A tökéletes bűntett - vélemények

Ugrás a műre


Cyrus Livingstone
Felhasználó
2011.09.28 10:27
90 vélemény
Eszembe jutott néhány javaslat:
1. Ha nem haragszol, maradjunk a tegeződésnél, itt az az elfogadott szokás.;-):-)
2. A kortárs krimi-thriller szerintem akkor érdekes, ha megjelenik benne a "bűnös vagy áldozat?" dilemma? Erre legkiválóbb példa Lawrence Block, a Matthew Scudder-sorozatával. Scudder, a kiégett exzsaru, miközben felderít egy bűnügyet, szembesül azzal is, hogy az igazság feltárásával további tragédiákat generálhat.
A másik kedvencem ebben a témában Steven Saylor Roma Sub Rosa sorozata, ahol Gordianus, az "ókori Philip Marlowe" a történelmi hatalmasságok intrikái és az alvilági bűnbandák (mert már az ókorban is voltak!) fenyegetései között lavírozik, és nem mindig győz!
Jó olvasást! :-)
stephan
Felhasználó
2011.09.25 19:27
3 vélemény
Hát elolvasva rám is döbbenetes hatással volt a helyesírásom, főleg az, hogy valóban sok szóismétlést elkövettem. Ezt az írásomat még régen írtam meg, -bár ez sem mentség a hibákra- a jövőben jobban figyelni fogok rá!

Egyébként a másik hozzászólásra reagálva: Nagyon szeretem amikor ilyen kérdéseket tesznek fel az olvasók, mint amilyeneket Ön, és ezt komolyan mondom! Ugyan is nem vagyok író (cikkeket írok egyébként), de az ilyen kritikák nagyon sokat segítenek, mert legközelebb sokkal könnyebb dolgom van, mert ha figyelembe veszem a javaslatokat, akkor már is előrébb vagyok.
Köszönöm szépen az észrevételeket, kritikát, igyekszem majd betartani a javasoltakat!

Üdv: Stephan:-D
Cyrus Livingstone
Felhasználó
2011.09.19 14:55
90 vélemény
Számomra ez már elcsépelt téma. Nem fordítottál kellő időt a karakterek és motivációjuk kidolgozására. Érdemes lenne az olvasót beavatni, Tomot vajon miért nem szerette az apja? Judi miből jött rá, hogy a bátyja a gyilkos? Láthatóan ez neki nem okozott meglepetést. De miért nem? Milyen lehetett a testvérek viszonya korábban? Hiányzik az egész írásból a drámaiság. Azért nem olyan egyszerű megölni valakit, még egy szociopatának sem...
Ida
Admin
2011.09.19 00:12
1326 vélemény
Nem rossz történet, bár kissé beteg.:-)

Ami viszont a helyesírást illeti, az sokkal horrorisztikusabb volt, mint maga a cselekmény.

1. Rengeteg szóismétlés.

2. Elgépelések. Legalább azokat nézd át, amiket pirossal aláhúz a szövegszerkesztő!

3. A párbeszédeknél végig gond volt az írásjelekkel. Ha kijelentő mondatot mond a figura, akkor az idézett mondat végére nem kell pont, de a teljes mondat végére igen.

Pl.:

- Tegnap írtam egy novellát - mondta Béla.

Ha az idézett mondat végére ! vagy ? kell, akkor azt ki kell rakni, de a teljes mondat végére pont kerül.

- Mit csináltál tegnap este? - kérdezte Józsi.

/i]Ha a mondat tartalmaz megszólítást, akkor azt vesszővel választjuk el.

- Örülök, hogy megérkeztél, kedves Béla - üdvözölte vidáman régi barátját Józsi.

Ha pedig Józsi még mond valamit, akkor a második idézett mondat elé teszünk egy gondolatjelet.

- Örülök, hogy megérkeztél, kedves Béla - üdvözölte vidáman régi barátját Józsi. - Remélem, hoztál magaddal sütit is.

Ezekre érdemes odafigyelni, mert ha ennyire borzalmas a helyesírás, az olvasó egy idő után feladja, és nem fogja végigszenvedni a novellát. :roll:

Előző oldal