Fórum - X. Lidércfény pályázat: "A Világegyetem Vándorló Vámpírjai"

[Előző] [1] [2] [Következő]
Roberto
Felhasználó
2020.05.24 09:24
2 hozzászólás
Még tőlem sem jelent meg semmi, ezért egy fontos lépésként élem ezt meg. Köszönöm az Antológiát. :-) Büszkén küldöm mindenkinek.: lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
Jimmy Cartwright
Admin
2020.05.04 21:57
496 hozzászólás
MEGJELENT!

Szereted a vámpíros történeteket, de már meguntad a klasszikusokat, vagy eleged van a modern feldolgozásokból? Akkor ez a kötet neked készült! A Lidércfény szerkesztősége által kiírt pályázatra beérkezett vámpíros novellák biztosan nem klasszikusok, és alapvetően jelentősen eltérnek a modern felfogású vámpíros történetektől is.

Ugyan, noha egy kicsit messziről indulunk, és az első novellában csak említés szintjén szerepelnek vámpírok, azért akad benne egy magát vámpírnak képzelő robot.

Egy gyógyulni, visszaváltozni készülő vámpírral folytatódik a kötet, ám egy mesterséges intelligenciának egészen más tervei vannak...

A legendák néha egészen eltérnek a valóságtól. Így van ez Jonathan Flasharttal is, akinek legújabb megbízása, hogy szabadítson ki egy lányt egy fura kastélyból.

Egyre mélyebbre merülünk a kozmikus vámpírok mitológiájában, és megismerhetjük újabb főhősünket, aki a klasszikus gépeltérítés egyáltalán nem klasszikus módszerével él.

A kötet közepére igazán belemerülünk a sűrűjébe. Összeesküvés elméletekkel átszőtt, idegen-emberrablós történetünkbe egy magyar vámpír hoz meglepő fordulatot.

Természetesen az apokalipszis sem maradhatott ki, így a Föld, és szinte az egész emberiség elpusztulása után az egyetlen remény a túlélésre, hogy vámpírokká változunk...

Vajon mi lehet érdekes abban, ha egy űrhajón egy robot kínzással próbál rávenni néhány vámpírt a vallomásra? Kötetünkből ez is kiderül.

Milyen érzés egy vámpírok által irányított multinacionális vállalat egyik apró, ám de mégis fontos láncszemének lenni? És ugyan mi baj is történhetne...?

Hogyan telhet az élete egy rendkívül idős vámpírnak az űr magányában? Vág-e még az esze, vagy már tompa, mint a foga?

Az e-book ingyenesen, több formátumban letölthető innen:
https://konyvek.lidercfeny.hu

(Tudjuk, még fapados, de a célnak egyelőre tökéletesen megfelel.)
marcsterling
Felhasználó
2020.04.23 22:13
4 hozzászólás
Ez szuper hír, alig várom, hogy egyben olvashassam a sztorikat! Nekem első megjelenésem lesz, iszonyatosan boldoggá és büszkévé tesztek vele.
Jimmy Cartwright
Admin
2020.04.22 11:28
496 hozzászólás
Ahogyan az a pályázati kiírásban is szerepel, hogy ha megfelelő mennyiségű és minőségű pályamű érkezik, akkor e-book lesz belőle. A kérdésre a válasz tehát: igen, lesz belőle e-book. Megérkezett hozzám minden javított, újra átnézett novella, és már egy alap szerkesztés, tördelés el is készült.

Egyelőre illusztráció nélkül gondoltam, de ezzel majd lehet "házalni" grafikusoknál, és egy második, illusztrált kiadással kijönni később. :-)
marcsterling
Felhasználó
2020.04.13 20:04
4 hozzászólás
Köszi szépen! :-)
Kapitány
Fejlesztõ
2020.04.13 15:23
560 hozzászólás
Itt tudod elérni a pályázat értékelését:

http://www.lidercfeny.hu/alkotas_megjelenitese.php?cikk_id=6242
Ida
Admin
2020.04.13 13:02
918 hozzászólás
Már eltűnt a legújabb írások közül, de az Alkotók között keresd meg Lidércfény HQ írásait. Ott megtalálod A X. Lidércfény pályázat pályaműveinek értékelése cím alatt.
marcsterling
Felhasználó
2020.04.13 09:47
4 hozzászólás
Bocs, de kicsit el vagyok veszve térben és időben ennek a pályázatnak kapcsán: mikor került ki (ha kikerült) a végeredmény, és hol olvasható? Köszi!
Kapitány
Fejlesztõ
2020.04.10 12:22
560 hozzászólás
Ida most olvassa át még egyszer a beküldött pályaműveket, hogy ne maradjon bennük elgépelés vagy valami kisebb hiba. Tudomások szerint Jimmy már nagyon várja az írásokat, hogy össze tudja rakni az e-bookot.

