Fórum - Filmek

[Előző] [1] [2] [3] [4] [5] [Következő]
SzaGe
Felhasználó
2022.09.04 19:24
53 hozzászólás
A MAGUS-al pont érettségi előtt találkoztam, valamikor 1996 körül. Egyik osztálytársam csapta az asztalra a táskájából. Sajnos oly kevés volt akkoriban az erre fordítható szabadidőm, hogy a lapozgatáson kívül nem sok mindent kezdtem a könyvvel. Talán ma már jobban tudnék figyelni rá, de a számítástechnika oly módon magába szipkázott, hogy inkább ölöm a szörnyeket a monitor mögül :-)
Kapitány
Fejlesztõ
2022.08.11 22:35
560 hozzászólás
Stranger Things

SzaGe, nemrég én is végignéztem a Stranger Things-t a Netflixen, mégpedig az első évadtól kezdve. Nekem nagyon tetszett, és nagy élmény volt, lévén a 80-as években pont olyan korú voltam, mint a főszereplők :-) Persze annyi a különbség, hogy én a vasfüggöny innenső oldalán töltöttem ezt az időszakot.

A 90-es években mi jó pár alkalommal játszottunk az Advanced Dungeons and Dragons verzióval. A MAGUS mellett nekem ez volt az az RPG, amit jobban megismerhettem.
SzaGe
Felhasználó
2022.08.04 18:44
53 hozzászólás
Commando (1985)

Úgy érzem magam, mint egy narkós, aki a 80-as éveket szipkázza még mindig. A Commando erre nagyon jó alapanyag, mert férfias, mert igazi bosszúhadjáratos, melyen átérződik, hogy az kidolgozott izmok igen is alkalmasak arra, hogy akcióhősök legyünk! De ehhez kellenek a jó filmes szakemberek is, akik felturbózzák a látványt és a történetet úgy, ahogyan azt kell. A Commando ilyen film: Arnold remekül fest, csípőből durrantja le az ellenfeleket, és nem érzünk hiányt a történet végén. Megnyugodva dőlünk hátra a karosszékünkben, miután mindenki elfeküdt az osztrák tölgy körül. Ez beteges, mégis nagyszerű feeeling! Akárki akármit mond, én hiszek ezekben az apró, mégis fenomenális dolgokban!
SzaGe
Felhasználó
2022.06.18 07:43
53 hozzászólás
Sonic 2

A Sega kék hipersündiszója régóta része a videojátékos társadalomnak, de mint tudjuk, a játékadaptációk többsége nem hozza a kellő szintet, bármennyire is jó az alapanyagul szolgáló program. A Sonic ez alól igencsak kivétel, hiszen az első részt nagyon szerette a közönség és a kritika egyaránt. Borítékolható volt a folytatás, ami nem is váratott magára olyan sokat.

A második részhez valamennyire jó ha ismerjük a Sonic játékokat, hiszen számtalan apró részletet és történeti szálat onnan merítettek a készítők. Szerencsére, aki nincsen annyira tisztában vele, az is meg fogja érteni a film legjavát, ami külön piros pontot érdemel. Sőt, azt is elérték a készítők, hogy szinte az összes szereplő szerethető legyen, beleértve Jim Carrey által megformált Eggman-t, vagy más néven Robotnik-ot. Bár Jim barátunk nagyon megfáradt már a gumiarcozásban, ez sugárzik a képernyőről, mégis még mindig utánozhatatlanul vágja a grimaszokat.

A Sonic 2. már jobban megosztotta a kritikusokat, mert többen nemtetszésüket nyilvánították ezért meg azért. Ezek egy részével egyet értek, de ahogyan a gyerekeim nézték, eszembe jutott saját magam, amikor én is tátott szájjal bámultam a televíziót például a Howard, a Kacsánál. A gyerekek reakciójából látszik, hogy hihetetlenül betaláltak a filmmel, ergo annyira rossz már nem lehet. Már csak azért sem, mert kétszer kellett megnéznünk egymás után. Ráadásul a tanulság és a karakterfejlődés szoros összefüggésben van a családi összetartozással, amit szintúgy pozitív energiákat áraszt.

A Sonic 2-t mindenkinek ajánlom, akik szeretik az animált főszereplőket, akik szeretik Jim Carrey bolondozásait, és akik rajonganak a Sonic játékokért. Én legalább is nem bántam meg, hogy megnéztem egyáltalán ????

