Fő a biztonság!

Neoprimitív / Írások (1637 katt) Norton
  2012.09.18.

Az Úr 2095-ik évében, a Szetrans cégnél


Elszoktam a munkahelyi ebédektől. A babgulyás rendesen megviselt. Az étkezés után még volt vagy tizenkét percem, hogy elfoglaljam a helyemet a szerelőcsarnokban, de előbb be kellett jutnom a mosdóba.

Elővettem a mágneskártyámat, és az érzékelőhöz érintettem, mire megjelent a vonalkód a digitális kijelzőn. PDA-val felszerelt mobiltelefonommal leolvastam a kódot, és mosolyogva szemléltem a telefon kijelzőjén megjelenő számsort. Ezt a vonalrendszert csupán a Szuperbizgenty készülékek ismerhették fel. A naponta frissülő biztonsági kulcs a birtokomba került, így be tudtam lépni a külső rendszerbe. Miután bepötyögtem mind a harmincnégy karaktert a falon lévő érintőképernyőn, le kellett kérnem a másodlagos engedélyt a központi rendszerből.

Néha úgy éreztem, kicsit túl van már itt komplikálva minden, de vigyáznunk kellett, hogy nehogy illetéktelenek jussanak be a cég területére. Manapság az ipari kémkedés döbbenetes méreteket öltött. Nemrég egy tanyasi kamasz állítólag betört a NASA adatbázisába, pedig állítólag sosem tanult informatikát. Nem értettem, ez hogyan lehetséges. Valaki két trágyahordás között gondol egyet, és feltöri a védelmüket? Hihetetlen. Én még a WC-be se tudok bejutni. Sajnos egy műszaki analfabéta vagyok.

Amikor lekértem a másodlagos engedélyt, véletlenül rosszul jelentkeztem be, mivel a tizennégy karakteres belépőkulcsomban nagybetűk is szerepeltek, amiről elfeledkeztem. Káromkodtam egyet, és újra megpróbáltam. A babgulyás nagyon csavarta a hasamat, talán ezért nem tudtam megfelelően koncentrálni. De kétszer csak nagyritkán tévedek. Mikor lenyomtam az entert, tudtam, hogy sikerült!

És igen, megjelent végre az elmosódott betűsor, melyet be kellett másolnom az érintőképernyőn. Klaviatúrát váltottam, és beírtam az értelmetlen szót.

"Helytelen adat" - jelent meg a felirat a képernyőn.

Sóhajtottam egyet, de csak óvatosan mertem, mert nagyon fel voltam fújódva. Jönne már egy kolléga segíteni!

Mérgesen figyeltem az újabb betűsort a falon lévő monitoron. Amióta számítógép létezik, mintha valahogy minden bonyolultabb lenne.

Beírtam a második szót is, majd lenyomtam az entert. Ezúttal sem jártam sikerrel! Pedig kétszer csak ritkán tévedek. Na de három a magyar igazság. A következő próbálkozásnál már nagyon figyelnem kellett, mert a negyedik után beriasztják a biztonsági őrséget. Ám ezúttal megsegített a sors, ugyanis bejutottam végre az adatbázisba! Már csupán várnom kellett, hogy a rendszer azonosítson. Miután ez megtörtént, a gép elkérte a felhasználónevemet és a jelszavamat.

Amikor megadtam, választanom kellett, melyik fülkét kívánom igénybe venni. A hármas számot ütöttem be. Ekkor fel kellett használnom a négy sorból álló cégbiztonsági kódot, amit email-en keresztül kaptam meg.

Sikeresen bepötyögtem az első számsort, de ekkor beszartam.


Vége

Előző oldal Norton
Vélemények a műről (eddig 4 db)