Fórum - Pályázatok

maggoth1
Felhasználó
2011.12.07 20:03
29 hozzászólás
Szerinted milyen lesz a világ 2200-ban?
Sci-fi pályázat


Te elképzelted már, hogy milyen lesz az emberiség jövője? Repülő autókkal fogunk járni? Egymás gondolataiban fogunk olvasni? Esetleg teljesen megszűnnek az emberi kapcsolatok? Te milyennek képzeled a világot 2200-ban?

A Hihetetlen Magazin és a Herald People digitális kiadványmegosztó portál sci-fi pályázatot hirdet, ahol két kategóriában fejtheted ki, hogy te milyennek képzeled el a világot 2200-ban. Ha úgy érzed, hogy írói vénával vagy megáldva, elképzeléseidet novella formájában küldheted el nekik, de ha tárgyszerűen, egy tanulmány keretében osztanád meg velük gondolataidat, arra is van lehetőség.

Küldd el, hogy Te milyennek képzeled a világot 2200-ban!
A legjobb műveket értékes nyereményekkel jutalmazzák!

Ha elkészültél novelláddal vagy tanulmányoddal, regisztrálj a www.heraldpeople.com weboldalon és töltsd fel PDF-é alakított művedet a sci-fi pályázat Novella vagy Tanulmány kategória alá.
A feltöltött művek külön URL címet kapnak, így könnyen meg tudod osztani azt ismerőseiddel, vagy barátaiddal, de használhatod a beépített iFrame funkciónkat is, így művedet akár weboldaladba is beágyazhatod.

A pályázati írások e-mailben a palyazat@heraldpeople.com címre is beküldhetők world (doc, docx) formátumban.

Pályázati feltételek:
A novellát A4-es oldalméretű PDF-ben töltsétek fel a Herald People oldalára!
A művek maximum 20 000 karaktert tartalmazhatnak (szóközökkel együtt).
Csak új, máshol eddig nem publikált műveket tudnak elfogadni!
Csak novellákat és tanulmányokat fogadnak el, regényrészleteket és verseket nem!

Zsűri:
Szűcs Róbert, a Hihetetlen Magazin főszerkesztője
Nemere István író, műfordító
Joó László, a Herald People portál tulajdonosa

Díjak:
I. Díj: 15 000 Ft + 1 éves Hihetetlen Magazin előfizetés
II. Díj: 10 000 Ft + 1 éves Hihetetlen Magazin előfizetés
III. Díj: 5 000 Ft + 1 éves Hihetetlen Magazin előfizetés

4-10. helyezés: 7 db Däniken DVD, 7 db Alexsys zenei CD és 7 db könyvvásárlási utalvány összesen 10 000 forint értékben.
1, 2, 3. helyezet valamint a különdíjas pályázók külön nyereménye egy Nemere István által dedikált könyv

A díjakat a Hihetetlen Magazin és a Jövővilág Alapítvány biztosítja.

A legjobb TANULMÁNYOKAT leközlik a Hihetetlen Magazinban.
(Novellák megjelentetésére jelenleg nincs lehetőség a kiadványban.)

Különdíj:
A Herald People a pályázók között különdíjat is kisorsol.
A különdíjat az a pályamű nyeri meg, ami az olvasók között a legnépszerűbb volt, ami a legtöbb Herald lájkot gyűjtötte be a pályázat eredményhirdetéséig.
A Különdíj egy 5000 forint értékű Alexandra könyvvásárlási utalvány és egy dedikált Nemere István könyv.
A különdíj sorsolásánál nem a Facebook-os lájkok az érvényesek, hanem a Herald People weboldalon található „Tetszik” gombok (zöld kéz) által gyűjtött lájkok!
Beérkezési határidő:
2012. 03. 31.
További információ:

heraldpeople.com
maggoth1
Felhasználó
2011.12.07 00:13
29 hozzászólás
Oszd meg velünk, és szerepelj a Médiaunió mesekönyvében!

Szeretnéd, ha a nevedet hetedhét országon túl is ismernék? Jó lenne arra gondolni, hogy esténként sok száz gyermek a te történetedre gondolva alszik el? Akkor itt a soha vissza nem térő alkalom: ha van saját meséd, amit te találtál ki a gyermekeidnek, vesd gyorsan papírra, és küldd el nekünk! Ha még nincs, az se baj: mesét írni sosem késő elkezdeni!

Ha az Üveghegyen és az Óperenciás tengeren túl is ismert és nagyra becsült zsűrink elég szórakoztatónak találja, a te műved is bekerül MeséljMinennap.hu Mesetárába, ha pedig sikerül őket teljesen elvarázsolnod, megjelentetjük művedet a „Mesélj mindennap!” mesekönyvében is, ahol neves írókkal szerepelhetsz majd együtt.

Terjedelmi megkötés nincs, de azért nem baj, ha nem kell hét nap és hét éjen át olvasni! ;-)

Kategóriák: tündérmese, állatmese, tanmese, gyümölcsös mese, tréfás mese, láncmese, modern mese

A meséket a palyazat@meseljmindennap.hu címre várjuk 2011. december 5. és 2012. január 8. között.