Annyi információt olvastam, hogy el fogják készíteni a harmadik részt is, és az egyik szereplő (Knuckles) saját sorozatot kap. Szóval megint csak felemészt a várakozás
SzaGe
Felhasználó
2022.06.18 07:41
53 hozzászólás
Stranger Things 4. évad

Nagy rajongója vagyok a 80-as éveknek, és a Stranger Things sorozat hozta a legközelebb hozzám ezt a korszakot. Legalább is az első három évad elhitette velem, hogy bizony a rendszerváltás(unk) előtti időkben mi is "folyt" külföldön, avagy Amerikában, amit csak a kopott VHS filmeken lehetett látni. A Duffer testvérek gondosan ügyeltek a részletekre, apróságokra és persze a hangulatra, hogy az ember megfeledkezzen a modern internetfüggő világról, és visszahuppanjon a walkie-talkie és a D&D korszakába. Bár az utóbbiról nem tudom, mennyire terjedt el itthon a fiatalok körében a sok számháborúzás közepette. Én legalább is nem emlékszem rá, hogy valaki is megemlítette volna ezt a szerepjátékot, de valószínűleg kipróbáltam volna.
Visszatérve a negyedik évadhoz, szóval a Netflix szerint brutálisan nagy nézettséget hozott. Mondhatni rekord számú a megtekintések száma. Ilyenkor persze jöhetne jogosan a kérdés: megérte rá várni? A válasz ennél összetettebb.

A Stranger Things napos oldala..

No, de nézzük az évad pozitív töltését, hiszen megannyi jó dolog is rejtőzik a többórányi néznivalóban. Kezdeném a azzal, hogy a 80-as évek egyik legmeghatározóbb horrorfilmje a Rémálom az Elm utcában volt. A Duffer tesók nagyon jól visszahozták ezt a torokmetsző érzést, és több jelenet képi világát is erre alapozták. Hihetetlen, mennyi emlék merült fel bennem, miközben a rémálom-szerű jeleneteken izgultam. Evégett kedvet kaptam ismét Freddy Krueger kalandjaihoz. A fordulatok jók, élvezetesek, meglepőek, amik hozzák a kellő feszültséget és nyugtalanságot a nézőben. Nagyon tetszett benne a megannyi összeesküvés elmélet, amit az egyik szereplő folyamatosan ontott magából. Szüleim ismeretségi körében is volt hasonló figura, hasonló gondolatokkal. Valahol ezekben (is) rejtőzik a Stranger Things igazi oldala, vagy inkább erőssége, amiért milliók rajonganak érte. Többek között én is. A filmnek van magyar vonatkozása is, mert két részt Antall Nimród rendezett, akinek többek között A Viszkis-t és a Ragadozók-at is köszönhetjük.

A Stranger Things árnyékos oldala..

Mivel a történet több szálon is fut egy időben, így először furcsának tűnhet az előző évadokhoz képest. Néha zavaró volt, hogy ugráltak egyikről a másikra, ezzel is megpróbálva megfeszíteni a néző érdeklődését a szokásosnál hosszabb epizódokra való tekintettel. Ám ez legyen a legkevesebb. Viszont némely szereplő karakterfejlődése, vagy visszafejlődése -szerintem- nem tett jót a szériának, mert minden, amiért szerettük az előző évadokat, most mintha egy kicsit "megerőszakolták" volna. Ezzel baromi hiányérzetet generáltak, ami többször lehúzta az érdeklődésemet. Az egyik történeti nyomvonalnál például a Rejtély RT. -szerű nyomozgatás pedig olyan erőltetett jelenetekkel volt tarkítva, ami után kényelmetlenül éreztem magamat. A kötelező meleg vonalról pedig sejtettem, hogy nem fog kimaradni, hiszen a Netflix méltán híres erről az úgynevezett "Woke"oldaláról. Ide aztán teljesen feleslegesen hozták be, de erről nem kívánnék több szót ejteni, mert amúgy is nagy felháborodás van belőle manapság az interneten. Átlagosságban elmondható, hogy a látvánnyal nincsen gond, de számítógépes animáció sajnos nem az erőssége a sorozatnak. Ezzel inkább már a jelenben éreztem magam, ahol időnként nagyon hitvány munkát végeznek az animátorok, független attól, mire lennének képesek. A főgonosz entitás ábrázolása egyféle jelmez és animáció keveréke, ami aránylag jól működik, de erősen vitatható, hogy az előző évadok negatív szereplőit mennyire veri kenterbe. A sok apró, átgondolatlan történeti "malőr" miatt most nem éreztem a csít annyira, mint amennyire számítottam a fenti dolgok árnyékában.
Összegezve: a Stranger Things negyedik évada teljességgel nézhető. Bár az utolsó két részt még nem tették fel, amit még türelmetlenül várok. Mindenkinek ajánlom, aki szereti a nosztalgikus horrorkodást!
SzaGe
Felhasználó
2021.07.25 15:38
53 hozzászólás
Bilincsben (Gerald's Game 2017)

