Harc nélkül - vélemények

Ugrás a műre


Xenothep
Felhasználó
2023.04.01 14:57
266 vélemény
Nem szoktam ilyet csinálni, de ez most vicces, és elgondolkoztató is egyben. Nemrég találtam egy videót, amit egy mesterséges intelligencia segítségével csináltak, és a sztorijának az alapkoncepciója több szinten is egybevág ezzel a 12 évvel ezelőtt írt novellámmal.

https://www.youtube.com/watch?v=6dtSqhYhcrs
Mia
Felhasználó
2011.07.30 11:40
24 vélemény
Jó volt újra olvasni :-) Xen, ha megengedsz a kötőszavakkal kapcsolatban egy kommentet.. Egy író valamikor / valahol már eljátszott a gondolattal, mi lesz a kiradírozott szavak sorsa. Néhányan bizonyára megkeserednek, bandákba tömörülnek, belőlük lesznek a rossz könyvek / gonosz írások. A többiek örülni fognak a szabadságnak. Belőlük lesznek a graffitik :-) ;)
Xenothep
Felhasználó
2011.07.26 11:07
266 vélemény
Egy teljes novellát nem érné meg írni belőle. Tényleg ennyire nem derül ki semmi? :-P

Az AO = Alfa - Omega. Egyfelől a népek elnevezését ezen ABC betűivel oldottam meg, másfelől pedig utalás egy faj fénykorára, és bukására. A hajót akárhonnan is küldhették; még innen a Földről is. A szerkezet egy fegyver. Technikailag képes lenne elpusztítani minden életet, lerombolni az összes várost, de a hajó készítőinek kifinomult és kegyetlen humora van: ezt a bolygó lakóira bízták. Ők csak odaküldtek egy hajót, mondhatnám, ajándékba. A hajót mindenki akarta, mert a technológiájának ismeretében az adott nép lehetett volna az igazi szuperhatalom.

Az öreg tudós erre jött rá a háború kirobbanása előtt. Senkié nem lesz a hajó, mert nem lehet megszerezni. Nem azért, mert megvédi magát, hiszen nem tette a torpedó esetében sem. Csak demonstrálta az erejét, aztán türelmesen megvárta, míg a birtoklási vágyba magukat belehajszoló AO-lakók egymásnak esnek. A nép saját magát demoralizálta, minden készletét felélve a háborúban, elpusztítva legerősebb fegyvereit, és űrutazásra tervezett hajóit.

Az idegen hajó egy teszt volt annak felmérésére, hogy az AO fejlett intelligenciájú népe érdemes-e a kapcsolat felvételre. Megbuktak.

Az idegen faj így hát harc nélkül igázta le az AO-t. A Béták pediglen valószínűleg istenként tisztelik majd őket, ha megérkeznek, de az alázatuknak ez esetben a túlélésüket köszönhetik.
Kapitány
Fejlesztõ
2011.07.26 07:07
255 vélemény
Engem érdekel :-) És mi az az AO?
Fuvallat
Felhasználó
2011.07.25 22:32
83 vélemény
Miért? Mondtam én ilyet? :-P:-P:-P
A novi szempontjábó ez lényegtelen. Nem szükséges tudni.

- De engem, speciell érdekel!
- No meg engem is!
- Engem is!
- Csönd legyen!!!

Xen! Ismét nagy lett a zaj idebent. Ezért kérlek, kérünk :-) oszd meg velünk a titkot! Esetleg egy újabb novellában?! Na?
;-) :-)
Xenothep
Felhasználó
2011.07.25 21:42
266 vélemény
Apropó, tényleg érdekel, hogy kik küldték a hajót az AO-ra, és milyen szándékkal? :-P
Xenothep
Felhasználó
2011.07.25 21:34
266 vélemény
Nos, vannak olyan írásaim, amiket puszta élvezetből követek el, se szórendre, se nyelvtanra nem figyelve, irodalmilag értékelhető formába nem kényszerítve, sőt még vulgaritással is bőven megtömve, mert általában el sem mentem őket, (írott formában el sem követem megörökítésüket) Na ezekbe belefér 25 "és"-sel több. :-P

Ami pedig a témavilágot illeti, szót sem érdemel. Nevezzük naplónak jobb híján. Tépett gondolatok agresszív árjának, pillanatnyi elmezavarból/felindulásból elkövetett tettnek.
Fuvallat
Felhasználó
2011.07.25 21:23
83 vélemény
Ó! Ez már megvolt az anyamocsarunkban is? Pedig azt hittem, hogy ismerem az írásaid zömét.
Meccsoda tévedés!
Lesz még mit pótolnom. ;-)
Ja, és Xen! Mit kezdesz a nyakadon maradt kötőszókkal?
:-):-D
Xenothep
Felhasználó
2011.07.25 00:18
266 vélemény
Már megint igazad van.

Sajnos úgy is írok, ahogy beszélek, és felvettem pár rossz szokást, mint például a névelők elhagyása. Ezt a novellát a régi Lidércre is beküldtem, csak ott nem kaptam rá véleményt. Kicsit átszerkesztettem (kihagytam belőle 25 "és" kötőszót) aztán csak azért is beküldtem ide is. :-P
Fuvallat
Felhasználó
2011.07.24 21:24
83 vélemény
Egy jól kigondolt, és megírt történet. Élvezettel olvastam.
A vége! Nos, a végét lehet, hogy értem, de ez még egyálltalán nem biztos. Kóstolgatnom kell. Jól van ez így!

Az „...ő hajóik is készen álltak. Egy tudósokkal megtömve, meg egy legmodernebb fegyverekkel felszerelt katonai cirkáló.” - rész viszont nem kerek. A „legmodernebb” elé kell egy névelő, és valószínűleg egy vessző sem ártana.
Ezt még majd eldöntöd.
;-):-)

Előző oldal