Sás tanár úr szövegei

Szépirodalom / Novellák (1317 katt) Norton
  2011.08.16.

Vizsga után

- Ez sajnos nagyon kevés volt! Mondhatni édeskevés… bár inkább keserű. Nagyot csalódtam magában. Majdnem sírok. Hatalmasat csalódtam! Emberben… ekkorát nem is lehet csalódni! Magától ennél többet vártam. Sokkal többet! Ez így nulla, ez értékelhetetlen. Óriásit zuhantam most. Elmondhatatlan, hogy mekkorát zuhantam! Az Empire State Building tetejéről zuhantam a pincébe maga miatt. Össze is törtem magam rendesen. A szívem tört össze! Érti?! A szívem! Hogy micsoda emberek vannak! El se tudom hinni! És pont ön? Ilyen egyszerűen nincs! De mégis van. Hát csináljon már valamit! Csináljon már valamit! Miért nem csinál semmit? Csináljon már valamit! Na, tudja mit? Egyszerűen képtelen vagyok elfogadni ezt a hanyagságot. Hányszor mondjam még el? Ha szó szerint bemagolják az anyagot, az semmi! Az nulla, az értékelhetetlen! A történelem a legérdekesebb dolog a világon. Annál fontosabb nincs, ezt mindenki tudja. Nem létezik olyan ember, aki ne szeretné az évszámokat és az érdekes eseményeket. Egyszerűen érthetetlen számomra, ha valakit ez nem hoz lázba. Hiába mondják nekem, hogy nálam többet kell tanulni, mint az összes többinél együttvéve, ez engem nem érdekel. Még jó, hogy többet kell! Történelem nélkül nincs múltunk, múlt nélkül nincs jelenünk, jelen nélkül nincs jövőnk, jövő nélkül nincs életünk! Pont magának kell megmagyarázni? Bemagolja itt a tételt, aztán kész? És az atlasza… a régi fajta, ha nem tűnt volna még fel! Azzal nyugodtan bemehet a mellékhelyiségbe! Már tavaly az újat kellett volna megvennie! Szinte rajta van minden, elég leolvasni róla. Miért nem az újat használja?

- Nincs rá pénzem.
- Ha ha! És még egyszer: ha ha! Ne hozzon már ki a sodromból! A történelem csodálatos dolog, hányszor kell még elmondani? Én egyáltalán nem vagyok maximalista, de ez így szinte értékelhetetlen felelet. Miért nem olvasott még utána?
- Nem volt rá időm és…
- Ez nem kifogás! Ideje csak arra nincs az embernek, amit nem akar! Fel nem tudom fogni ezt a lazaságot. Mi történt magával? Hova tűnt a lelkesedése? Erre csak négyest tudok adni, de legszívesebben megbuktatnám. Magában ennél azért több van. Azt a tizenkét darab könyvet még azért illett volna végigolvasnia a témával kapcsolatban! Ez a felelet siralmas. Hatalmas hidegzuhany volt a számomra. Remélem, hogy a következő vizsgázó azért rendesebb lesz!

Én pedig reméltem, hogy a következő történelem tanárom azért normálisabb lesz.

Előző oldal Norton
Vélemények a műről (eddig 3 db)