Már akkoriban is tapasztaltunk ilyet, ezért is döntöttük úgy, hogy amennyire csak lehet, a Lidércfényt távol tartjuk az ilyen jellegű megnyilvánulásoktól.

Mi is látjuk természetesen, hogy azóta sokat változott a helyzet, nem csak politikai értelemben, hanem a virtuális világban is. A közösségi felületek létrejötte, az okostelefonok megjelenése új lehetőségeket nyitott meg az emberek közötti kommunikációra, így ők is nyíltabbak, bátrabbak lettek az interneten.

Mi azonban megmaradnánk ennél a konzervatív, politikamentes hozzáállásnál, annál is inkább, mert úgy érezzük, jelenleg rendkívül kiélezett a helyzet. Nem kívánunk tüzes vitáknak teret adni, vagy akárcsak ilyesmire indokot teremteni. Ugyan a magam részéről nem tartom valószínűnek, hogy a Lidércfény közössége ütni kezdené ilyesmi miatt az adott alkotót, minket, vagy egymást, mert úgy ismertelek meg titeket, hogy ennél értelmesebbek, felvilágosultabbak, toleránsabbak vagytok, lényegében nem is ezen aggódunk. Viszont nem szeretnénk ebből semmiféle problémát sem az alkotók, sem a közösség, sem a magunk számára. Közel 19 évvel a hátunk mögött nem lenne jó senkinek, ha épp ilyesmi miatt kerülnénk esetleg pellengérre.

Természetesen mi magunk is látjuk, hogy miként kúszik be a politika a mindennapjainkba, és mennyire drasztikusan képes azt akár egyik napról a másikra befolyásolni. Tökéletesen megértjük, hogy felháborodásotoknak, kétségbeeséseteknek, megdöbbenéseteknek ilyenkor hangot adtok, és kiírjátok magatokból a gondolataitokat, érzéseiteket. Ez kreatív, alkotó embereknél egy természetes folyamat, amivel úgymond helyretesszük a lelkivilágunkat. Még azt sem bánjuk, ha bekülditek az adott alkotást, és megelégszetek azzal, ha csak mi, szerkesztők olvassuk el.

Tudjuk, hogy vannak az oldalon (akár tőlem is) olyan alkotások, amelyek reagálnak a politikára, ám azoknál szőr mentén, burkoltan, a sorok között olvasva lehet megtalálni a fiktív köntösbe öltöztetett valódi mondanivalót. Azt gondoljuk, ezek ilyen formában még beleférnek. Azok az írások viszont érzésünk szerint nem tesznek le voksot egyik, vagy másik oldal ellen / mellett, inkább egy-egy helyzetet, folyamatot igyekeznek bemutatni, kifigurázni. Ha találtok olyat, aminél szerintetek mégsem ez a helyzet, bátran jelezzétek a szerkesztők felé, vagy hozzászólásban, de ez esetben is szeretnénk kérni, hogy nevezzétek meg a konkrét problémát.

Természetesen egyéb jellegű alkotásaitokat továbbra is örömmel vesszük, ahogyan eddig is, és köszönjük, hogy idestova tizenkilenc éve velünk tartotok! :-)
Jimmy Cartwright
Admin
2020.11.01 17:32
496 hozzászólás
Lezárult a XI. Lidércfény pályázat, melynek témája egy űrből érkező, mikroszkopikus fenyegetés, avagy közismert nevén egy űrvírus volt.

Egy gyors statisztika.
A pályázatra 11 pályamű érkezett 10 alkotótól. Terjedelmük összesen 111 oldalt, illetve 362.209 leütést tesz ki.

Minden pályázónak tisztelettel megköszönjük a részvételt és a bizalmat!
Egyelőre erről mást nem tudunk nyilatkozni.

Nekikezdünk az olvasásnak / értékelésnek, és amint megvagyunk vele, közöljük az eredményt.

Az eddigi tapasztalatokból kiindulva esélyesnek tartom, hogy lesz elegendő mennyiségű és minőségű novella ezen pályaművek között is, hogy a végén egy e-book-kal örvendeztethessük meg mind a pályázókat, mind az olvasóközönségünket.
Ida
Admin
2020.10.28 20:55
918 hozzászólás
Nekem is tetszett a könyv.:-D
Kapitány
Fejlesztõ
2020.10.27 22:06
560 hozzászólás
Nemrég jelent meg a Lidércfény Online kiadásában a Homoergaster, azaz Túri András által írt e-book, az 1962, amely egy, a szocialista Magyarországon játszódó misztikus történet.

Erről a könyvről beszélget Kapitány, Homoergaster és Jimmy Cartwright a következő videón:

https://youtu.be/INuGnOn-7oU
Kapitány
Fejlesztõ
2020.10.26 18:23
560 hozzászólás
Túri András Csaba, azaz HomoErgaster 1962 című új e-bookja elérhető a Lidércfény Könyvek oldalán:

https://konyvek.lidercfeny.hu/
Lidércfény HQ
Felhasználó
2019.07.14 13:56
13 hozzászólás
Fontos közlemény!

A Lidércfény AKF szerkesztősége jól megérdemelt éves szabadságát kivéve a nyár további részére szabadságolja magát, ami egyben azzal is jár, hogy a Lidércfény AKF júliusban és augusztusban nem jelenik meg. Tartunk egy kis szünetet, ám szeptemberben visszatérünk.

Addig jókat fürdőzünk (a saját izzadtságunkban, amikor a háztáji kiskertjeinkben kapálgatunk, gyomot irtunk, áskálódunk, terepet rendezünk), szépen lebarnulunk (amikor egy szál fürdőgatyóban a saját örömünkre leszedjük a gyümölcsfák termését, és kiássuk a zöldségeket), nagyokat pihenünk (amikor a jól végzett ház körüli munka után beszédülünk a diófa árnyékába tett napozóágyra, miután megpróbáltunk legurítani egy üveg hideg sört), elmegyünk világot látni (leginkább a szemhéjainkon keresztül a saját, belső világunkat, miután a napi feladatok elvégzése után bedőlünk végre az ágyba). Szóval számos kaland és izgalom vár minket szeptemberig, amelyeket a világért sem hagynánk ki! :-)

Azért nem hanyagoljuk el a Lidércfényes dolgainkat sem. A háttérben már folyik a munka, így remélhetőleg érdekes újdonságokkal lephetjük meg a kedves olvasótábort. Meg a kedvetlen olvasótábort is. :-)

Addig is mindenkinek további kellemes nyarat, sok-sok ihletett pillanatot, és számos leírt mondatot kívánunk!
Jimmy Cartwright
Admin
2018.12.31 12:19
496 hozzászólás
Tisztelt alkotóink!

Az alábbi fontos változásra hívjuk fel a szíves figyelmeteket:


A Lidércfény Online Kulturális Magazin szerkesztősége fenntartja a jogot, hogy a 2019. január 1-től a weboldalunkra (www.lidercfeny.hu) beküldött alkotások közül – akár külön értesítés nélkül –, saját belátása szerint írásokat jelentessen meg a Lidércfény amatőr kulturális folyóiratban (röviden Lidércfény AKF-ben), elektronikus és nyomtatott formákban.

Tehát az alkotó írásának oldalunkra feltöltésével elfogadja, hogy műve kedvező elbírálás esetén megjelenhet valamely soron következő Lidércfény AKF-ben.
[Előző] [1] [Következő]