Fórum - Tökös-mákos

Ilona
Felhasználó
2021.07.31 13:53
5 hozzászólás
Szeretnék helyesbíteni : az előző hozzászólásomban tévesen írtam, hogy Grecsó Krisztián volt az egyik zsűritag a Pestex pályázat elbiralói közül.
Elnézését kérek a hibáért!
A Mastercard valós.
Ilona
Felhasználó
2021.07.29 18:28
5 hozzászólás
Köszönöm, hogy megosztottad velünk a véleményedet. A kutyaszar és az aranyspray, na, az nagyon tetszik. Tömör, világos és egyértelmű.

André Ferenc manapság igen elismert verselő. Elolvastam néhány versét és megnéztem egy-két youtube szösszenetet.
https://www.eirodalom.ro/irodalom/vers/item/3912-andr%C3%A9-ferenc-versei.html

Több oldalt nem másolok be, nem szeretnék játszani senki türelmével.

Összegzésként: Minden verse, a nyertes mű stílusában íródik.

"Tagja a Fiatal Írók Szövetségének, az Erdélyi Magyar Írók Ligájának és a Romániai Írók Szövetségének is. Az elmúlt 8 évben több mint 150 irodalmi est és slam-rendezvény szervezésében vett részt. Verseit eddig román, angol és török nyelvre fordították le, és ő maga is 25 román költőtől fordított már magyarra. Eddig két kötete jelent meg, a Bújócskaverseny (Koinónia, Kolozsvár, 2020), valamint a szótagadó (Jelenkor, Budapest, 2018), utóbbiért elnyerte a JAK és az Írók Boltja könyvösztöndíját, valamint a Romániai Írók Szövetsége debüt-díját. Jelenleg a (kétmillió forintos) MasterCard Alkotótárs( a zsűri tagja, Grecsó Krisztián ösztöndíjasa. Irodalomelmélet szemináriumokat tart a Babeș-Bolyai Tudományegyetemen.
Xenothep
Felhasználó
2021.07.29 16:31
243 hozzászólás
Ilona engedelmeddel:

Elolvastam a fent említett művet. Nyilván a szokásos szöveg jön most, hogy szubjektív vélemény, meg ilyesmi, szóval kezeld helyén a dolgot, kérlek. Ha ez volt a díjnyertes, akkor vagy a többi volt borzalmasan szar, vagy a zsűrivel akadtak problémák, esetleg a fent említett művész úr valakinek a valakije.

Erős indítás, tudom, és a művész úr sincs itt, hogy érveljen, reagáljon a véleményemre, de te kérdeztél, én pedig válaszolok. Rengeteg ilyet olvastam már, és nem tudok másra gondolni, mint hogy vagy rettenetesen ostoba vagyok ehhez a magasröptű kifejezéshez, vagy öncélúsága okán meg sem karcolja intelligenciámat. Ja, elnézést, állandóan sarkítok. Pusztán annyit teszek, amit a műben az író, kendőzetlenül elmondom a véleményemet, ahogyan én gondolom.

A műről
- Tudjuk, mire utal, érdekes volt a kezdés, bár rohadtul nem értem, miért kellett vers formába rendezni, mert ez nem vers. Talán még próza sem, de hát mit tudhatom én. Szóval csak egy ezredik beszámolónak tűnt, aztán jött a drámai fordulópont. Végig olvastam, aztán vállat vontam. Jó, oké, és mit akart ezzel mondani?

- Igen, egyetértek azzal, hogy adott szituációban egy nőnek nem ilyen gondolatok járnak a fejében, valószínűleg egy férfi se ilyesmikre gondolna, de nem ezt találtam a leggyengébbnek. Ezért hajlok afelé, hogy öncélúnak gondoljam ezt az írást. Mint említettem, rengeteg hasonlóval találkoztam már, a művészet egyéb ágaiban is, és mindig csak annyit éreztem, hogy ez falra hányt borsó, a kifejezés vulgárisabb értelmében. Ez a "kimondok mindent, ahogy eszembe jut, profánul, vulgárisan, szemérmetlenül, akár undorítóan, mert megtehetem, és úgyis megeszik, mert van, aki csak ennyit képes eleve befogadni."

Megvan mindenkinek a közönsége, úgy tűnik ő azt a réteget célozta meg, akik erre vevők. Régóta látom ezt, a színvonal meredeken zuhan minden téren, csak az árak mennek feljebb. Tudom, hogy megint sarkítok, de ez arra emlékeztet, hogy a komédiák nagy részében muszáj lennie egy szellentésnek, mert az annyira emberi dolog, ugye, és pláne halál vicces. Nekem ez a mű azt mondta el, hogy a főszereplőt mélyen sérti, hogy még tárgynak se nézik, és inkább hordanák el minden büdös kurvának, minthogy el kelljen viselni azt a megaláztatást, hogy ott van, de nem törődnek vele. Bármiről is szólt volna egyébként, ebben a részben van a lényeg nagyjából, a többi körítés.

