Különbség zene és zene között - vélemények

Ugrás a műre


Banderas
Felhasználó
2012.04.05 01:55
43 vélemény
Mondhatni teljesen egyetértek. Azonban mégis kedvem van panaszkodni kicsit.
...Mivelhogy, a bevált sablonok nyakló nélküli használatának kórsága a fémzenét is éppúgy rágja, mint a nagyközönség számára emészthetőbb műfajokat. Ez nem feltétlenül azt jelenti, hogy nem születik értékes metál manapság, de tény, hogy a hőskorban, a '80-as évek elejétől mondjuk a '90-es évek első feléig az egész sokkal érdekesebb volt, paradox módon annak ellenére, hogy még nem létezett ezer és egy viszonylag jól elkülöníthető alfaja, mint ma. Nincs semmi baj azzal, hogy nem akar mindenki újítani, de a rémesen sok szutyok, tök identikus hangzású, -szerkezetű, -tartalmú, -felfogású, stb. banda felhigítja az egész szcénát. Rengetegen akarnak pont ugyanúgy hangzani, mint a Cannibal Corpse, és ennek a rengeteg jelentkezőnek mondjuk kábé az 1%-a csinálja csak legalább megközelítőleg jól. Bár mostanság nem hallgatok annyi metált, mint az elmúlt 3-4 évben, még mindig nehezemre esik olyasmit találni, ami nem untat - egyszerűen mert már hallottam tízezerszer azokat a megoldásokat, amikkel gyakorlatilag mindenki operál. Most értelemszerűen nem a klasszikusokról beszélek, szerintem pl. az Emperor 'Anthems...' albumát soha nem fogom megunni... De a kismilliomodik szimfónikus black bandára, amelyik csak úgy gombamódra előbukkan a földből/a pokol bugyraiból, már nem vagyok halálosan kíváncsi. Ez nem azt jelenti, hogy ezek szutyokfos zenekarok lennének (pl. Catamenia, Naglfar kifejezetten hangulatos, kedvemre való zenét nyomnak, igaz nem tegnap jött ki az első demójuk), csak egyszerűen uncsi. Mint a popzenében. Gyakorlatilag minden slágerszám egy nagyon könnyen behatárolható akkord- és dallamgyűjteményből merít, és tulajdonképpen semmi mást nem csinál, mint újrahasznosít. Véleményem szerint a mai metál előadók 75%-a ugyanezt csinálja, és ez szerintem kár.
De mindettől függetlenül szerintem is érdemes leküzdeni az esetleges fenntartásainkat a műfajjal szemben, mert szélesebb látó(halló?)körre teszünk szert, és rengeteg gyöngyszemmel ismerkedhetünk meg.

Előző oldal