Találkozásom Jézussal /akinek nem tógája, ne vegye magára/

Neoprimitív / Írások (915 katt) Mortelhun
  2021.02.21.

Az megvan, amikor Jézus besétált egy kiskocsmába valahol Szolnok környékén? Mert besétált. Ne, kérlek, ne nézz olyan bambán. Nincs ebben semmi meglepő. Megteheti nem? Hogy mit kérdezel? Jézus milyen származású? Zsidó. Naaaaaa. Nemár. Most miért fintorogsz? Mi a baj? Te is keresztény értékeket képviselsz, nemdebár? Akkor szeresd felebarátodat! Hogy mi? Honnan jött? Lássuk csak! Momentán nem tudom. Bárhonnan jöhetett. Akár az apja mellől is, vagy valami közeli keresztről. Ő Jézus!!!! De, ha arra gondolsz, akkor igen, ő is migránsnak számít. Most mi legyen? Nézel értetlenül. Miért? Node. Térjünk vissza oda, ahonnan indult ez a beszélgetés! Szóval valahol, talán Rákóczifalván, Jézus egy álmos szerda este besétált egy kiskocsmába. Mi? Most mi a baj? Az, hogy kocsmába jár? Miért, te nem jársz? Ettől ő rosszabb keresztény lenne, mint te? Most megint csak hallgatsz. Szóval besétált és rendelt egy Unicumot. Mit kérdezel? Hogy hogy volt felöltözve? Farmer volt rajta, tornacipő meg egy póló. Mégis mit hittél? Ez a 21-ik század. Már megint húzódik a szád. Mit vártál, mi lesz rajta? Egy ágyékkötő meg saru? Szóval. Bevert egy Unicumot. Meg még egyet. Bűnös dolog lenne? Te, mint nagy keresztény, ugyancsak szoktál inni. Akkor most miért zavar ez téged? Nem zavar? Oké.

A két Unicum kellően feloldotta és beszélgetni kezdett az ott lévőkkel. Még a zenegépbe is lökött némi lóvét. Persze, hogy szereti a zenét. Már miért Majkát kért volna? Neki is van zenei ízlése. Metallica szólt egész este és Iron Maiden. Igen. Ivott sört is. Drehert. Aztán a kocsma előtt lazán dobott egy sárgát, és rágyújtott egy cigarettára. Nem, nem töltött cigi volt. Camel. Dobozos. Ja. Drága. Ő meg Jézus. Szóval... érted... Egész éjszaka ott ivott, majd hajnalban már félmeztelenül pogózott a kocsma közepén. Megint nem értelek. Miért hívták volna ki rá a rendőrséget? Csak jól érezte magát ugyanúgy, mint bárki más ebben az országban. Mit kérdezel? Tett-e valamilyen csodát? Nem. Szimplán csak jól akarta érezni magát. Majd reggel hazament. Vagy nem tudom. Vissza a mennyekbe, de az is lehet, hogy miután kilépett a kocsmából, rögtön Floridába érkezett egy laza strandolásra. Megteheti. Adott-e enni a szegényeknek? Meggyógyította-e a betegeket? Segített-e az elesetteknek? Ezeket komolyan kérdezed? Miért? Te mikor tetted meg mindezeket? Kereszténynek mondod magad, elvileg Jézus tanításait követed. Vagy tévednék? Most miért lettél ideges? Hova mész? Ne rám haragudj! Csak el akartam mesélni egy történetet. Mit kiabálsz? Naaaa. Egy szóval nem mondtam, hogy rossz keresztény vagy. Csak olyan magyaros. Álkeresztényi szólamokat iszol és vizet prédikálsz. Ne, kérlek, ne tedd ezt. Tudod: akinek nem ágyékkötője, ne vegye magára.

Előző oldal Mortelhun
Vélemények a műről (eddig 7 db)