Lehet még szeretet - vélemények

Ugrás a műre


Kereder Márk
Felhasználó
2020.12.31 07:20
205 vélemény
Szia Jocker,

persze, hogy lehet!
Sőt! Van.
Hiszen mi teremtjük meg.
Mi töltjük meg szeretettel a hideg testet, mint ahogy
írod, nélküle csak létezés van, mint egy darab kő létezése.
Az organikus életnek nincs értelme szeretet nélkül.

Furcsa lesz a következő: úgy gondolom (most), hogy a szeretethez öntudatra ébredés szükségeltetik.
Ebben az Öntudatban jelenik meg a magasabb kategória. (Őt valakik Istennek hívják.)
Egy cápának ilyen értelemben nincs öntudata, ilyen értelemben nincs benne az
általunk megfogalmazott szeretet. Ott ösztön van.

Az ember ezért kivételes. És ezt a kivételességet hatalmas bűn elpazarolni a "nem szeretetre".

(Persze - mint semmi a földön - ez sem fekete fehér. Szeretet - ha úgy tetszik Isteni tudat - megjelenhet állatokban is. Ezt határozottan állítom. Van kutyám. :-) Szerintem az állatokban lévő szeretet megjelenése paralell lehet az emberi "megvilágosodással", amikor Isteni tudat önti el az Embert. Az állati szeretet az állat "megvilágosodása", hiszen akkor átlép az organikus ösztön-szinteken, magasabb kategóriába kerül, túlmutat az érdekszféráján. Az én kutyám megvilágosodott. :-))

Szóval azt gondolom, hogy a magunk szeretettel való megtöltésével Isteni aktust hajtunk végre.

Paradox módom az önmagunk megtöltése azt jelenti, hogy mások felé fordul a figyelmünk, asszem, de ez nem biztos, vannak ezzel kapcsolatos ellenvélemények is, amik szintén legitimek, csak én azt nem tudom / nem értem.

Elnézést, hogy megint sokat "beszéltem", de a szép versed ezeket a gondolatokat hozta ki belőlem.

Tehát a versedben lévő remény olyan remény szerintem, aminek a bekövetkezéséért csakis mi magunk tehetünk.

Nagyon tetszett a pozitív hang, jó volt olvasni, nagyon köszönöm!

Üdv!

Előző oldal