A meseíróverseny támogatója a SIÓ.
Kétvirág
Felhasználó
2011.11.30 14:01
207 hozzászólás
Sajnos ő tényleg nem én vagyok. De azért köszi a linket!
maggoth1
Felhasználó
2011.11.30 11:55
29 hozzászólás
Bocs, összekevertelek Kisvirággal, aki valaki egészen más :-o:-D
Úgyhogy, akkor a feltételt elengedtem :-D
maggoth1
Felhasználó
2011.11.30 09:39
29 hozzászólás
Ha az én ÚG 18-ban megjelent novelláimról is megírod a véleményedet :-D

http://juditti.hu/content/tilos-sci-fi
itt van egy átvezető link, ami aztán odavisz :-)
http://scifi.tilos.hu/
Kétvirág
Felhasználó
2011.11.29 21:10
207 hozzászólás
Nem találtam a pályázatról a Tilos Rádió honlapján semmit.

Lehet persze, hogy csak nem vettem észre.
Adnál egy linket, ha szépen kérlek? :roll:
maggoth1
Felhasználó
2011.11.07 21:43
29 hozzászólás
Sci-fi tematikus nap - 2011.12.21.

a

támogatásával


A Tilos Rádió sci-fi irodalmi és zenei pályázatot hirdet az alábbi kategóriákban:

1. Sci-fi novella
2. Sci-fi vers
3. Sci-fi zene

A jeligével ellátott pályaműveket a palyazat@tilos.hu címre kérjük elküldeni (max 10MB!)
Minden beküldött pályaműről értesítést küldünk!

A pályázat benyújtásának határideje: 2011. december 10.

A pályázat elbírálásának módja: szakmai zsűrizés és közönségszavazat

A pályázat elbírálásának határideje: 2011.december 21.

A pályázat elbírálásának kihirdetése: A Tilos Rádió sci-fi tematikus napján december 21-én.

díjak: Kategóriánkénti első három helyezett 1-1 Rubik Tükör Kockát (az első helyezett természetesen arany Tükör Kockát!) kap ajándékba. A legjobb művek benyújtói Tilos Rádiós és Galaktika ajándékokban részesülnek. A legjobb művek hangjáték formájában kerülnek feldolgozásra és megjelenhetnek a Tilos Rádió 2012-es válogatáslemezén.


A pályázó tudomásul veszi, hogy automatikusan átadja
az internetes és rádiós közlés jogát.

Azonnali kizárást eredményez, ha valaki időgépet használ!

Maggoth
Felhasználó
2011.10.11 20:09
119 hozzászólás
Vámbéry a Sevenben 2011


A dunaszerdahelyi Vámbéry Polgári Társulás közösen a Seven Étteremmel "Vámbéry a Sevenben 2011" címmel versírói pályázatot hirdet magyar (lakhelytől független) szerzők számára.

A pályázatra benyújtható minden olyan magyar nyelven írt vers, amely nyomtatásban még nem jelent meg, s amelynek közlési jogával a szerző rendelkezik.

A pályaműnek tartalmaznia kell a Vámbéry és a Seven szavakat.

Egy szerző csak egy művel vehet részt a pályázaton.
A pályázat kiírói fenntartják a jogot, hogy a nyertes művet megjelentetik négy nyelven (magyar, szlovák, olasz, angol) a 2012-es Vámbéry Antológiában, de ettől függetlenül a szerző bárhol közölheti. A díjnyertes mű szintén négy nyelven a Seven Étterem falán elhelyezve látható lesz egy éven keresztül az érdeklődők számára.
A pályamunkát postai küldeményként, minden oldalán jeligével ellátva, négy nyomtatott példányban kell benyújtani.
A pályaműhöz külön, zárt borítékban csatolandó szerzőjének neve, telefonszáma és lakcíme. Ezen a borítékon legyen feltüntetve a pályázó jeligéje is. A külső borítékra pedig kéretik ráírni: Vámbéry a Sevenben 2011

Levélcím: Občianské združenie Vámbéryho, Palác Duna Palota, Galantská cesta 658/2F, 929 01 Dunajská Streda

Pályadíj: 1000 €

A pályázatra benyújtott verseket neves irodalmárokból álló zsűri bírálja el. A zsűri elnöke: Zalán Tibor József Attila-díjas költő, tagjai: Csanda Gábor irodalomkritikus és Görözdi Judit irodalomtörténész.

A nem díjazott szövegeket a pályázat kiírója nem őrzi meg és nem küldi vissza.
Beérkezési határidő:
2011. 11. 15.
Eredményhirdetés:

Az ünnepélyes díjátadásra 2011. december 15-én kerül sor a Vámbéry Irodalmi Estek évzáró ünnepi rendezvényén.
Maggoth
Felhasználó
2011.10.03 09:25
119 hozzászólás
Ezt a pályázatot mindenkinek csak ajánlani tudom :-)






A Historium Könyv- és Lapkiadó történelmi novellaíró pályázatot hirdet amatőr prózaíróknak, a középkor témakörében. A legjobb írások megjelennek a kiadó Sár, vér, levendula című antológiájában. A pályázat határidejét meghosszabbítottuk, emellett eltöröltük a nevezési díjat és a felső korhatárt is!



