A tudomány és az élet ellentmondásai - vélemények

Ugrás a műre


Norton
Felhasználó
2012.05.04 05:26
666 vélemény
Lehet abban valami, amit mondtatok. Talán bennem is van némi előítélet, ami kicsit valahol másokban is benne van, oda és vissza. Főleg olyan kérdéseknél lehet ez így, melyekre egyértelmű választ kellene adni, de az nincs. Köszönöm a véleményeket. :-)
Kétvirág
Felhasználó
2012.05.03 20:06
598 vélemény
Egyetértek Idával:
Az a jó a tudományban, hogy kérdéseket tesz fel, válaszokat keres, és vet el.

Elvben. Sajnos ismerek sok gyepes fejű professzort, akik csak azt fogadják el igaznak, amit tanultak.

A Tudomány maga inkább egy erősen rövidlátó felderítő, mint bármi más. Tapogat a botjával erre-arra. Ha végtelen ideje van, előbb-utóbb minden fontosra rátalál. De csak azt látja, ami éppen az orra előtt van. Azt is sokszor homályosan. De legalább keres.

Az egyik nagy felfedezése (szerintem), hogy az élet nem állapot, hanem folyamat. Nem a szén az élet, hanem az, ahogy lángol.
Én tehát csak ebben a pillanatban vagyok. Egy perc múlva már más leszek. Nem ismerős ez a gondolat valahonnan? ;)

A másik (megint csak szerintem) nagy eredménye a biológia tudományának az a felismerés, hogy az élet keletkezéséhez és fenntartásához feltétlenül szükséges energia. Nem valami hasonlót mondtál te is?
Ida
Admin
2012.05.03 19:13
1326 vélemény
Ezt a kérdést nem szabad ennyire sarkítva megközelíteni. A tudósok számára nem ilyen a tudomány. Próbálkoznak, kutatnak, kérdeznek, újra próbálkoznak, megnézik, mire jutott a másik, újabb kérdések, és folyton próbálják átlépni a korlátaikat. Az egy más dolog, hogy egy átlagemberhez mi fog ebből eljutni pl. egy ismeretterjesztő cikk vagy egy tankönyv keretében. Lényegében csak néhány címszó, amin el lehet indulni.

Azért pedig ismét felesleges kárhoztatni őket, hogy elvesznek a részletekben és nem az egészet látják. Kezd el kutatni pl. a II. világháború történetét! Az egész életed rá fog menni, és nem érsz a végére, pedig ez csak 6 év a több ezerből, amit ismerni kellene az "egészhez".:-)

Előző oldal