Az illusztrációkra most így sajnos nem tudok mit mondani, pedig jogos a felvetés. Tényleg sokat dobna az e-bookon, ha lennének illusztrációk.

Ha megnézed itt a zombis kiadványunkat, ebben is vannak rajzok:

https://www.zombiapokalipszis.hu/
Kereder Márk
Felhasználó
2020.04.09 07:58
22 hozzászólás
Sziasztok Fejlesztők, Adminok!

Tiszteletteljes kérdésem, hogy várható-e a pályázatból E-könyv?
(Egyébként a téma olyan jó és "grafikusbarát", hogy nem gondolkodtatok az esetleges E-könyv illusztrációjának versenyeztetésében? Díj lenne a "kikerülés". ;) )

Úgyis mindenki otthon van, lehet, hogy érdekelne egy-két illusztrátort...

Elnézést, ha rosszul gondoltam, vagy zavartam...

Üdv!
Jimmy Cartwright
Admin
2020.03.14 16:44
496 hozzászólás
Tisztelt pályázók, hozzászólók!

Most tudtam végigolvasni a hozzászólásokat, és tökéletesen megértem mindet. Fordított helyzetben bizonyára én sem reagáltam volna másként. Mondom ezt annak ellenére, hogy, bár én is egy hónapot késve, de 2019. december 22-re a magam részét teljesítettem, és, hogy a többi zsűritagot motiváljam, közzé is tettem még aznap a saját értékelésem. Aztán még január 4-én küldtem egy kör SMS-t, finoman érdeklődve arról, hogyan állnak az értékeléssel. Persze "zaklathattam" volna őket hetente (naponta), de tudtam, hogy tudják, ezzel is van dolguk, és attól, hogy én "ütöm a fejüket", nem haladnak jobban. Azért reméltem, hogy hamarabb meglesz a végeredmény, de sajnos így alakult. És nem, nem a kutyasétáltatáson, etetésen, kertészkedésen múlt - bárcsak ennyi lett volna... De ezeknél sajnos "valamivel" komolyabb okai vannak.

A bő 25 év alatt, amióta amatőr irodalommal, annak megjelentetésével (nagyképű kifejezéssel élve mecénáskodással) foglalkozunk, most először nem tudtuk teljesíteni (viszonylag) időben azt, amit ígértünk. Azt gondolom, a többiek nevében is mondhatom, hogy őszintén sajnáljuk. (Nem, valójában ez a második, amit nem tudtunk az ígért módon teljesíteni, hiszen a Simagöröngyösi Zombi Apokalipszis második kötetével is adósak vagyunk még... Ó, jaj! Asszem bezárhatjuk a bazárt. :-) )

A hét elején, amikor leegyeztettük, hogy ma (azaz 2020. március 14-én, szombaton 18.00 órakor) összeülünk lezárni a pályázatot, abban is megegyeztünk, hogy az értékelés megjelentetése után kitesszük az összes beérkezett pályaművet, így mindenki számára olvashatóvá, véleményezhetővé válnak. Mi is igyekszünk mindegyikhez legalább egy közös, szöveges értékelést is írni, vagy legalább az egyik zsűritag véleményt formál róla.

A lényeg tehát:
ma lesz eredmény, és olvashatóvá, véleményezhetővé válnak a beérkezett pályaművek.


Mi meg szórjuk a hamut a fejünkre, és alaposan átgondoljuk, mit és mikor vállalunk a jövőben, hogy azt az ígéretünk szerint teljesíteni is tudjuk.
Kapitány
Fejlesztõ
2020.03.10 19:31
560 hozzászólás
Ma este végeztem én is a pályaművek elolvasásával. Itt ismételten elnézéseteket kérem a több hónapos csúszásért, de sajnos az én személyes dolgaim sem a tervezettek szerint alakultak, így csak most tudtam foglalkozni a pályázattal.

