A három leggagyibb filmtörténet - vélemények

Ugrás a műre


Kapitány
Fejlesztõ
2014.03.17 20:58
255 vélemény
Annak idején én is olvastam a Jedi-kristályt, később pedig antikvár könyvként megszereztem az Erőpróbát. Tényleg kilóg egy kissé az SW könyvek sorából, és Fostertől olvastunk már sokkal jobb könyveket is :-)
Cyrus Livingstone
Felhasználó
2014.03.17 09:04
90 vélemény
Eszembe jutott még valami: ez ugyan nem film, hanem könyv. Alan Dean Foster Star Wars regénye, az Erőpróba.
Ez a kötet a Star Wars „méltán elveszett fejezete”. Annak idején a Robur Magazinban jelent meg, folytatásokban, A Jedi-kristály címen. Az eleje kimaradt nekem, csak a 2. résztől kapcsolódtam be. Nem tudom, Han Solo és Csubakka miért nem szerepel benne, úgy tűnt, a vukit a két juzzem, Hin és Kii helyettesíti.
Ahogy az előttem szólók megjegyezték, Luke és Leia elég furcsán viselkedik, mintha tényleg hisztis tinik lennének, Vader nagyúr pedig egyenest egy nárcisztikus, neurotikus pszichopata, nulla karizmával. Összehasonlításképpen: a filmekben Vader egy nagyon akkurátus manipulátor, nemcsak kiváló harcos, de céltudatos politikus, aki mindig érvényesíti az érdekeit. Az emberi rettegnek tőle, de mégis bíznak Vader döntéseiben.
Foster könyvében a Sith-lovagot mintha az indulatai vezérelnék.
Aztán ott van ez a Grammel felügyelő. Ebből a karakterből is többet lehetett volna kihozni. Az meg már mennyire életszerűtlen, hogy Grammel csak úgy felhívja a közvetlen számán Essada birodalmi kormányzót. A kormányzó pedig a hívásra úgy reagál, hogy „Sok a dolgom!"(!!!) Mint egy fáradt szállodai portás! Nevetséges! Sehol egy kormányzói titkár, sehol egy attasé, sehol a diplomaták, csak úgy egy mezei felügyelő "rácsöröghet” a körzeti kormányzóra! Az első S.W. filmen még Darth Vader sem törhette rá az ajtót Moff Tarkinra!
Vader pedig, mint egy szamuráj végzi ki Grammelt, semmi Erő-fitogtatás, sem a képernyőn keresztül való fojtogatás!
A végső párbaj szintén nevetségesen abszurd, és erőltetett. Fosternek mintha nyűg lett volna ez a könyv…:-?
Norton
Felhasználó
2014.03.10 09:31
666 vélemény
A futás közbeni kamerázást én se nagyon szeretem, pedig láttam már pár filmben, ahol például egy menekülő szemszögéből próbáltak bemutatni valamit. Nem hiszem, hogy csak azért alkalmazzák ezt a módszert, mert nincs pénz állványra. Talán valaki kitalálta, hogy ez szórakoztató, aztán elkezdték mások is utánozni. Egyébként tényleg nagyon zavaró, rendesen ki tud zökkenteni a filmből.
Xenothep
Felhasználó
2014.03.09 20:10
266 vélemény
Nos, én egy más aspektusból nézem a dolgot per pillanat, ez pedig a technikai megvalósítás. Értem én, hogy marha nagy divat a vállon hordott kamera, és azt is értem, hogy szerintük ez pontosan olyan élmény, mintha részese lennék az eseményeknek (egyáltalán nem) de most komolyan... Olyan rohadt drága az a nyavalyás kamera állvány, még akkor is, ha görgős?

Bármilyen über jó film lehet, ha vállról indítható kamerával vették fel, biztos, hogy nem nézem meg, mivel egyetlen érzésem van mindössze: hogy rögtön elhányom magam, annyit rángat a kép. Komolyan olyan érzés, mintha a részese lennék? Tényleg? Az nem baj, hogy a kamera látószöge jó esetben 60 fok, az emberi látás perifériája meg 120? És az emberi szem is tud 180 métereket fókuszálni 0.2 másodperc alatt? Merev illumináltan nem látok ilyen szétesett képet, bár az legalább szórakoztató kicsit.