Pályázati feltételek:

Pályázhat minden olyan magyar anyanyelvű (bármely országban élő) amatőr szerző, aki már elmúlt tizenöt éves, és nem rendelkezik önálló (nyomtatásban is megjelent) kötettel.
A pályaművek minimális terjedelme 10.000, maximális terjedelme 40.000 leütés (szóközökkel).
Kizárólag polgári névvel vagy magyar csengésű művésznévvel lehet jelentkezni.
A pályaműveket e-mailben várjuk a historium.kiado@gmail.com címre, kizárólag csatolt állományként. A tárgy mezőbe kérjük beírni a választott témakört (alább olvasható).
Egy pályázó csak egy művel jelentkezhet, mely nem jelent meg nyomtatásban, és melyet nem nyújtott be másik pályázatra!
Postai úton beküldött kéziratokat nem fogadunk el érvényes pályamunkának, ilyen anyagot nem őrzünk meg és nem küldünk vissza!



Választható témakörök:

Sár (a középkori ember mindennapi élete, hétköznapi problémái, vágyai, céljai)

Vér (katonaélet, lovagság, csaták, középkori harcmodor)

Levendula (érzelmes, drámai, romantikus történetek)



Beérkezési határidő: 2011. december 1.

Eredményhirdetés: 2011. december 23.



Díjazás:

A kiválasztott novellák bekerülnek a Sár, vér, levendula c. antológiába, mely 2012 tavaszán jelenik meg a kiadó gondozásában.
A kötetbe bekerült szerzők fejenként 10 tiszteletpéldányt kapnak a megjelent könyvből.
Minden nyertes szerzővel interjút készítünk, melyet internetes oldalainkon teszünk majd közzé.



Egyéb tudnivalók:

A könyv viszonylag nagy médiavisszhangot és két országos (Magyarország, Szlovákia) terjesztést kap.
A könyvben a Historium Kiadó szerzői is szerepelnek majd egy-egy novellával, mely sehol máshol nem jelent még me:-):-):-)
Maggoth
Felhasználó
2011.09.26 13:15
119 hozzászólás
Ja, és még valami :-)

Aranymosás, avagy regényíró kerestetik!



Az első nagyszabású, nyilvános válogató Magyarországon. Indul a Könyvmolyképző Kiadó kulturális online valóságshow-ja!



A fő célok:

1. felfedezni a magyar írókat, és megjelentetni a műveiket e-könyvben és/vagy papírkönyvben

2. felfedezni a tehetségeket, és segíteni őket, hogy kész íróvá váljanak



Érdemes tudni:

Mindenki megszólalhat íróként, aki vállalja a megmérettetést a közösség előtt.

Legyél részese ennek a bátor, formabontó akciónak! Hogyan vehetsz benne részt?



1. A Vörös pöttyös? Szeretem. Facebook oldalon írástechnikai játékot tartunk. A szerzők négy fordulóban csillogtathatják meg képességeiket. Minden forduló során két szerzőt kiválasztunk.

Ők e-mailben elküldik a kéziratuk első 10 ezer karakterét, soron kívül elolvassuk őket, és írásukról szerkesztői véleményt kapnak. A korrektúra kikerül az internetre, segítve a többiek fejlődését. Illetve a regényrészlet – értékeléstől függetlenül – felkerül majd a Könyvmolyképző Kiadó Aranymosás weboldalára.

A játékba várunk olyan pályázókat is, akiknek még nincs kész regényük! Ha nem sikerül bekerülni, azt se bánd. Vigaszdíjul értékes könyvnyereményeket sorsolunk ki.

Első forduló: szept. 19. hétfő. Minden megoldásra a következő hétfő délig van lehetőség.



2. Az Aranymosás weboldal folyamatosan aktív: az írástechnikai játéktól függetlenül az aranymosas@gmail.com e-mail címre 2011. okt. 15-ig bárki beküldheti már elkészült kézirata első 10 ezer karakterét. Amennyiben az írást elfogadja szerkesztőnk, úgy kikerül az oldalunkra.



A weboldalra kikerült írásokat több szerkesztőnk elolvassa, és kiválasztják közülük azokat, melyeket bekérnek olvasásra. A kiadásra érettnek ítélt műveket a Könyvmolyképző Kiadó megjelenteti e-bookon és/vagy papíron, természetesen szerzői honorárium fizetése mellett.



A Könyvmolyképző Kiadó fontosnak tartja a tehetségek csiszolását is, így 5 fő ingyen részt vehet írástechnikai tanfolyamunkon, a többiek számára férőhelyet biztosítunk.

Ma este írják ki a 2. fordulót, még nem késő benevezni...





A Könyvmolyképző minden műfajban a legjobbat keresi.