Terveink szerint - ha nem jön közbe addig betegség, űrbéli vírus, nukleáris agresszió vagy valami hasonló kellemetlenség - szombat este ülünk majd össze Idával és Jimmyvel megbeszélni az értékelést. Így az eredmény szombatra várható.
Kapitány
Fejlesztõ
2020.03.09 23:01
560 hozzászólás
Ma este végre folytatni tudtam a pályaművek elolvasását. Már hat írást végigolvastam a kilencből. Érdekes, hogy ahhoz képest, hogy más pályázatokhoz viszonyítva kevés írás érkezett hozzánk (régebben volt olyan, hogy több tucat művet kaptunk), mégis szinte minden író másféleképpen fogta meg a témát. Van, aki gonosz vámpírokról írt, és van, aki teljesen emberbarát vérszívókat szerepeltetett. Másutt nem a vámpír volt a főszereplő, hanem a galaktikus szuperhős, aki leszámol az emberiség ellenségeivel.

Holnap folyt. köv...
Xenothep
Felhasználó
2020.03.09 19:52
243 hozzászólás
Randolph

ugyan már, te se ma kezdted itt, pontosan tudod, hogy mi a Lidércfény, és kik tartják fenn. Persze, hogy nem értünk egyet, és ez így van jól. Elég suta egy társadalom lenne, ha mindenki ugyanúgy érezne, bár tény, hogy békésebb.

A fejszével kapcsolatban igazad van. Nem tudjuk, és nem is akarjuk egymást meggyőzni az igazunkról.
Kereder Márk
Felhasználó
2020.03.09 19:43
22 hozzászólás
Kedves Mindenki!

Engedjetek meg még egy pici hozzászólást és szerintem spongyát rá!
Nem kell rugózni rajta, részemről az a végszó, hogy őszintén és nagyon mélyen
megérintett a Kapitány válasza. Ha ismernétek engem, tudnátok, hogy sosem viccelek,
ha az írom "őszintén".
... Bocsánatkérés ... és ... kik vagyunk mi, hogy ne adjuk meg azt első szóra!?
Most rosszul érzem magam, mert azt hiszem indokolatlanul voltam kavargép, miközben
a negatív kritikát is jogosnak érzem a jelen szituáció kialakulása miatt az oldal felé.
Kettős érzés ez, mégis száz százalékosan, mindent elsöprően a "felejtsük el" fele billen a mérleg.

Velem az a baj (az egyik), hogy gyakran harcias vagyok. Elnézést ezért.

A tisztességről: tudjátok, mi igazolta most a tisztességet?
Hogy nem rakták ki gyorsan a végeredményt, ugyanis gyorsolvasásban
121 oldalt 121 perc alatt végig lehetne darálni! De TISZTESSÉGESEN elolvassák!
Nekünk nem ez kell? Dehogynem!

És nem azért írtam fentieket, mert "így nem ásom el magam", azt lesz.rom, kipróbált vagyok ilyen szempontból, sosem leszek komformista, érdekember, stb... Nekem ez egy nagyon nagy hobbim, de egészen másból élek. Úgy érzem, azt az EGO-részt is sikerül folyamatosan gyomlálnom magamban, aki mindenképpen (Elnézést!) minden sz.rral meg akar jelenni.

Hanem TÉNYLEG így gondolom! Az alázat a leges-leges legnagyobb emberi tulajdonság,
amit én sajnos néha elvesztek.
Most alázattal kérem: akinek lehet, hogy kell, az fogadja meg a kritikát,
a Pályázók meg velem hasonlóan örüljenek, hogy a legjobban alakult végül ez!

Egyébként köszönöm, hogy valamelyet kielégíthetem a grafomániám itt...

(Most le lehet törölni a nyált a képernyőről a hozzászólásom felületén... ;) )

Randolph Cain
Felhasználó
2020.03.09 18:55
5 hozzászólás
Xeno, abban megegyezhetünk, hogy a tisztelet témakörében szögesen ellentétes a véleményünk. Írtam egy hasonlóan hosszú kommentet, mint a tied, de végül jobbnak láttam kitörölni. Veszett fejsze, nem igaz? ;-) Csak annyi, hogy a nonprofit nem egyenlő no profi :-|
Kapitány
Fejlesztõ
2020.03.09 18:39
560 hozzászólás
Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa; sajnos valóban túlvállaltuk magunkat, legalábbis én biztosan, és ezért minden pályázótól itt és most a magam nevében elnézést kérek. Amikor kiírtuk a pályázatot, akkor több szabadidővel számoltam, amit a pályázatra tudok szánni, ehhez képest sajnos mindenféle munkahelyi meg magánéleti dolgok jöttek közbe, és ezért alaposan megcsúsztam a pályázati művek olvasásával.