Szóval most nem nézem meg az aktuális filmemet, bár a sztori a leírás szerint nem rossz, és mindezt csak azért, mert az egész két óra úgy ugrál, mintha földrengés lenne a forgatás összes helyszínén.

Kidühöngtem magam.
Kapitány
Fejlesztõ
2014.03.06 07:30
255 vélemény
Ez a minimum :-D
Norton
Felhasználó
2014.03.05 21:28
666 vélemény
A vietnami partraszállós zombipornó csak akkor ér valamit, ha űrlények, kecskék és tehenek is vannak benne. :roll:
Kapitány
Fejlesztõ
2014.03.05 10:10
255 vélemény
El lehet még gondolkozni mondjuk egy vietnami partraszállós zombipornó filmen :-)
Cyrus Livingstone
Felhasználó
2014.03.03 14:35
90 vélemény
Az íze is olyan!8-):-x:-)
Norton
Felhasználó
2014.03.03 14:07
666 vélemény
Horror pornó? Elég érdekesen hangzik. Olyan lehet, mint a lekváros pörkölt. :shock:
Cyrus Livingstone
Felhasználó
2014.03.03 11:55
90 vélemény
Megint eszembe jutott egy gagyi film: Lars Von Triertől az Antikrisztus. Gusztustalan, semmitmondó. A rendező ötvözte a horror és a pornó elemeit. Üzenet, mondanivaló nuku. Hiába Willem Dafoe a főszereplő, nem segít ezen az öncélú, filmnek nem nevezhető, vizuális agyrémen.
Jimmy Cartwright
Admin
2014.02.27 17:15
280 vélemény
Én az utóbbi kb. 2 évben elég sok filmet megnéztem (átlag napi kettőt). Amikről érdemes volt bármilyen szinten beszélni, azok szépen be is kerültek az AKF mozimorzsáiba (és újabban feljövögetnek ide az oldalra, meg a blogomra is).

Így egyrészről azt tudom hozzáfűzni a témához, hogy én már meg sem jegyzem a gagyi filmeket. Se címet, se történetet, se semmit - hála Istennek! :-)

Másrészről pedig azt, hogy rengeteg a gagyi film, és nem csak a 10-20-30 évvel ezelőttiek, hanem a mostaniak között is. Mondom ezt úgy, hogy az általam nézett filmeket jócskán megválogatom (elolvasom az ismertetőjét, véleményeket, IMDb adatlapot, stb.), és még így is sok olyanba futok bele, aminek a megnézése után azt mondom, hogy ez totális időpazarlás volt. (Még úgy is, hogy időnként 1,5-2-szeres sebességgel pörgetem végig.) Pedig az alapötlet, a történet nem lett volna rossz, de a kivitelezés, a forgatókönyv, a színészi játék, a vágás, a rendezés valamelyike (vagy egyszerre az összes) valami rettenetes.

Komolyan mondom, eljutottam odáig, hogy szívesebben megnézek (sokadjára újra) egy régi klasszikust a '80-as, '90-es, de akár még a '60-as '70-es évekből is, mint egy most készült izét.
Ida
Admin
2014.02.26 23:28
1326 vélemény
Számomra minden idők leszörnyűbb filmje a Deep Impact 2.

Kapitánnyal végig sem tudtuk nézni, annyira borzalmas. Becsapódik egy meteor, kitör a jégkorszak, a főszereplő keresi a becsapódáskor eltűnt családját, közben pedig valaki gonoszkodik.

A részletek pedig még rosszabbak. Pl. pár túlélő egy üvegházban termel növényeket, mert odakint mindent hó borít. Természetesen semmi zöldségféle nincs az ágyásokban, kizárólag ehetetlen trópusi és melegigényes dísznövények.

Az elit kommandósok pisztollyal lövöldöznek a távoli felhőkarcolókra, (ahol pár gonosz bújkál, a jó ég tudja, miért), és ha meghalnak, előtte még annyi mondanak, hogy "jajj". Ráadásul el kell hagyniuk a páncélozott járművüket is, mert egy helyen "hirtelen megemelkedett a jégszint", és felborultak.