Pályaműved lehet misztikus románc, fantasy, sci-fi, ifjúsági- és gyerekirodalom, mese, felnőtt irodalom, stb. Jó írásokat várunk, melyek magukkal ragadják az olvasót. :-)
Maggoth
Felhasználó
2011.09.26 12:08
119 hozzászólás
Fuvallatnak egy nyalánkság :-)

Magyar nyelvű haiku pályázat 2011
2011-09-06 17:26

A Japán Alapítvány Budapesti Japán Kulturális Központ
Magyar Nyelvű Haiku
pályázatot ír ki

A téma:
Élet

A pályázaton résztvenni kívánók az alábbi kategóriákban indulhatnak:

1. „Középiskolai diák”: 14-18 éves kor között
2. „Egyetemista”: 18-26 éves kor között
3. „Felnőtt”: 27 éves kortól
4. „Hivatásos”: publikált költők

A jelentkezőktől 1, maximum 2 költeményt várunk (Magas részvételi szám esetén azonban csak az első haikut áll módunkban értékelni).

Szabályok

Formanyomtatvány

Beküldési határidő: 2011 október 10

A pályműveket a haiku2011@japanalapitvany.hu email-címre küldhetik be. Kérjük beküldés előtt figyelmesen olvassák el a beküldési szabályzatot!

Információ: Bognár Péter (bognarpeter@japanalapitvany.hu)
Maggoth
Felhasználó
2011.09.23 09:37
119 hozzászólás
Hoppácska, ez tetszik! :-D
Kapitány
Fejlesztõ
2011.09.22 20:17
560 hozzászólás
E-könyv-írói pályázat

Írói vénát fedezett fel magában?
Asztalfiókban lapulnak kiadatlan kéziratai, írásai?
Újra megjelentetné szakmai publikációját?
Nincs jelentkező a nyomdaköltség finanszírozására?
Nem tudja eljuttatni művét a könyvesboltokba?

Pályázzon művével most a multimédiaplázában és az elektronikus kiadás mellé ráadásnak notebookot, e-könyv-olvasót, házikönyvtárat nyerhet!

A Kossuth Kiadó és a Microsoft Magyarország e-könyv-írói pályázatot hirdet.

1. kategória: Szépirodalmi regény

A művészi igényű irodalmi művek mellett azokat a kéziratokat is szívesen fogadjuk, amelyek igényes módon dolgoznak fel krimi vagy science-fiction műfajú témát.
A kézirat esetleges illusztrációi kizárólag jogilag tisztázott eredetű képek, ábrák lehetnek.


2. kategória: Ismeretterjesztő mű

Kizárólag informatikai és/vagy természettudományi témát középpontba helyező műveket várunk.
Műfaj: Népszerű ismeretterjesztés

A kézirat minőségével, a megvalósítás módjával kapcsolatos elvárásaink:

- egy szakterület kiválasztott témájával és/vagy különféle tudományterületek konkrét összefüggéseivel foglalkozik
- az átlagos műveltségű érdeklődő számára közérthető szöveg
- a tudományosság kritériumainak megfelelő módon feldolgozott és összeállított mű
- legfeljebb közepes méretű (max. 70x120mm vagy 500x600 pixel), jogilag tisztázott eredetű illusztrációkat tartalmaz

A pályaművek beérkezési határideje: 2012. január 15.

Bővebb infó:

http://www.multimediaplaza.com/palyazat
Jimmy Cartwright
Admin
2011.09.01 12:59
497 hozzászólás
Wow! Szuper! Remek! :-) Tisztelettel megköszönöm a magam, a HQ és természetesen az írók nevében! Ha találsz még érdemlegeset, (vagy bárki más, természetesen) "gyühet"! ;)
Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 11:37
119 hozzászólás
A Padlástereset újra bemásolom, mert nem a jót raktam be :-D

Padlástér ~ novellapályázat


A Karcolat Irodalmi és Művészeti Tehetségkutató Egyesület (KIMTE) "Padlástér" címmel novellapályázatot hirdet műfaji és tematikus megkötés nélkül, folyamatos beküldési lehetőséggel.
A pályázaton bárki részt vehet, bármennyi novellát beküldhet ugyanazon a néven vagy jeligével.
Nevezési díj nincs.

A pályázat részletes kiírása itt olvasható: KIMTE ~ Padlástér
Beérkezési határidő:
folyamatos
Eredményhirdetés:

folyamatos
További információ:

everigel@gmail.com
KIMTE
Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 10:31
119 hozzászólás
Ida kinevezett pályázatfelelősnek :-D
Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 10:30
119 hozzászólás
Fantasztikus novellákat várnak


Az SFmag céljainak egyike, hogy kezdő és profi fantasztikus írók számára is megjelenési lehetőséget biztosítson, és havonta olyan novellákat kínáljon olvasóinak, amelyek izgalmas, érdekes és nívós képviselői a kortárs magyar SF irodalomnak.
A tervek szerint havonta egy magyar, kéthavonta egy külföldi szerző novelláját publikálják.

