Kurgan bevásárol - vélemények

Ugrás a műre


Cyrus Livingstone
Felhasználó
2014.05.06 14:02
90 vélemény
Óbudán is működött kenyérgyár (ilyen néven!) a Hőközpont mellett. A közelében vonultunk el, valahányszor a san marco utcai úttörőházba mentünk.:-)
Rigó Krisztián
Felhasználó
2014.05.06 13:46
146 vélemény
nem a helyet cáfoltam meg, hanem a kifejezést... kenyérgyárról életemben nem hallottam...

...pékségről, viszont annál inkább...
Ida
Admin
2014.05.03 18:34
1326 vélemény
Ma én is jártam a Kenyérgyárban, és megint hosszú sor alakult ki. A hangulat kezdett feszültté válni, én pedig alig tudtam visszafogni magam, hogy ne kezdjek el hangosan röhögni. Ugyanis eszembe jutott Kurgen...:lol:
Jimmy Cartwright
Admin
2014.04.11 13:05
280 vélemény
Mondd ezt a főnököm szüleinek, meg annak a több tucat embernek akik egy életen át ott dolgoztak a szentesi kenyérgyárban, meg minden szentesi és környékbeli lakosnak.

Ne legyél már okosabb annál, mint aki a történetet valós élményekből, kiváló helyismerettel megírta.
Rigó Krisztián
Felhasználó
2014.04.11 09:35
146 vélemény
de kenyérgyááár nem létezik emböreeeeek :DDDD 8-)
Ida
Admin
2014.04.10 00:50
1326 vélemény
Maga a szituáció nagyon ismerős nekem. Szombaton reggel elmentem kenyeret venni, és számlát kértem róla. A boltos elnézést kért a sorban állóktól, de ettől függetlenül a nénikék azonnal elkezdtek pampogni, de sokkal durvábban, mint a novellában szereplő idős hölgy, és mindenért a kiszolgálót hibáztatták, hiszen ő úgysem védheti meg magát.

Hangosan elnézést kértem tőlük, és megkértem őket, hogy ne a boltost hibáztassák, hiszen ő nem tehet róla, hogy "ilyen csúnyán kitoltam vele". Azonnal megfagyott a levegő, és csend lett. Érezték, hogy ezek után már igazán nagy bunkóság lenne tovább morgolódni...

Egyszóval mélységesen át tudom érezni a szituációt, amibe Kurgan került bevásárlás közben, és döbbenetes erővel szinte mellbe vág az a cinizmussal feloldott elkeseredés, ami arra sarkallta őt, hogy még egy Sport szeletet is vegyen annak ellenére, hogy az nem is szerepelt az eredeti bevásárló listán. Torokszorító pillanat, amit még izgalmasabbá tesz a belecsempészett misztikum.

Emellett a novella arra is felhívja az olvasók figyelmét, hogy a napjainkban oly népszerű hősök, természetfeletti lények és nem utolsó sorban a halhatatlanok sem szabadulhatnak meg a hétköznapok bosszúságaitól, melyek oly gyakran megkeserítik az életünket.

Ez az intertextuális utalásra felépített novella a maga minimalista eszközeivel nagyon komoly kérdéseket vet fel, melyekkel nap, mint nap szembe kell néznünk.

Ráadásul külön kiemelendő pozitívum, hogy mindezt a mondanivalót az író nem próbálja meg a magas kultúra köntösébe bújtatva, csak a különösen művelt olvasóközönséget megcélozva, saját műveltségét túlhangsúlyozottan fitogtatva tálalni, hanem ehelyett bártan választ egyfajta formabontó kifejezést, ami közvetlenül megszólítja az olvasót, aki számára a hétköznapi műveltség is bőven elegendő a szöveg értelmezéséhez.

Első olvasásra talán tényleg csak egy jó viccnek tűnik elképzelni Kurgant a kenyérgyárban, miközben vásárol, jót nevetünk rajta, de az író máris elérte a célját, ugyanis felfigyeltünk a történetre, ami így megragad bennünk. Magunkkal visszük, egy idő után mélyebben is átgondoljuk a szituációt, és ekkor fognak igazán feltárulni a rejtett tartalmak... azok a tartalmak, amik nem is a szövegben vannak, hanem bennünk, azokban az emberekben, akik a szöveget olvassák…

Ez a mű egyszerűen zseniális...:lol:
Jimmy Cartwright
Admin
2014.04.09 23:38
280 vélemény
Nem tehetek róla, hogy ma már a Hegylakó sorozatot is a popkultúra részének tekintik.
Egyébként pedig csak az butít, ami hagyod, hogy butítson. ;)

A véleményem továbbra is fenntartom a művel kapcsolatban, hiszen az utolsó sor első szava után hangosan és percekig kacagtam.
Kétvirág
Felhasználó
2014.04.09 22:26
598 vélemény
Videó nélkül is jó, de az helyezi igazán perspektívába a dolgokat :-))
Rigó Krisztián
Felhasználó
2014.04.09 17:49
146 vélemény
kimondtad a kulcsszót, hogy popkultúra... a popszar butít Cartwright :-)
bel corma
Felhasználó
2014.04.09 17:08
880 vélemény
Ebből látszik, hogy Kurgan keblében érző szív dobog. Tiszteli az időseket és van humorérzéke. Simán le is fejezhette volna az idős nénit... :-D
Jager Luca
Felhasználó
2014.04.08 12:57
28 vélemény
Jaj. Tényleg üt, de szerintem egy kicsivel rövidebben jobb lenne.
A néninek már egyetlen sápítozása is elég kellene, hogy legyen a végkifejlethez - tekintve, hogy Kurgan az, aki bevásárol.
:lol:
Ida
Admin
2014.04.08 00:31
1326 vélemény
Ez brutális.:lol:
Jimmy Cartwright
Admin
2014.04.07 22:51
280 vélemény
Bölcsebb maradtál volna, ha meg sem szólaltál volna - tartja a mondás.
Attól, hogy te valamit nem értesz, az még nem jelenti azt, hogy úgy is van, ahogy gondolod.
A poén a végén üt. Elég nagyot. Csak popkulturálisan műveltnek kell lenni hozzá.
Rigó Krisztián
Felhasználó
2014.04.07 21:44
146 vélemény
inkább csak vásárol mint bevásárol, s a végén nincs csattanó...
Kapitány
Fejlesztõ
2014.04.07 20:32
255 vélemény
Lásd még az alábbi videót :-)

http://youtu.be/2PJfqQErOLU

Előző oldal