...és kb. eddig bírtuk elviselni ezt a szörnyűséget.:lol:
Cyrus Livingstone
Felhasználó
2014.02.26 21:53
90 vélemény
A Függetlenség Napját több iszlám országban betiltották, többek közt Iránban is, ha jól tudom. Vajon miért???8-)
Jó ez a téma, mert további filmélmények jönnek elő belőlem.
Magyar vándor: minősíthetetlen szenny. Pont a humor hiányzik belőle.
Le a fejjel! Bárgyú, és bugyuta, Zana Zolika ebben is kicelebkedi magát, Bajor Imi pedig hozza a maga ripacs formáját. Pedig tudunk mi, magyarok jó filmet csinálni. Lásd: Kontroll, Az ajtó, Csabd le, csacsi!, A nyomozó, stb.
De folytassuk az amcsi gagyikkal: War. Főszerepben Jet Li és Jason Statham. Jászón bátyó a zsaru, Li pedig a "Rouge" fedőnevű bérgyilkos.
Igazából jól indul a sztori, a látvány mellé izgalom is társul, aztán jön a "senki sem az, akinek látszik" klisé, amit még elnéznénk Jet Li kiváló harci tudása miatt ( a csúcsjelenet a kardpárbaj a jakuza főnökkel), ekkor hirtelen...
Kiderül, hogy akit jófiúnak hittünk (Jászón tesókánk) valójában végig a rossz oldalnak dolgozott, akit pedig gonosznak hittünk, az végig "jó" volt, casak rossznak álcázta magát. Jönnek a flashbackek, amiken keresztül a szánkba rágják az erőltetett magyarázatot. Nos, ezért a filmért kár. Ütős lehetett volna. De így... minden rossz, ha a vége rossz...:-(
Norton
Felhasználó
2014.02.26 21:07
666 vélemény
Végülis a Windows elég elterjedt rendszer. :-D A film nem rossz, mert látványos és eseménydús, csak nagyon propagandaszagú, és sablonos. Néhol szabályosan idegesített. :-)
Kapitány
Fejlesztõ
2014.02.26 17:48
255 vélemény
A Függetlenség Napja szerintem nem rossz film, ha nem vesszük túl komolyan. Persze vannak benne marhaságok, pl. hogyan lehet azt megmagyarázni, hogy a főhős meg tudta fertőzni az űrlények rendszerét egy vírussal? Talán ők is Windowst használtak az űrhajón?
Norton
Felhasználó
2014.02.25 16:10
666 vélemény
A kígyók a fedélzetent még nem láttam, de pótlom majd a hiányosságot. Jut eszembe, nemrég megnéztem egy "háborús" filmet, ahol szanaszét lőttek mindenkit, de két-három golyó meg se kottyant a harcosoknak. Kár hogy még a címét se jegyeztem meg, pedig éremesélyes az is. Köszönöm a hozzászólásodat. :-)
Cyrus Livingstone
Felhasználó
2014.02.25 11:59
90 vélemény
Jól kielemezted őket. Nálam is az "Independensz Déj" abszolút első. A Börtönvonat Yumába számomra az egyik legjobban várt westernfilm volt, és a legnagyobb csalódás lett.:-( Hasonló okokból amiket leírtál. Viszont kíváncsi lennék az eredeti, fekete-fehér verzióra.
Nálam egyébként a második leggagyibb film a Kígyók a fedélzeten. Igénytelen, szemét.
A harmadik helyért többen is versengenek.:-?:-)
Pl.: Pretty Woman. Na, ezt jól elqrták! Úgy csináltak, mintha filmet forgatnának, miközben nem csináltak semmit! Ez az "alkotás" a jellegtelennél is jellegtelenebb, nem szól semmiről!
Aztán ott van a Szinglik éjszakája: végig nappal játszódik!8-)
De sorolhatnám Steven Seagal 2000-es években elkövetett dolgait. A Professzorban Dobó Kata a partnere. Hát hogy is mondjam? Amolyan :roll: :-? :shock: :roll: :-x

Előző oldal