Troll a híd alatt - vélemények

Ugrás a műre


Xenothep
Felhasználó
2010.11.07 19:51
266 vélemény
Bevallom őszintén, sosem olvastam azokat a műveket, amelyekre utalsz. Én ki maradok minden jóból valamiért.
Craz
Felhasználó
2010.10.18 20:59
107 vélemény
Nem az egyik Korongvilág regényben volt, hogy a mumus az ajtó mögött lakik, és ebből kifolyólag egy ajtót cipelt magával?

ui.: az enyém ezüstszürke volt :-D
Xenothep
Felhasználó
2010.10.18 19:54
266 vélemény
Nem nem. Az ajtó mögött a Frász lakik, ami azt illeti. Téged nem riogattak gyerek korodban a Zsákos Emberrel, meg a Krampusszal? Nekem volt egy góliát elemmel működő zseblámpám, amiben az égő már tönkrement, viszont atom nehéz volt, ezzel aludtam. Gondoltam, ha világítani nem is lehet vele, azért közelharci, önvédelmi fegyvernek még megteszi. :-P
Craz
Felhasználó
2010.10.17 21:38
107 vélemény
A mumus nem az ajtó mögött?:shock::-)
Xenothep
Felhasználó
2010.10.17 21:31
266 vélemény
Ugyanazért laknak a híd alatt, amiért a Mumus a szekrényben, a Morgoncok a halott fák odvaiban, a sárkányok meg mindenféle elhagyatott, ember által nehezen megközelíthető barlangokban, vagy épp a tó mélyén.

Így szokták :-)
Craz
Felhasználó
2010.10.17 19:41
107 vélemény
Akkor tévedtem, a "The Three Billy Goast Gruff" nem hangzott túl skandinávul. :-)
Jimmy Cartwright
Admin
2010.10.17 19:26
281 vélemény
Erről nekem is a Neil Gaiman által írt novella ugrott be elsőként - ami asszem dícséretnek is felfogható. :-)
Egyébként a trollok nem az angolszász, hanem a skandináv / germán mitológiához tartozó lények. Csak miután a nagyra becsült J. R. R. Tolkien is felhasználta őket A Gyűrűk Urában, így sokan azt gondolják, hogy ez is afféle angol izé.
Azt sajnos pontosan én sem tudom, hogy miért éppen a híd alatt laknak, s a neten sem találtam erre vonatkozó releváns infót (ami persze nem azt jelenti, hogy nincs is).
Craz
Felhasználó
2010.10.17 17:50
107 vélemény
Neil Gaiman - Tükör és füst - Beneficium-1999

Ebben a kötetben szerepel a Troll című novella - szerintem a legjobb mind között. Eredetileg egy antológiába írta, "amiben klasszikus tündérmesék szerepeltek felnőttek számára átdolgozva". The Three Billy Goast Gruff - ebből született Neil Trollja.
Gondolom az angolszász mesevilágban laknak a trollok híd alatt, különösebb értelmét én se látom a dolognak...
Hacsak a híd alatt nem valamilyen titokzatos dolog található, amit egy troll...
...Áááá, segítség! Ne bánts te troll, nem árulom el!
Kapitány
Fejlesztõ
2010.10.17 11:15
255 vélemény
Egyébként a trollok miért laknak a híd alatt?

Előző oldal