XI. LFP. Űrhalál - Univerzum Kapitány és az elszabadult GIZMO-19 - vélemények

Ugrás a műre


Jimmy Cartwright
Admin
2021.05.17 19:29
280 vélemény
Ó, én nagyon bírom az efféle tartalmakat. Meg a rekeszizmom is. Szóval jöhet még bátran, ahogy elkészül! ;)
Carun
Felhasználó
2021.05.16 10:35
164 vélemény
Köszönöm a véleményezést, minden pontjával tökéletesen egyet értek!

Igaz, kicsit ülhettem volna még az íráson, de az akkori helyzet annyira abszurd volt, hogy lehetetlen volt nem arra helyeznem a hangsúly :-D Nem éreztem szükségét egy végső csatának, hiszen a mai napig nem tudjuk, hogy mikor lesz vége ennek az egésznek – remélem hamarosan.
Örülök, ha sikerült mosolyt csalnom az arcokra ezekben a furcsa időkben és köszönet mindazoknak, akik olvastak :-) Jimmy, remélem elég erős a rekeszizmod, mert még van pár hasonló sztori a tarsolyomban – csak lusta vagyok, na :-D
Lidércfény HQ
Felhasználó
2021.05.15 01:23
15 vélemény
Ahogyan ígértük, megérkezett a zsűri által megfogalmazott, szöveges véleményezés is.

Ötlet: Az ötlet jó, de nincs rendesen kidolgozva, amit maga az író is elismer az öniróniájával. Feltételezzük, eleve ez volt a koncepció. Mi viszont kíváncsiak lettünk volna arra (akár a szereplő-író geg párbeszéd helyett is), hogy Univerzum Kapitány hogyan oldja meg ezt a helyzetet, még több helyzetkomikummal, csavarral, és konkrét cselekménnyel. Belefért volna a kiírásban szereplő karakterszámba.

Világ: A világ felépítéséről nem sokat tudunk meg, csak annyit, hogy a Földhöz hasonló, csak vannak benne szuperhősök – legalábbis egy biztosan –, meg Főgonoszok, meg valahonnan ide került egy labrador méretű vírus.

Karakterek: A karakterek rendes kidolgozásához kissé kevés ez a terjedelem, de a nevek beszédesek, azok alapján tökéletesen el tudjuk képzelni a szereplőket.

Fogalmazás: A történet megfogalmazása, stílusa könnyed, jól illik a humoros történethez. Jók voltak benne a popkult utalások, és a direkt nem véka alá rejtett, aktuális pandémia okozta társadalmi reagálásokat kifigurázó részek.

Dramaturgia: A dramaturgia út közben valahol elveszik, talán ott, amikor a szereplő lebontja a negyedik falat, és kiszól az íróhoz, aki válaszol. (Viszont értékeltük az ebben rejlő Rejtői utalást.) Így tulajdonképpen pont a történésekről, cselekményről, akciókról maradunk le, amelyekből kiderülne, mi is történt a laborban, hogyan és ki szabadította ki a GIZMO-19-et (bár az író a tett elkövetőjének kilétét azért elárulja), majd aztán Univerzum Kapitány hogyan cserkészte be, és tette ártalmatlanná ezt a labrador méretű vírust.

Szórakozás: Mindazonáltal kellemes, szórakoztató a novella. Jimmy pl. mindössze ezt fűzte hozzá megjegyzésként: „Hát, ezen szétröhögtem az agyam! :D

Összbenyomás: Összességében elmondható, hogy ha érteni véljük a koncepciót, akkor ez így kerek. Hiszen annyi hasonlót olvastunk és láttunk már, hogy végül is, ha akarjuk, össze tudjuk rakni – akár a saját szájunk íze szerint – a történetet.
R. Harbinger
Felhasználó
2021.03.02 19:30
133 vélemény
Tetszett, jókat mosolyogtam. :-) Közepénél nagyon felkaptam a fejem, hogy most mi van, újra kellett olvasni a visszabeszélős rész első sorát. :D
Jimmy Cartwright
Admin
2021.03.02 18:00
280 vélemény
Petya: Lehullt a lepel, átlátsz a zsűrin... Beismerem, bizony, így volt, ahogy írod. ;)
A pontozás melletti megjegyzés rovatba jómagam egyébként ezt véstem fel, röviden és tömören:
"Hát, ezen szétröhögtem az agyam! :D"
Carun
Felhasználó
2021.03.02 18:00
164 vélemény
Köszönöm! Igen, ezt a poént – kicsit másként – már lelőttem egyszer. Örülök, hogy elnyerte a tetszéseteket, ez volt a terv ;-)
Azóta Univerzum Kapitány összeállt von Főgonosszal, hogy kicsináljanak… de ez már egy másik történet :-D
Petya
Felhasználó
2021.03.02 02:05
78 vélemény
Szinte teljességgel meg vagyok bizonyosodva, hogy a zsűri egy pillanatra elgondolkozott azon, Univerzum Kapitány nyerje-e a pályázatot. Hasonlóan az antagonisztikus dr. Pusztító von Főgonosz esetéhez duplacsavarral megspékelve a dolgot. Aztán azon kapták magukat, hogy "na neeee, még egyszer nem vesszük be!" és erőnek erejével tovasiklottak az ötlet fölött. Xd
Engem elszórakoztatott ez a paródia! :D
bombahoppa
Felhasználó
2021.03.01 22:40
44 vélemény
Jól esett, gratula! :-)

Előző oldal