Stephen King nagyon ért az emberi gondolatok ábrázolásához, és a Bilincsben kiváló példa erre vonatkozóan. Könyvben legalább is szemléletesen és mondhatni hitelesen leírta, mit élhet át egy nő, aki az ágyhoz bilincselve várja a megváltást. Ez a sztori cseppet sem könnyű olvasmány, hiszen King egyúttal mélyebb társadalomkritikát is projektál, aminek a megemésztése nem tartozik épp a mindennapi "élmények" közé. Legalább is kell némi idő hozzá, mire minden apró darabka a helyére kerül, és így az "egésszé lett" történet örökre az agyunkba ég. Ettől nagyszerű olvasmány a Bilincsben, viszont nagyon nagy feladat mindezt a képernyőre varázsolni úgy, hogy minden apró szegmense érezhető, tapintható legyen.

Mike Flanagan rendező vállalkozott King regényének adaptációjára, és azt kell mondjam, nagyon jól teljesítette a feladatot. Kiváló vizualitással, remek szereposztással adagolja a feszültséget, és ezzel egy időben csepegteti a húsba vágó horrort. Eközben bevezet minket a csapdába esett hölgy tudatába, ahol javában keveredik a valóság a fantáziával. A múlt sötét titka lassan a felszínre kerül, és körvonalazódik, hogy a boldogság néha csak egy illúzió, amit az elme próbál lenyomni a torkunkon, ami által elviselhetővé szeretné tenni a valóságot. Ám ez ide már kevés, és testet ölt a legbelső félelem.

A történetben egy házaspár egy Isten háta mögötti nyaralóba utazik. A férj szeretné némileg feldobni az együttlétet, ezért odabilincseli feleségét az ágyhoz, bepattint egy Viagrát és ráveti magát asszonyára. Eközben a szíve felmondja a szolgálatot, majd élettelenül leborul az ágy elé, otthagyva feleségét kiszolgáltatottan az ágyhoz bilincselve. A nő hamar tapasztalja, hogy még sincs egyedül a környéken ...

A produkciót azoknak ajánlom, akik szeretik a lassabb kibontakozású, gondolkodtatóbb filmeket. Mivel King adaptációról van szó, így akarva akaratlan a könyvhöz fogjuk hasonlítani, de szerintem az írott oldalak java részét tisztességesen sikerült áthoznia a rendezőnek. Több kényes témát is boncolgatnak benne, ami miatt alapból is kinyílik a bicska a zsebünkben. Egyszóval teljességgel nézhető!
Dave Stark
Felhasználó
2020.09.04 16:26
7 hozzászólás
Pár napja a Pál utcai fiúk-az néztem meg... olyan 10 év után, akkoriban az iskolában láttam még, a végén Nemecsek halála eléggé meghatott engem.
De most a Sámán király című animesorozatot nézem, ami sajnos kimaradt a gyermekkoromból és most pótolom be. :-D
SzaGe
Felhasználó
2020.09.01 13:13
53 hozzászólás
1922

Ha ezt a filmet húsz évvel ezelőtt látom: nem hatott volna meg. Most viszont keményen odavágott. Egyszerű vidéki embereket láthatunk; az akkori társadalom apró, szorgos hangyáit, mily gondokkal küzdöttek. A földművelés jelentette az életüket, a kenyerüket, és a családjukat. Az 1922 másfajta utat mutatott meg. Jó dolog foggal-körömmel kapaszkodni a gazdagságunkhoz, de az ár, amit megfizetünk érte, az túlmutathat a pokol kapuján. Stephen King nagyszerű, de egyben kemény drámájával mutatja be, hogyan siklik mellékvágányra egy család élete a döntések árnyékában. A horrort itt csak maszknak használják, amit jószerivel a mi arcunkra helyeznek fel. Segítségével a kegyetlen valóságot élhetjük át, amit a főszereplő is megtapasztal a kukoricaföldje közepén.