Minden olyan novellát szívesen látnak, amelyben a fantasztikum ilyen vagy olyan formában megjelenik. A megjelenés feltételei: az eredetiség, a helyesírás és a nyelvtani szabályok ismerete, a friss és következetes stílus, a jó karakterábrázolás, a cselekmény magabiztos kezelése, a téma vagy a látásmód egyedisége és az a csipetnyi plusz, ami egy jó és egy kiváló írás közötti különbséget jelenti.

Terjedelem: 3000–5000 szó között

Honorárium: 2500 Ft

Zsáner: Sci-fi, fantasy, horror, mágikus realizmus, felnőttmese
Ismert fordulatok, klisék és megoldások helyett (ha nem tudod, mik ezek, akkor nem olvastál elég fantasztikus irodalmat ahhoz, hogy magabiztos írója lehess a zsánernek) az újat, az egyedit, a csak rád jellemző hangot és meglátásokat szeretnének olvasni.

Jogok: Első elektronikus megjelenés (online, epub, prc) és nem exkluzív megjelenés az éves SFmag elektronikus antológiában

Beküldési formátum: RTF vagy DOC, 12-es Times New Roman betűtípus, képek nélkül.
A fájl neve mindig tartalmazza a szerző nevét és a novella címét is, pl. mord_boglarka_eletem_legjobb_novellaja.rtf

A novellákat az sfmaghun@gmail.com címre várják névvel, elérhetőséggel együtt.
Amennyiben vannak korábbi referenciamunkák, szívesen látják a fontosabbak felsorolását, de csínján a hosszú bibliográfiákkal – a bemutatkozás legyen lényegre törő.
Válasz egy hónapon belül várható, csak ennél hosszabb hallgatás után érdemes újabb levelet küldeni. Egy szerző évente és egyszerre legfeljebb két novellát küldhet be, a pályázat egyébként folyamatos.
Beérkezési határidő:
folyamatos
További információ:

www.sfmag.hu
Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 10:30
119 hozzászólás
Sci-fi novellák


Az AVANA Egyesület kéziratokat vár az Új Galaxis Antológiába.
Továbbra is sci-fi novellákat, esszéket várnak.

A téma megkötésével nem kívánják visszafogni a történetek megálmodóinak fantáziáját, tehát bármilyen írásra nyitottak.

Mindenki novelláját szívesen veszik (az amatőr szerzőtől a sokat publikált íróig), a történet megjelenése csupán a minőség függvénye, melyet a későbbiekben egy szerkesztőbizottság bírál majd el.

A kéziratok beküldőinek fontos tudni, hogy az Avana Egyesület a kiadvány szerkesztését csupán a sci-fi irodalom iránti elkötelezettségből látja el, így honoráriumot fizetni nem tud a beküldött munkákért, ám a szerzők az antológiából tiszteletpéldányt kapnak.

A novellákat a következő e-mail címre kérik elküldeni: ujgalaxis@scifi.hu
Beérkezési határidő:
folyamatos
További információ:

AVANA
Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 10:29
119 hozzászólás
Drámapályázat


Az Örkény István Színház drámapályázatot hirdet Örkény István születésének századik évfordulója alkalmából

Pályázati feltételek:
- A pályázat jeligés.
- Negyven éves kor alatt bárki pályázhat.
- Negyven éves kor fölött csak olyan szerző jelentkezését várják, akinek legalább két színpadi művét korábban már bemutatták, vagy aki drámaíróként még nem mutatkozott be, de már ismert és számottevő szépirodalmi munkássággal rendelkezik.
- A pályamű még nem megjelent, színre nem került alkotás legyen.
- A pályamű bemutatható legyen az Örkény Színház művészi és technikai apparátusával.
- Tematikai és műfaji megkötés nincs.
- A pályázatokat erre a címre kell küldeni:
Örkény István Színház Nonprofit Kft.
Drámapályázat
1075 Budapest, Madách tér 6.

Első díj: 1 500 000 Ft.
Második díj: 1 000 000 Ft.
Harmadik díj: 500 000 Ft.

A győztes művet, amennyiben a bíráló bizottság megfelelő színvonalúnak ítéli, az Örkény István Színház a 2012/13-as évadban színre viszi.
A díjazott művek előadási joga az Örkény István színházat illeti.

A bíráló bizottság tagjai: Radnóti Zsuzsa, Radnai Annamária, Gáspár Ildikó, Forgách András, Mácsai Pál
Hivatalos kiírás
Nyilatkozat a pályázók részére
Beérkezési határidő:
2011. 12. 31. 17 óra
Eredményhirdetés:

A pályázat végeredményét az író születésnapján, 2012. április 5-én hirdetik ki.
További információ:

www.orkenyszinhaz.hu
Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 10:28
119 hozzászólás
Add ide a drámád! 2.


Folytatódik a JAK (József Attila Kör) és a Merlin Színház közös felolvasó-színházi sorozata: ismét várják kortárs fiatal drámaírók eddig be nem mutatott darabjait!