Tehát fogtam egy kis kutyaszart, befújtam aranyszínű spray-vel, kiállítottam egy galériában, mint performansz művész, és most ünnepelnek érte. Belül majd megszakadok a gúnyos röhögéstől, ahogy hallgatom az engem, és művemet méltató szavakat, ahogy belemagyarázzák a mélyebb értelmet, és csak egyetlen kérdésem van újra és újra:

- Emberek, nem tűnik fel, hogy ez SZAR?...
Ilona
Felhasználó
2021.07.29 15:38
5 hozzászólás
PESTEXT írópályázat 2021 – Buborék
A Lidércesek közül biztosan sokan küldtek be írást - ahogy az esélytelenek nyugalmával jómagam is - a fenti pályázatra.

Kihirdették az eredményt, a győztes és a döntőbe került művek a https://www.szifonline.hu/pestext-2021 weboldalon olvashatók, illetve itt lehet szavazni a közönségdíjra érdemes írásra.

A szakmai zsűri ítészei szerint André Ferenc 1992-ben született csíkszeredai, költő, slammer, műfordító és szerkesztő , Foszfor és verejték című alkotása bizonyult a legjobbnak a beküldött művek közül.
Nagyon kíváncsi lennék a véleményetekre a művel kapcsolatban!
Ami engem illet, nem a trágár szavak okoztak problémát.
Mi akik írogatunk , ott vagyunk a történetben, látjuk, halljuk az eseményeket, szenvedünk, vagy boldogok vagyunk, nevetünk, sírunk, vagy némán tűrünk.

Véleményem szerint , az adott szituációban egyetlen nő sem gondolta volna azt, és úgy, ahogy a szerző ezt leírta. Hitelesebb lett volna, ha férfi szereplővel slammerolt volna.
Szerintetek?
Ida
Admin
2021.07.10 01:06
918 hozzászólás
Sikerült regisztrálnom.:-D
Xenothep
Felhasználó
2021.07.09 21:53
243 hozzászólás
!!! FELHÍVÁS !!!

GYERTEK FEL!
Jimmy Cartwright
Admin
2021.07.09 14:26
496 hozzászólás
Elvileg ez egy le nem járó meghívó itt lent a Lidércfény Discord szerverére.
Izzítsunk be egy próbaüzemet. :-)

https://discord.gg/FtGHMGpG8c
SzaGe
Felhasználó
2021.07.08 20:48
53 hozzászólás
Ha lesz, én tuti jövök! :-)
Zspider
Felhasználó
2021.07.08 11:06
48 hozzászólás
Lehet, hogy a végén végre használnám a discordomat :-D Nem csak egy éves két online szerepjátékon hívnám fel a játékosokat.

Mindig is sejtettem, hogy picit durván sokat írok, de elkezdtem végre MINDEN írásomat össze szedni. Minden gépemről, mappából, az összes megkezdett könyvet (technikailag 5 könyv, ami kettő vagy több ív hosszúságú) és találtam 90 filet, 2003-tól egészen 2017-ig. Kezdek rájönni, hogy abban nem számoltam a Horror Hava novellákat... jeszusom. Mások is szoktak ennyire sokkolódni maguktól?
Jimmy Cartwright
Admin
2021.06.07 20:02
496 hozzászólás
Egy meg egy az kettő, szóval ezt megszavaztuk. :-)
Xenothep
Felhasználó
2021.06.07 19:49
243 hozzászólás
Jimmy

Én már rinyáltam egy Chat-ért, mert mókás lenne kicsit "live"-ban eszmét cserélni, szóval ha kapnánk egy ilyen lehetőséget, az jó móka lenne.
Jimmy Cartwright
Admin
2021.06.07 15:27
496 hozzászólás
A minap elkezdtem ismerkedni ezzel a Discord nevű dologgal, ami tulajdonképpen egy modern IRC, amin lehet sok embernek egyszerre szöveges, vagy már akár hangüzeneteket is váltani, illetve természetesen privát "szobák" is létrehozhatók.

Kérdés:
Érdekelne-e benneteket egy Discordos Lidércfény szerver néhány, ezen fórumhoz hasonló néhány, igény szerinti tematikus csatornával, annyi különbséggel, hogy ott azonnali a visszajelzés.


Úgy néztem, a dolog alapból meghívóval működik, de az lehet nyilvános, folyamatos is, amin keresztül az érdeklődők be tudnak jönni.

Illetve érdekelne még az is, hogy innen valakinek van-e ezzel kapcsolatban tapasztalata.
Zspider
Felhasználó
2021.01.29 14:17
48 hozzászólás
Köszi Jimmy, neki is állok a kis kihívásomnak :-D


Nézzétek mim van!

http://zspider.hu/
Jimmy Cartwright
Admin
2021.01.16 20:39
496 hozzászólás
Igen, megvan minden pályázati kiírásunk. A régebbiek ugye a régi oldalon voltak elérhetőek, azok már online nincsenek meg. De szívesen elküldöm csokorba szedve - egy dokumentumba bemásolva - a tematikákat akár e-mail-ben, akár FB-n.
Zspider
Felhasználó
2021.01.15 18:07
48 hozzászólás
Sziasztok!