Jóra sikerült az 1922, bár a történet alapjául szolgáló novellát nem olvastam. Aki kedveli King könyveit és adaptációt - akkor is, ha nem lettek túl jók - , az biztosan szeretni fogja. Több utalás és motívum szerepel a filmben, ami a "mester" más regényeire utal. Ez mindenképpen piros pont.

Utoljára a Halálsoron húzott le ennyire.
SzaGe
Felhasználó
2020.08.26 16:51
53 hozzászólás
Zseniális karakterfejlődés bemutatása szuperképességek nélkül! Nincsen repkedés, nincsen plazmaköpködés, nincsenek szuper-kütyük, viszont van az elme legsötétebb bugyra, ahonnan nincsen kiút! De miért is kellene szabadulni onnan, ha már belepottyantunk? Jó az, mi több, felszabadít az őrület, na és a nevetés! A nevetés mindnek felett való! Segít az életben, segít balzsamozni a lelket, de a legjobban a belső fájdalmat segít eltakarni. Hisz mindnyájan nevetünk az ellenségre, nem igaz? Vagy csak tartsuk oda a másik orcánkat is? A Joker nem egy hétköznapi film. Úgy gondolom, hogy a lehető legközelebb hozták hozzánk ezt a karaktert, és megmutatták a valódi embert, aki a Joker művésznév mögött lapult!

- Joker(2019) -
bel corma
Felhasználó
2018.11.17 19:47
322 hozzászólás
Akkor biztosan nem láttam még.
Majd igyekszem sort keríteni rá! :-)
Ann Heart
Felhasználó
2018.11.17 18:54
13 hozzászólás
Ghostland: A félelem háza 2018- as film.
bel corma
Felhasználó
2018.11.17 17:55
322 hozzászólás
A "Rettegés háza" c. filmre gondolsz? Az "Amytiville" történetre?

Azt jó régen láttam, nagyjából tíz évvel ezelőtt.
Egyébként, tényleg jó kis történet volt! :-)
Ann Heart
Felhasználó
2018.11.17 12:22
13 hozzászólás
Most néztem a Félelem Háza című filmet. Nekem tetszett. Magával ragadt a hangulata. Bár a főszereplő helyében nem bambultam volna egy - két jelenetnêl. Például, ha anyámat bántják, akkor próbálok én is a "gonosznak" nekirontani.
Craz
Felhasználó
2015.06.10 19:16
286 hozzászólás
Most lett vége a tizedik évadnak... ;)
maggoth1
Felhasználó
2015.06.08 22:08
29 hozzászólás
Teljesen ráfüggtem a Supernaturalra, már a 4. évadot nyűvöm, és még mindig nem untam meg :D
Ida
Admin
2015.05.12 23:59
918 hozzászólás
Pár hete unokahúgommal találtam egy aranyos orosz rajzfilm sorozatot a You Tube-on.

A címe Mása és a medve.

:-D
Kozma Norbert
Felhasználó
2015.04.28 00:32
20 hozzászólás
Justified - a teljes sorozat

Ajánlom mindenki figyelmébe ezt a szórakoztató sorozatot. A Kentacky-s tájszólást valami elképesztő jól visszaadják, sőt, véleményem szerint néhány igazán jól megírt karakter mellett ez a széria igazi húzóereje(éppen ezért kizárólag eredeti szinkronnal, max magyar felirattal). Kábé mint a fociban a nézők. A cselekmény néha ugyan kicsit abszurd, de végig hihető és életszagú, sosem esik át a ló túloldalára. Nem csap át brutális vérengzésbe, egyszerűen csak egy létező helyszín, létező lakóinak történeteinek és az alkotók részéről némi képzelőreő összekeveréséből létrejött könnyed szórakozás. 8/10
Kozma Norbert
Felhasználó
2015.03.26 05:26
20 hozzászólás
Interstellar - 9/10 :-)
Kozma Norbert
Felhasználó
2015.03.26 02:09
20 hozzászólás
Időhurok - Hibáival együtt is szórakoztató darab, de azért vannak a műfajban jobban sikerült filmek. 7/10