Az első sorozat lezárása után újra lehetőséget teremtenek arra, hogy az elkészült, de még bemutatás előtt álló drámák találkozhassanak a közönséggel, amihez a Színház- és Filmművészeti Egyetemről Novák Eszter zenés-színész osztálya nyújt segítséget.
A bemutatókat szakmai beszélgetések követik kritikusok, színháztudósok, dramaturgok és az alkotók részvételével.
A bemutatásra szánt darabokat a sorozat szervezői, Deres Kornélia és Herczog Noémi választják ki.

A darabokat a jak@jozsefattilakor.hu címen várják.
Beérkezési határidő:
2011. 11. 02.
Eredményhirdetés:

várhatóan 2011. december
További információ:

Hercsel Adél, kamcsatka005@gmail.com
telefon: 06-20/443 91 32
www.jozsefattilakor.hu


Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 10:27
119 hozzászólás
Drámapályázat


Idén 20. évadját ünnepli a Kolibri Gyermek- és Ifjúsági Színház. Ebből az alkalomból a színház és a Platform 11+, az Európai Unió által támogatott ifjúsági színházi projekt drámapályázatot hirdet.

A pályázat célja: a Platform 11+ céljaival összhangban, olyan színpadi művek megszületése, amelyek célközönsége a mai 11-15 éves korosztály. A kiskamaszok életéről, gondjairól, örömeiről szóló darabokat várnak. A pályázók mintának tekinthetik a Kolibri Színházban a projekt keretében eddig bemutatott műveket. (Horváth Péter: Emil2010esadetektivek, Németh Ákos: A webáruház, Tasnádi István: Cyber Cyrano, Aare Toikka-Horváth Péter: Help!)

A pályázatra várt darabok legyenek:
- stúdió-vagy kamaraszínházi jellegűek;
- 50-60 perc hosszúságúak;
- legfeljebb 5 színpadi közreműködőt igénylőek.

A pályázat elbírálásánál előnyt élveznek az osztályterem-színházi előadásokra is felhasználható művek.

A pályázaton részt vehet 18-35 év között bárki, 35 év fölött azok jelentkezzenek, akiknek legalább egy színpadi művét bemutatták és/vagy ismert és számottevő szépirodalmi munkássággal rendelkeznek.

A pályázat jeligés. A jelige feloldását tartalmazó lezárt borítékot a két papírpéldányhoz kérik mellékelni. A jelige digitális feloldása a pályázatból történő kizárást vonja maga után.

A díjakat szakmai zsűri ítéli oda.

1. díj: 4000 euro megírási díj a szerző számára
2. díj: A Kolibri Színház bemutatja a darabot

A Kolibri Színház a pályázat elbírálását követő egy évben fenntartja magának a díjat nyert művek kizárólagos bemutatásának jogát.
A színház erről a jogáról lemondhat. Ez esetben köteles erről írásban értesíteni a szerzőt.

Az 1. díj nem jelent bemutatási kötelezettséget a színház számára, de előfordulhat, hogy mind a két díjat ugyanaz a darab nyeri el. A színház fenntartja magának a jogot, hogy a pályázatra érkezett, és azon nem díjazott művet is bemutassa, de a nem díjazott művekre nem köt ki magának kizárólagos bemutatási jogot.

A pályázatra érkezett műveket nem küldik vissza és csak a díjazott, illetve esetleg a díjazottakon kívül előadásra kiválasztott műveket őrzik meg.

A pályázatokat lezárt borítékban, két példányban papíron és egy példányban digitális adathordozón a Kolibri Színház címére (1061 Budapest Jókai tér 10.) kérik eljuttatni.
Beérkezési határidő:
2011. 12. 31.
További információ:

Eredeti felhívás
www.kolibriszinhaz.hu
Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 10:25
119 hozzászólás
A Tollal.hu és a Reader's Digest Magazin pályázata


Egész évben tartó pályázatot hirdet a Tollal.hu és a Reader s Digest Magazin, amely pályázat pénzdíjas, és komoly olvasottságot hozhat a díjazott szerzőknek.

A Reader's Digest Magazin hosszú évtizedek óta kizárólag megtörtént, igaz történeteket, drámákat közöl, valamint értékeket bemutató életutakat.
Ez év márciusától várják a Tollal.hu szerzőinek azon igaz történeteit, melyek valódiságát a kiadó ellenőrizni tudja. Amennyiben a Reader's Digest Magazin szerkesztői által kiválasztott írások szerkesztett változata megjelenik a magazinban, írójuk 25 000 forintos tiszteletdíjban részesül, amelynek kifizetését már a magazin szerkesztősége intézi.

A szerzőket a Tollal.hu szerkesztősége értesíti a kiválasztásról.

A műveket a szokásos módon kell feltölteni a Tollal.hu oldalra az RD jelige feltüntetésével.

Az írások maximális terjedelme: 5000 karakter.

