Isten imája az emberekhez - vélemények

Ugrás a műre


Tad Rayder
Felhasználó
2021.04.27 17:53
13 vélemény
Kedves Kereder Márk!

Először is köszönöm szépen a pozitív véleményedet az írásomról ami annak bölcsőjében fogant meg hogy nagymamám nagyon sokat járt templomba és mindig azt mondta nekem nekünk unokáknak hogy Isten segít mindig figyel ránk és követi az emberek sorsát. Persze tisztában vagyok vele hogy ennek is van több oldala de próbáltam egy olyan írást az olvasó elé tárni ami pozitív összképet ad számára persze azzal is tisztában vagyok hogy ezzel nem mindenki ért egyet. Még egyszer köszönöm véleményed és hogy időt szántál az írásomra.
Üdv: Tad Rayder
Kereder Márk
Felhasználó
2020.03.04 14:52
205 vélemény
Szia Tad,

hiába fogant keresztény bölcsőben a műved, szerintem átnőtt, túlnőtt rajta.
A kereszténység az Istent egy (majdnem) mindentől elvonatkoztatott, a világból kivonult fura csávónak látja/láttatja, akinek voltak furcsa dolgai (ld.: Szodoma és Gomorra pl.), de aztán az újratestesülése és megváltása útján ő is változott és megkötötte az Emberrel az új szövetséget.
Az ős, kegyetlen régi Istenség dícsőségére vált az aktus, akár a jó pontok közé is lehet írni (a Kereszténységnek), hogy ilyen értelemben változó Istenképpel dolgozik.
Ezzel szembe a Te Istened - bár még mindig függetlenítve vagyon az Embertől -, de már érdekli az ember, imádkozik érte > de inkább imádkozik HOZZÁ.
Ez az Isten "lehúzása" az ember szintjére - nem egy gőgös Istenkép, aki azt gondolja, hogy "Adtam neked törvényeket >a legelső az, hogy csak engem imádhatsz< :@, de csinálj Ember, amit akarsz, majd én ítélkezek feletted", szóval ez az egyenrangúvá emelés (!és nem lehúzás!) nekem nagyon tetszik.

Nagyon sokan nem fognak egyetérteni velem, de vállalom a véleményem miatti megvetést is: szerintem a Kereszténység nagyon sok esetben a bolygó legkirekesztőbb vallása.

Na, a Te istened nem ilyen. Lehet, hogy nem így akartad és most sem így gondolod, de szerintem nem a Kereszténység Istenét fogalmaztad itt meg. A Te Istenedet érdekli az Ember sorsa. Nem hagyott el minket. ... Köszönöm...

(Talán nem vagyok túlontúl provokatív, de majd maximum offolnak, ha igen.)

Tehát: Jó a mű, tetszett, igényed a "jóra" átjön!

Üdv!

Előző oldal