Banshee(3 évad után) - Bár a sorinak még nincs vége, a kezdeti 7/10-ről máris felküzdötte magát nálam minimum 9-esre. A Sons of Anarchy búcsújával sem kell nyers brutalitás nélkül maradnunk, mert azt futószalagon hozza ez a kis adrenalin bomba. Néhol logikátlan, néhol hihetetlen, de valahogy elnézi az ember ennek a kis gyöngyszemnek, és ezekkel együtt is fantasztikus élményt nyújt. Remek karakterek, izgalmas cselekmény, vér és szex dögivel, mi több kell egy jó kis ponyvához? Mindenkinek csak ajánlani tudom.
Milton Gray
Felhasználó
2015.03.12 20:23
10 hozzászólás
Good Will Hunting

Robin Williams egyik legjobb filmje!
Kozma Norbert
Felhasználó
2015.03.09 13:04
20 hozzászólás
Cheap Thrills (2013)
- Uhh! Bitang kemény film, ami rendesen sokkolt. Pedig azt nem soknak sikerült még eddig. Képzeld el, hogy ki akarnak lakoltatni, háromtagú családod komoly anyagi gondokkal küszködik, ennek tetejében még a munkádat is elveszíted, mert leépítés van. Te vagy a családfő, és úgy érzed, megbuktál, csődöt mondtál, legszívesebben pedig kiszaladnál a világból, és ekkor jön valaki. Valaki, akinek a pénz a legkisebb gond az életében, mert az szinte kiapadhatatlan. Valaki, aki szórakozni akar, illetve szórakoztatni akar, és ez a valaki pénzt ajánl neked, hogy tegyél meg dolgokat. Meddig mennél el? Mi az, amit még megtennél, tudván, hogy ha otthagyod ezt a valakit, másnap az utcán találod magad az asszonnyal és a gyerekkel? Mindenkinek ajánlom a filmet! 10/10
Kétvirág
Felhasználó
2015.03.03 21:33
207 hozzászólás
The Secret of Kells

Rajzfilm a keltikus - misztikus - szimbolisztikus fajtából. Már kétszer láttam, és még fogom.
http://www.imdb.com/title/tt0485601/

Dalocska ízelítőnek:
https://www.youtube.com/watch?v=tTiSak8r9P8

Kozma Norbert
Felhasználó
2015.02.18 00:17
20 hozzászólás
Shameless - 1. évad
Elég erős kezdés, mindenképpen megyek a második évadra. Bár azt hallottam, a színvonal csökkenni fog a további évadokra, de az elsővel engem megvettek, remek szórakozás volt. 8/10

A séf(2014)
Egész kellemes filmecske, amit meg sem néztem volna, ha az asszony nem erősködik, hogy ez csak jó lehet, mert főznek benne. :-) Tényleg nem volt rossz, a hibái ellenére is ajánlanám mindenkinek, aki épp nem vérre, zombikra vagy szexre vágyik, hanem csak lazulna egyet a tv előtt. Jon Favreau szimpatikus fickó, azt hiszem, soha nem játszott még így, és talán nem tévedek nagyot, ha azt mondom, nem is fog mégegyszer. Közben még a szendvics készítő tudományomon is sikerült fejlesztenem, így tényleg nem panaszkodhatom :-) 7/10
Kozma Norbert
Felhasználó
2015.02.18 00:06
20 hozzászólás
Maggoth1, készülj fel, a 6. évad utolsó részei engem rendesen a falhoz kentek :-)
maggoth1
Felhasználó
2015.02.17 23:01
29 hozzászólás
Na, hát én is nagyon ajánlom a Sons of Anarchyt, bár még csak a 6. évad vége felé járok, de erősen rettegek, mi lesz, ha elfogy. Eszelősen jó sorozat, katolikus, kerekasztal lovagjais szimbolikával, cselszövésekkel és rohadt sok erőszakkal. Vétek kihagyni :D
[Előző] [1] [2] [3] [4] [5] [Következő]