A pályázaton csak regisztrált felhasználók vehetnek részt.
Beérkezési határidő:
2011. 12. 31.
Eredményhirdetés:

folyamatos, havonta
További információ:

Tollal.hu


Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 10:24
119 hozzászólás
Lázár Ervin családi mesedarab pályázat

a Pécsi Nemzeti Színház és a Jelenkor Irodalmi és Művészeti Folyóirat közös szervezésében


Lázár Ervin fiatalkora fontos éveit töltötte Pécsett, írói pályája kezdetének meghatározó szakaszát, amelyet a Jelenkor folyóirat szerkesztőjeként végzett munka, az irodalmi műhely kisugárzása nagy mértékben alakított. Pécsi tartózkodását, intenzív jelenlétét, szenvedélyes és szeretetteli személyét immár legendák övezik. Ám e kedves és szórakoztató legendáriumnál fontosabb az az irodalom, amit Lázár Ervin megteremtett, s ami egy egész ország olvasóközönségét meghódította. Gyerekek és felnőttek tömegei idézik máig történeteit, hőseit. Így tehát Berzsián költő nem halt meg. Épp ezért hívják segítségül, inspiráló útmutatásul Lázár Ervin írói életművét, amikor új mesedarab írására buzdítják a magyar írókat.

A pályázat kiírásától azt remélik, hogy a beérkező művek segítségével a Pécsi Nemzeti Színház teljesítheti egyik legnemesebb célkitűzését: értéket teremtő előadások létrehozásával már az egészen fiatalokkal is megszerettetni a színházat.
Kérik a kiírók, hogy a benyújtandó pályaművek ne csupán egyetlen korosztály számára készüljenek, hanem családi előadásként bemutatható színpadi írások legyenek. Bíznak abban, hogy színvonalas pályamunkák érkeznek, amelyek közül a szakmai zsűri által kiválasztott győztes mű bemutatása jelentős eseménye lehet a Pécsi Nemzeti Színház 2012/2013-as színházi évadának.

A pályázatra minden olyan magyar nyelvű színdarab benyújtható, amely még nem jelent meg sem nyomtatásban, sem pedig elektronikus formában, nem mutatták be színpadon, nem nyert díjat korábbi drámapályázaton, illetve előadási vagy közlési jogával más intézmény nem rendelkezik, és teljesíti a pályázati kiírásban foglalt feltételeket.
Egy szerző több művet is benyújthat. A darabokat két – írógéppel írt vagy számítógéppel nyomtatott – példányban kérik.

A pályázat jeligés: az író nevét, címét, telefonszámát külön, lezárt borítékban kell a pályaműhöz mellékelni.
A pályamunkákat 2011. október 15-i feladási határidővel „Lázár Ervin családi mesedarab pályázat” feliratú postai küldeményként kell eljuttatni a Pécsi Nemzeti Színház címére (7621 Pécs, Perczel Miklós u. 17.).

A beérkezett pályaművek elbírálását és a díjak odaítélését öttagú szakmai zsűri végzi.
(Morcsányi Géza dramaturg, műfordító, a Magvető Kiadó igazgatója, a zsűri elnöke; Vári Éva Kossuth-díjas színművésznő, a Pécsi Nemzeti Színház örökös tagja; Meczner János rendező, a Budapest Bábszínház igazgatója; Ágoston Zoltán kritikus, a Jelenkor főszerkesztője; Rázga Miklós színművész, a Pécsi Nemzeti Színház igazgatója)

A szakmai zsűri döntését követően közjegyző jelenlétében kerül sor a díjazott művek jeligéinek feloldására.

Díjak:
Első díj: 1.200.000, -Ft
Második díj: 500.000, -Ft
Harmadik díj: 300.000, -Ft
(A díjak fenti bruttó összegéből a nettó összegek kiszámítása a hatályos adó- és járulékfizetési szabályok és a díjazottak nyilatkozatának figyelembe vételével történik.)

A zsűrinek jogában áll a díjakat megosztani vagy nem kiadni.
Az első díjas pályamű nyertese kötelezettséget vállal arra, hogy a művet 2013. május 31-ig sem nyomtatott, sem pedig elektronikus formában nem jelenteti meg, valamint tudomásul veszi, hogy a mű nyilvános bemutatásának jogával fenti időpontig a Pécsi Nemzeti Színház rendelkezik.
A második és harmadik díjas művekre e korlátozások nem vonatkoznak.
Az elismerésben nem részesült pályamunkák kéziratát nem őrzik meg, e művek íróinak adatait tartalmazó jeligés borítékokat és a pályaműveket – közjegyző jelenlétében – megsemmisítik.
Beérkezési határidő:
2011. 10. 15.
Eredményhirdetés:

A hivatalos eredmény közlésére és a díjak átadására a 2012. évi Színházi Világnapon, március 27-én a Pécsi Nemzeti Színház aznapi nagyszínpadi előadása előtt kerül sor.
További információ:

www.pnsz.hu
Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 10:22
119 hozzászólás
Jókai-díj ~ 2012


A Falvak Kultúrájáért Alapítvány és a Jókai Közművelődési és Múzeum Egyesület (Rév-Komárom, Szlovákia) pályázatot hirdet "Jókai-díj 2012" címmel.