Nektek megvan valahol, hogy pontosan melyik Lidércfény pályázatnak mi volt a tematikája? Van egy merész ötletem és ehhez tudnom kéne mindet, de nem találom az összeset a honlapon.
Zspider
Felhasználó
2021.01.04 15:15
48 hozzászólás
Az egyik pályázat miatt elkezdtem egy excelbe begyűjteni az ÖSSZES eddig írt novellámat. A rémisztő infó, hogy 87 novellát írtam tavaly 2017 április körül óta. Lehet, hogy tényleg egy szörnyeteg vagyok :roll:
Ida
Admin
2020.12.13 23:25
918 hozzászólás
Ez az év tényleg húzós volt, de majd csak túl leszünk ezen is. Reméljük, jövőre is lesz "egy kis fantáziátok, nyugalmatok és némi helyesírásotok" a további alkotáshoz.:-D
SzaGe
Felhasználó
2020.12.13 16:59
53 hozzászólás
Lassan véget ér az esztendő. Van mire emlékzeni, úgy gondolom. Sok volt a korlátozás mindenkinél, ehhez nem fér kétség. Mégis ... az írás otthon is végezhető dolog. Nem kell különösebben hozzá semmi, csak egy kis fantázia, nyugalom, némi helyesírás és a Lidércfény csapata! Lehet, hogy sose fogom kinőni az amatőr írói korlátaimat, de felettébb örülök annak, hogy jó néhány agymenésem kikerült a magazinba. Ezért is szeretnék köszönetet mondani: a munkátokért, a véleményekért, a segítségért és amit nyújtottatok!

Üdv Geri!



Zspider
Felhasználó
2020.11.18 14:23
48 hozzászólás
Köszi Márk! Megnéztem és nem rossz, de mindig van bennem némi félsz, hogy majdnem 35 oldalt írok, ami nem kis idő, hogy még említést se kapjak, ha men tetszik nekik :-D
Plusz a horror, fantasy, gótikus stílusomnak talán nem való a téma :-D
Kereder Márk
Felhasználó
2020.11.17 15:37
22 hozzászólás
Zspider, ez egész komolyan jó, feltéve, ha ifjúsági regényekben is gondolkodsz:
https://aktivmagyarorszag.hu/regenyes-termeszet-irodalmi-palyazat-ifjusagi-regenyek-megalkotasara/
Zspider
Felhasználó
2020.11.10 13:54
48 hozzászólás
Látott valaki mostanában valami jó pofa pályázatot? A legtöbb oldalon elégé specifikus, korhoz kötötteket találtam csak. A tiétek volt az utolsó hangulatos és arról lecsusztam...
Jimmy Cartwright
Admin
2020.10.30 22:33
496 hozzászólás
Nos, igen. LMNC nem egyszerű eset (egyszer még zenélő kerékpárt is épített), de baromira ért ezekhez a kütyükhöz, meg egyébként zenélni is tud azért, mellékesen.

A hivatkozott klipet már láttam, hát ők se százasok. :D
Már a múltkor is azon gondolkodtam (akárcsak a Little Big klipeknél), hogy a felvétel közben vajon hányszor röhögték magukat könnyesre, míg egyszer sikerült az egyes jeleneteket normálisan felvenni. :-)
Xenothep
Felhasználó
2020.10.30 18:41
243 hozzászólás
Szimpátikus fiatalember. Olyan igazi spontán hülye. Tetszetős az álláspontja. Nekem is volt, tudom, milyen marha nehéz egy ponton állni. De ha most miattad rákattanok a zenéjére, rád uszítom a kacsámat!

Mintha nem lenne elég bajom:
https://www.youtube.com/watch?v=75Mw8r5gW8E&feature=share&fbclid=IwAR1Z1ToU8SPqHYMx2tOMN0fqdBwoHHaumWesRuRtFGaKeHGL_cGcwUtSm0Y)
Jimmy Cartwright
Admin
2020.10.30 13:09
496 hozzászólás
Amúgy vannak még (rajtunk kívül is) érdekes emberek.

Például a LOOK MUM NO COMPUTER YouTube csatorna azér' oda tud b*****:
https://www.youtube.com/channel/UCafxR2HWJRmMfSdyZXvZMTw
Jimmy Cartwright
Admin
2020.10.27 14:54
496 hozzászólás
Semmi baj sincs az egyetlen húr pengetésével, tök poén volt. :-)

A mosógépekről egyebet nem tudok nyilatkozni. Én ugyanis sokáig monogám kapcsolatban éltem a sajátommal, de sajnos már nem bírta a strapát, és nemrégiben le kellett cserélni egy újra. Ez még bejáratós. A centrifuga program megy a legtöbbet... :-)