Még egy kis türelmeteket kérem, a héten igyekszünk majd a végére járni a pályázatnak. Nem szándékosan viselkedtem így a pályázókkal szemben, sajnos eredetileg túl optimista voltam, és nem úgy jöttek össze a dolgok, ahogy szerettem volna. 25 éve csináljuk lelkesedésből, szabad időnkben a Lidércfényt (és annak előzményeit), de nekem is vannak egyéb dolgaim, és sajnos nem jut annyi időm meg energiám a Lidércfényre, mint amennyit szeretnék.
Norton
Felhasználó
2020.03.09 18:18
146 hozzászólás
A türelmetlenség leküzdésére ajánlhatok néhány légző gyakorlatot, vagy pedig az alábbi cikket:

http://donna.hu/cikk/Ezo/Turelemturelem/9934

Ha mégse jön be, akkor ropogtassunk egy kis zsilettpengét! :-D
Kereder Márk
Felhasználó
2020.03.09 15:31
22 hozzászólás
Xen, igazad van és meg is követek mindenkit a kavarásom miatt; érzelmek is vezérlik az embert, ha nem pszichopata, vagy android... :-)

Egyetlenegyet tennék hozzá: nem gond, ha nincs idő és nem gond, ha "benézték" a pályázatot, ilyen-olyan dolgok miatt!

Viszont...
Ha egyszer kialakul egy ilyen helyzet, akkor az talán elvárható, hogy 2, azaz kettő darab tőmondattal reagálnak pl. Roberto-ra is, stb..., hogy "kérlek, várjatok még egy picit, vagy egy hónapot, vagy kettőt", tök mindegy!
A hallagtás az, ami jelen esetben idegesítő.

Mindent meg lehet érteni, szerintem mindannyian megértünk bármit, emberek vagyunk, csak ahogy szoktam mondani: néma gyereknek az anyja p...-ját! >>> bocsi, a satu, primitív viccel ütöm el a szitu élét!
Üdv!
Xenothep
Felhasználó
2020.03.09 15:12
243 hozzászólás
Elvárások, tiszteletlenség kérdése, elhangzott itt minden.

Nincs azzal baj, hogy kinyilvánítjátok jogos, vagy vélt felháborodásotokat az oldal üzemeltetői felé, elvégre valóban komoly pályázati kiírás keretében ígérték a novemberi véleményezést / eredményhirdetést. Meg is kérem majd őket, hogy szórják a hamut sűrűn a fejükre, és meg is fogják tenni.

Azonban sokadszor hadd jegyezzem meg:
- Az oldal nonprofit, az itt jelenlévő alkotók amatőrök, senki nem tartozik senkinek semmivel. Én beküldöm az írást, és ha van rá ideje valamelyik Főlidércnek (leginkább Ida) hogy foglalkozzon vele, akkor foglalkozik is. Senki nem kényszerít az írás beküldésére, és senkit nem kötelezhetek, hogy azt jelentesse meg virtuális, vagy nyomtatott formában, ahogy nem várok el ellenjuttatást sem, amint ők sem kérnek ezért.

Ami a tiszteletlenséget illeti:
- Majd egy évtizede tagja vagyok ennek a közösségnek, és egyetlen alkalommal fordult elő konfliktus, még az ó mocsarunkban. Egy alkotó személyeskedni kezdett, amiből egy kulturált vita alakult ki, majd végül elcsendesedett. Hogy kinek volt igaza, az idők távlatából nem lényeges, és úgyis mindkét fél pártjára állnánk, ha bárki is kérdezne erről bárkit. (Ahogy most én is teszem, a Lidércfény Online üzemeltetői mellett állást foglalva.) A Főlidércek részéről soha negatív megnyilvánulást nem tapasztaltam senki felé, mindig megadták a maximális tiszteletet mindenkinek. Ida rakja ki a műveket, és amennyiben az alkotó első megjelenése, ő üdvözli először. (Mellesleg kevesen köszönnek vissza.) Azt firtatni, hogy a pályázat eredményhirdetése kutyasétáltatás, vagy levél gereblyézés miatt csúszik-e, tiszteletlenség meglátásom szerint.