A pályázatról:
(a) Az irodalmi pályázat 2011. évi témája: Jókai Mór hírlapjai
(b) Pályázni nyomtatásban meg nem jelent szépirodalmi írással - prózával, vagy tanulmánnyal lehet, melynek terjedelme nem haladhatja meg a 25 db A4-es oldalt, de legalább 10 oldalas, 12-es betűmérettel és másfeles sortávolság használatával, amelynek közlési jogával a szerző rendelkezik.
(c) A pályázat jeligés. A pályaműhöz külön, zárt borítékban csatolandó szerzőjének neve, lakcíme, e-mail címe, telefonelérhetősége, s nyilatkozata arról, hogy a pályamű nyomtatásban még nem jelent meg. Ezen a borítékon kérik feltüntetni a pályázó jeligéjét.
A külső borítékra rá kell írni: "Jókai - díj, pályázat"
(d) A pályázatokat egy nyomtatott példányban, minden oldalán jeligével ellátva és digitális formában (WORD) CD-n kell benyújtani az alábbiakban megadott címre:
Jókaiho všeobecnovzdelávacie a múzejné združenie - Jókai Közművelődési és Múzeum Egyesület, Valchovnícka 2 (Csapó u. 2), 945 01 Komárno, Szlovákia, illetve Falvak Kultúrájáért Alapítvány 1134 Budapest, Gidófalvy út 29., Magyarország
(e) Egy szerző csak egy művel vehet részt a pályázaton. A pályázati kiírásnak nem megfelelő pályázatok értékelésre nem kerülnek.
(f) A döntés és értékelés: A legmagasabb értékelést kapott művek közül az alapítók által felkért nemzetközi bírálóbizottság legkésőbb 2012. január 22-ig hozza meg döntését.
(g) A Jókai-díj tárgyiasult formája Jókai Mór kezének márványlapon elhelyezett festett gipszmásolata.
(h) Az elismerés 2012 februárjában, Jókai Mór születésnapja alkalmából Rév-Komáromban kerül átadásra.
(i) A bírálóbizottság véleményét figyelembe véve a díjnyertes és minősített oklevelet elért pályázók írásainak első felhasználási joga az alapítókat illeti, amely a Jókai díj 2012 antológiában való megjelentetést tartalmazza.
(j) A nem díjazott szövegeket az alapítók nem őrzik meg, s nem küldik vissza.
k) A Jókai-díjat elnyert pályázó három éven belül nem nyerheti el újból a díjat, de írása megjelenhet az évkönyvben.
Beérkezési határidő:
2011. 11. 30.
Eredményhirdetés:

2012. február
További információ:

adrianus.alapitvany@gmail.com
www.alkotohazak.shp.hu
Maggoth
Felhasználó
2011.09.01 10:22
119 hozzászólás
A Dunánál 2011 ~ amatőr vers- és novellaíró pályázat


"A Dunánál 2011" címmel amatőr vers-és novellaíró pályázatot hirdet Belváros-Lipótváros Önkormányzata.
Pályázni bármilyen témájú, magyar nyelvű, korábban még nem publikált alkotással lehet.
(Publikációnak számít bármiféle internetes megjelenés, azaz saját blogon, közösségi portálon történt közlés is!)
Személyenként maximum 2 vers, vagy 2, egyenként legfeljebb 10 gépelt oldal terjedelmű novella adható be a pályázatra.
Nevezési díj nincs.

A Kulturális, Emberi jogi és Kisebbségi Bizottság az esetleges közlési jogot fenntartja.
Az eredményhirdetésre 2011. novemberében kerül sor, amelyről az érintettek értesítést kapnak.

A díjazás Vers és Novella kategóriában is ugyanaz:
I. díj - 70.000.- Ft (bruttó)
II. díj- 55.000.- Ft (bruttó)
III. díj - 45.000.- Ft (bruttó)

A zsűri különdíjakat is odaítélhet.

A pályázat eredményességéhez legalább 50 vers és 25 novella beérkezése szükséges.

A pályázat jeligés: Kérik, hogy a pályázatot tartalmazó borítékon a feladó helyén csak a jeligét tüntesse fel. A nevét, címét, telefonszámát, e-mail címét tartalmazó adatlapot egy lezárt borítékban mellékelje a pályázathoz.

A pályázatokat 3 példányban nyomtatott formában, postai úton várják, valamint 1 db elektronikus adathordozón (CD-n a jelige feltüntetésével).
Kéziratot nem küldenek vissza!

Az a beküldött pályázat, amely nem felel meg a fenti kritériumoknak, érvénytelennek tekintendő.

Cím: Belváros-Lipótváros Polgármesteri Hivatal
„A Dunánál 2011” Amatőr vers- és novellapályázat
1051 Budapest, Erzsébet tér 4.
Beérkezési határidő:
2011. 10. 13.
Eredményhirdetés:

2011. november
További információ:

872-7441, toth.timea@belvaros-lipotvaros.hu
www.belvaros-lipotvaros.hu