Starcraft Ghost - Nova

A jövő útjai / Könyvajánló (1792 katt) Kapitány
  2010.08.13.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2007/10 számában.

Keith R.A DeCandido könyve, a Nova egyik kedvenc világomban, a Starcraft világában játszódik. Ha el szeretnénk helyezni az eseményeket a világ kronológiájában, akkor azt az első rész Terran küldetésének, illetve a Jeff Grubb által írt Starcraft: Tűzkeresztség című könyv idejére tehetjük. A cselekmény jelentős része a Tarsonison zajlik, melyet ekkor még nem foglaltak el a zergek. Arcturus Mengsk egészen a könyv végéig lázadóként jelenik meg, csak a legvégén láthatjuk úgy, mint az újonnan alapított Terran Dominium uralkodóját.

Ebben a világban él a történet főhőse, Nova Terra. Ő nem közönséges halandó, hanem az egyik Régi család sarja. "A Régi családokat az egykori parancsnokok alapították, akik azokat a hatalmas gyarmatosító hajókat irányították, amelyek elhozták az emberiséget az űrnek ebbe a szegletébe." - olvashatjuk a könyvben. Nova származásának köszönheti, hogy bizonyos mértékig megmutatkozó telepatikus képességei ellenére nem kellett belépnie a hadsereg által irányított Szellem-programba.

Kik is a Szellemek, más néven Ghostok? A játékban ők azok az egységek, amelyek képesek láthatatlanul az ellenség hátába kerülni, majd hajszálpontosan megjelölni azt a helyet, ahová a következő atomcsapást kell mérni...

Chris Metzen a Blizzardtól így jellemzi a Ghostokat:

A szellemek nagyon, de nagyon cool arcok! Ezek az emberfeletti képességekkel megáldott ügynökök, akik láthatatlanul lopakodnak az őrjöngő csatamezőkön, fontos szerepet játszottak a Starcraft mítoszának megszületésében. Nem csupán jól sikerült karakterek, de titokzatosság lengi őket körül, amelynek révén kiemelkednek a játék többi szereplői közül.

A történet fő szálának kezdetén Nova éppen 15 éves születésnapját ünnepli. Az emberek még nem foglalkoznak azokkal a hírekkel, amelyek a zergek és a protossok az emberlakta világban való megjelenéséről szólnak. Nyugtalanság helyett önfeledt ünneplés tanúi lehetünk. Nem sokkal a születésnap után Novát (biztos, ami biztos) apja biztonságos helyre akarja küldeni. Nova viszont megérzi, hogy családja veszélyben forog, és az utazás helyett visszasiet házukba. Itt a Régi családok kiirtását mint célt zászlajukra tűző terroristák várják, akik ekkorra már kivégezték a család többi tagját, és most Novával is le akarnak számolni. Nova agyában ekkor elszabadul valami, amelynek eredményeképpen több száz halott marad utána, közöttük sok az ártatlan ember. Novának egy lehetősége marad: menekülni, mégpedig a Tarsonis alvilágát jelentő Csatornába. Itt komoly viszontagságok után egy helyi gengszter karmai közé kerül, aki kihasználja Nova különleges képességeit, persze nem a jó cél érdekében...

A történet egy másik szálában egy volt rendőr, Malcolm Kelerchian Nova keresésére indul. Kelerchian felderítő, a Szellemeknél gyengébb, de az átlagembernél erősebb telepatikus képességekkel rendelkező kormányügynök. A felderítők azok, akik megkeresik a telepatákat, és átadják őket a Szellem-programnak. Feladata annyira fontos, hogy még a Megsemmisítők nevű tengerészgyalogos-osztagot is segítségül kapja...

A két szál persze előbb-utóbb összetalálkozik, de nem akarom lelőni a poénokat, inkább olvassátok el a könyvet. Már csak azért is ajánlom, mert valóban jó könyvről van szó. Kissé elfogult vagyok, amikor kedvenc játékaim alapján készített könyvekről vagy filmekről kell véleményt mondani, de ha objektíven nézzük a művet, akkor is érdekes a történet és jók a szereplők. Talán még a Starcraft II-ben is összefuthatunk velük...

Előző oldal Kapitány
Vélemények a műről (eddig 1 db)