És igen, valóban igazatok van, az oldal üzemeltetői talán (előre nem látható okok miatt, amihez semmi közünk) túlvállalták magukat ezzel a kiírással, és megértem, hogy sokakat ez valamelyest felháborít. Ugyanakkor a fent leírtak alapján gondolkozzatok el rajta, hogy a felháborodás mértéke mennyire jogos.

A tévedés jogát fenntartom, véleményem szubjektív, de kitartok mellette. Én megnézem, mit tettem le eddig az asztalra, de azt is, hogy ki építette azt az asztalt.

Maximális tisztelettel:
-Xen-
Kereder Márk
Felhasználó
2020.03.09 07:54
22 hozzászólás
Kedves Randolph,
azt hiszem igazad van. Lehűtöm a kedélyeimet és ezennel meghirdetem a javaslatom maradéktalan, azonnali hatályú visszavonását!
Elnézést, ha felindultságomban kavart okoztam.
Üdv!
Randolph Cain
Felhasználó
2020.03.08 21:55
5 hozzászólás
Én voltam talán az első, aki a kiírt novemberi eredményhirdetés elmaradása után türelmetlenkedtem. Most mégis azt mondom, ez ebben a formában tiszteletlenség lenne. Igaz, hogy egyes zsűritagok hozzáállása is nagyfokú tiszteletlenséget mutat mind a pályázati kiírás, mind pedig a rajta részt vett pályázók felé. Azzal egyetértek, hogy a “kerti hulladék összelapátolása” pl ne legyen már indok arra, miért nem tudok elolvasni 9 db novellát. Nem a pályázók vállalták novemberre az eredményhirdetést ugyebár :roll: Ez tiszteletlenség! De ugyanakkor mások viselkedése nem jelenti azt, hogy nekünk is tiszteletlennek kell lennünk velük szemben. Eljutottam arra a pontra, hogy engem már igazán az sem érdekel, mi lesz az eredmény, de a másik nyolc novellát szívesen olvasnám. A kiírásban szereplő világ szerintem nagyon jó alapanyag volt és engem az érdekelne, ki mit álmodott bele :-) Pontozás nélkül szívesen olvasnám a többiek pályamunkáját, az értékelést meghagynám a pályázatkiíróknak ;-)
Norton
Felhasználó
2020.03.08 20:41
146 hozzászólás
Oké, várom a többi véleményt is. Lehetőleg mindenkiét. :-)
Kereder Márk
Felhasználó
2020.03.08 20:37
22 hozzászólás
Szia Norton, alapesetben igazad van, de ez most egy speciális helyzet, a toronyugró-zsűri kiment kutyát etetni, meg mosni, meg kertészkedni.
Mi meg itt állunk a leugrott pontjainkkal.
Az általad említett "lepontozom az ellenfelet"-féle dolog nem fenyeget, ugyanis:
- intelligensebbek vagyunk annál, (látatlanban is ki merem jelenteni!)
- nem a személyt értékeljük (hála Istennek), hanem a MŰVET, hiszen nem ismerjük egymást.
- magunkra nem szavazhatunk ezért teljesen értelmetlen lenne mást lepontozni. Nem nyernénk vele semmit.
- MI VAGYUNK AZ OLVASÓK (!!!) Ez nagyon fontos!
Ugyanis nekünk írta a versenyző az írást. Ezért a kompetenciánkhoz kértség sem férhet.

De persze most majd (talán) befejeznek 121 oldalt fél év alatt.
Vagy ha nem, elgondolkodnak, írjanak-e ki ilyen körülmények között (és ilyen hozzáállással) új pályázatot...

És basszus! Mi lett volna, ha nem 9, hanem 109 mű érkezik be?! Bele se merek gondolni.

Slusszpoén: Én is neveztem (a nevemmel), szerintetek ezen hozzászólás után lejt a pálya? :-) Ugye nem... Úgyhogy hajrá Többiek! :P
marcsterling
Felhasználó
2020.03.08 19:46
4 hozzászólás
Nekem tetszik az ötlet, szívesen elolvasnám a műveket. Ettől persze a véleményünk eltérhet a szerkesztőségétől (már ha lesz egyszer valaha közös állásfoglalás...), szóval rizikót nem látok a dologban.
[Előző] [1] [2] [Következő]