Más/kép (Sóvárgás) - vélemények

Ugrás a műre


angyalka146
Felhasználó
2011.07.14 14:22
660 vélemény
De reméljük, kedves DarkChii, hogy vannak még olyanok, akik úgy gondolják, érdemes küzdeni/harcolni. :-)
DarkChii
Felhasználó
2011.07.13 22:11
6 vélemény
Nagyon őszinte vers, átsejlik rajta a lényed. Mellesleg egyetértek... A nők és a férfiak ma harcolnak és játszmáznak, ahelyett, hogy együttműködnének, ami nagyon szomorú... Ennek rengeteg oka van, de lehetne tenni ellene, sok-sok ráfordított idővel és energiával. Ami természetesen megtérülne, de ebben ma már az emberek nem hisznek sajnos. Inkább feladják.
angyalka146
Felhasználó
2011.04.18 10:37
660 vélemény
Köszönöm szépen Glittermoon! :-)

Egyetértek veled - a nők között is vannak rosszak és gonoszak, ahogyan a férfiak között is. Én a két nem közötti különbséget inkább abban látom, hogy a férfiak a fizikai világ dolgaiban vannak igazán otthon, a nők pedig a lelki és szellemi dolgokban. Ezt kellene megbecsülni és tiszteletben tartani, nem véletlen ez a kettéválás. Pontosan emiatt egészítik ki olyan jól egymást és lesznek újra egésszé. Legalábbis elméletig így kellene lennie. Az pedig, hogy most a világ ennyire fizikai és valós az ugyanannyira a nők hibája is, nem csak a férfiaké. Együtt hibáztunk, együtt kellene rendbe hoznunk. De ez szeretet, elfogadás és egymás megbecsülése nélkül nem fog menni. Mindezeket pedig meg kell tanulnunk. Az út hosszú, de a mondás igaz: maga az utazás mindig nagyobb örömet okoz, mint a célba érés. :-)
glittermoon
Felhasználó
2011.04.17 15:00
31 vélemény
Erről egyébként Müller Péter sorai jutottak eszembe. Bemásolom, mert szerintem érdemes elolvasni, bár azért egy kicsit túlzásnak érzem. Úgy tűnik, mintha mindenek felett jónak tartaná a nőket, ami szerintem nem feltétlenül igaz... Ettől függetlenül érdekes, és Irodalmi műre hivetkozik benne, úgyhogy megosztom:


"Egy férfit manapság az minősít, hogyan látja a nőket. Az anyját, a szerelmét, a feleségét - és azokat az asszonyokat, akikkel a sorsa összehozza.

Madách Imrének pocsék házassága volt. Az ember tragédiája, a világirodalomnak ez a csodálatos műve mégis arról szól, hogy a világot a nő menti meg. A történelem nem egyéb, mint a Luciferrel szövetséget kötő férfiszellem álma és tragikus játéka. Ebben a történelmi játékban Ádám fokozatosan elfelejti lélektársát, Évát, és a világot tévedésről tévedésre tereli a végső katasztrófa felé.

A végén azonban a férfilélek projekciója által elvarázsolt, elfeledett és az eseményekkel kiszolgáltatottan sodródó Éva megmenti a férfit. És az Életet.

Az Isten pedig azt mondja a lázálmából ébredő Ádámnak, hogy ezentúl hallgass a párodra, mert ő hallja az Én Hangomat, te nem.




E gyönge nő tisztább lelkülete

Az érdekek mocskától távolabb,

Meghallja azt, és szíverén keresztül

Költészetté fog és dallá szűrődni...






Ádám, a férfi, csak Lucifert hallotta. És önmagát.



A világvége idején ajánlatos, ha a feleségére figyel."
glittermoon
Felhasználó
2011.04.17 14:57
31 vélemény
Nagyon tetszik!!!
A másik verssel párban pedig tökéletes ellentétek. Nekem kicsit a férfi-női pólust juttatja eszembe: a férfi a harcos, folyton a rosszra koncentrál és nem hisz semmiben, míg a nő a végtelenségig remél és hisz a jóban. Naivan ugyan, de ez a hit valahogy mégis őszinte és szép.

Egyébként remélem, nem veszi ezt sértésnek egy férfi sem. Csak a tapasztalataim alapján valahogy ez jutott eszembe...

Előző oldal