XI. LFP. Űrhalál - Senki sem ígérte - vélemények

Ugrás a műre


Lidércfény HQ
Felhasználó
2021.05.15 01:21
15 vélemény
Ahogyan ígértük, megérkezett a zsűri által megfogalmazott, szöveges véleményezés is.

Ötlet: A kiírásnak tökéletesen megfelel, és még valamennyire sajátosnak is mondható abból a szempontból, hogy az űrszonda nem egy „szimpla” életformát hozott magával, sőt, még csak nem is egy átlagos vírust.

Világ: Igazán hangulatos, a leírások alapján remekül elképzelhető ez a poszt-apokaliptikus, kiüresedett, megmérgezett világ. Viszont, mivel nem játszódik túl nagy területen, ezért túl sokat nem tudunk meg, épp csak annyit, ami a történethez feltétlenül szükséges.

Karakterek: A szereplők mondhatni tipikusak. A szerencsétlen balek, akit elkapott egy nagy darab katona, aki egy kövér tudóst kísér valami küldetésen. Azért a főszereplő fanyar humora több helyen feldobja a novellát.

Fogalmazás: A fogalmazásban néhány helyen van nyoma, hogy az alkotó átírt mondatokat, csak benne maradt, vagy épp kimaradt egy-egy szó. Érdemes lett volna még legalább egyszer átolvasni. Egyébiránt hozta az írótól elvárt színvonalat.

Dramaturgia: A novella szépen felépített, van egy kiindulópont, megtudhatjuk a főszereplő narrátortól, mitől romlott el a helyzet, és mennyire, majd néhány kisebb konfliktus után kapunk egy csavart, és kiderül, hogy a főszereplőnek mégis vannak érzései.

Szórakozás: Több helyen is megmosolyogtató a történet, ülnek a poénok, és a beleírt popkult utalások pont jó helyen és időben érkeznek. De a komor részek olvasása során is, az ügyesen megteremtett hangulat miatt kellemes szórakozást nyújt.

Összbenyomás: Bár a történet egy kicsit lapos, nincs igazán kibontva, nincsenek benne nagy izgalmak, viszont van benne több értékes gondolat, amiért mindenképp megéri elolvasni, és azokon elgondolkodni.
R. Harbinger
Felhasználó
2021.05.06 20:07
133 vélemény
Voltak benne elírások, és úgy tippelem, a korona-vírus alatt felhalmozott wc papíroktól jött az ötlet, de sikerült megfognod a poénos oldalát. Összességében jól szórakoztam. :-)

Előző oldal