Fórum - Tökös-mákos

Xenothep
Felhasználó
2020.05.11 21:27
243 hozzászólás
Belefogtam, mert nem hagy nyugodni, de tekintve, hogy nem vagyok valami termékeny író, lövésem nincs mikorra készül el, ha egyáltalán. Az a helyzet, hogy még az a novella is íródik (dehogy íródik, csak elkezdtem azt is...) amit az "Orkok és Coltok" pályázatra akartam megírni.
Kapitány
Fejlesztõ
2020.05.03 21:45
560 hozzászólás
Várjuk a témában az új novellát :lol:
Xenothep
Felhasználó
2020.05.03 21:28
243 hozzászólás
Hm...

Ez a Guegéuo bolygón élő habsvvzvb nagyon megfogott. Szerintem írni kellene belőle egy novellát, vagy valami :D
Ida
Admin
2020.04.25 01:10
918 hozzászólás
Lukjanyenko elképesztően jól oldja meg ezt a kérdést pl. a figurák ábrázolásakor.

Részben az olvasók ismereteire épít, pl. az illető tipikus orvos, középkorú óvónéni, taxisofőr...stb. Így már 1-2 kulcsszóval megvan az alap, és ehhez toldja hozzá az egyedi jellemzőket.

Az Éjszakai őrségről szóló egyik könyvében a főszereplő egyes szám első személyben meséli a történetet. El kellett mennie egy boszorkányhoz, aki óvónéniként dolgozott. Miközben haladt a csoportszoba felé, felidézte magában, mit is tud az illetőről, akivel hamarosan találkozni fog. A karakter folyamatos mozgásban volt, vagyis haladt a „történet”, de közben nagyon részletes képet kaptunk a bosziról is. Ráadásul ezek nem száraz tények, hanem a főszereplő szemszögéből látunk mindent.

Sokféle megoldás létezik, de a történettől függ, melyik úton érdemes járni. Ha a Guegéuo bolygón élő habsvvzvb-król írsz novellát, akkor sokkal több magyarázatra van szükség, mintha pl. budapesti emberekről.

Nem könnyű megtalálni az egyensúlyt.:-)
Kereder Márk
Felhasználó
2020.04.24 22:37
22 hozzászólás
Sziasztok! Az SFF-ben én csöpögtetés-párti vagyok alapesetben. Nem dokumentumfilmet forgatunk, amiben tételesen megmagyarázzuk a miliőt. Aztán hajrá, jöhet az akció. Pont ez is egy feladat: világot teremteni félszavakból a párbeszédekben.
...
A legnagyobb kedvenceim csak és kizárólag csöpögtettek. Na de hogy! Néha egy szóban benne volt egy korszak! ;)
...
Szerintem egy tudálékos/tudományos narráció, akár a kezdésnél, akár később: megöli a történetet. Szerintem > bár biztos tudtok ezer ellenpéldát, pl. a Star Wars elején a dől égibetűs előzmény < az igazán jó cuccok nem igényeltek narrációt. Minden a történetből derül - és derüljön is! - ki.
Jimmy Cartwright
Admin
2020.04.22 11:38
497 hozzászólás
Kedves Gaven!

Az expozíciónak véleményem szerint érdemes egyben lennie, már csak a hozzá rendelt magyarázat szerint is: "Bevezetés (expozíció): A drámai művek bevezető része, amelyben az író megismertet az előzményekkel és bemutatja a kiinduló helyzetet."

A háttérinfók megadása viszont bonyolultabb kérdés. Van, aki tömbösíti, van aki csöpögteti - attól függően, hogy mi az író szándéka, milyen zsánerról van szó, mikor fontos, hogy az adott infó megjelenjen, az olvasó tudomására jusson. Pl. egy krimiben nem jó, ha minden infót rögtön megkapunk. :-)

Az is lehet, hogy az írónak van erről egy elképzelése, mikor és hogyan jeleníti meg, de aztán a bétaolvasók, a szerkesztő meg azt jelzi, hogy itt túl sok az infó, amott meg túl kevés ahhoz, hogy a történet érthető legyen.

Remélem, tudtam picit segíteni. :-)
Gaven
Felhasználó
2020.04.21 22:26
12 hozzászólás
Véleményekre lennék kíváncsi.

Jobb az expozíciót, háttér infót tömbösíteni, hogy ez által hosszabban haladhasson, mondjuk egy párbeszéd és a történések?
Vagy, jobb kb. egyforma blokkokra osztva egy kicsi pár beszéd, pár sor expozíció, extra infó és aztán újra ez (persze nem a végtelenségig)?
A legjobb, talán az lehet, ha az expozíciót párbeszédbe tudom tenni, ami viszont nehéz, ha olyan dolgokról van szó, ami minden jelenlevő számára nagyrészt ismertek, de az olvasónak még nem.:-)
Xenothep
Felhasználó
2020.02.13 21:33
243 hozzászólás
Ez esetben itt is megköszönöm neked. Legutóbb Nortonra voksoltam (NORTON FOR PRESIDENT!) és nem vonhatom vissza, de a következő ülésen mindenképpen előterjesztem, hogy megkapd a "Nagy Mocsári Mentő" érdemrendet, valamint írunk egy oklevélre érdemesült tanulmányt "Hogyan mentsük meg írótársunkat a megbolondulástól az utolsó pillanatban?" címmel a nevedben.
Gaven
Felhasználó
2020.02.13 18:15
12 hozzászólás
Elküldtem az felhasználódban megadott e-mailre. Ez tűnt a legegyszerűbb megoldásnak.:-)
Xenothep
Felhasználó
2020.02.13 06:47
243 hozzászólás
Gaven, hogy te mekkora ász vagy! Ha egyszer összefutunk, adok neked csokit, csak szólj rám, a memóriám elég szelektív. Köszönöm szépen! Most már csak meg kell szereznem valahogy a művet... Nem lehet nehéz.

Apropó, akkor neked megvan? Mármint lementetted, felteszem, olvasható formában őrzöd :-) Ezek ilyen infantilis utalások arra, hogy ugyan oszd már meg kérlek, és akkor nem kell nyúznom a Főlidérceket, hogy csináljanak valamit az Ó mocsarunk adatbázisának romjaival.
Gaven
Felhasználó
2020.02.12 22:00
12 hozzászólás
A címe az hogy Idomitsunk Bitangot és Györeizé név alatt volt fent 2008 október megjelenéssel, a szerintem csak a régi lidércfényen, itt én sem találom.
Viszont onnan tudom mind ezt bátorkodtam lementeni / volt pofám lelopni a gépemre mikor még volt régi Lidércfény oldal már abban a kék ehhez a mostanihoz hasonló formában. :-D
Xenothep
Felhasználó
2020.02.03 20:52
243 hozzászólás
Köszönöm szépen, hogy időt áldoztál rá, én is rákerestem az összes helyen, ahol csak felleltem az írásait. Azért ő rá gondoltam, mert a novella az ő stílusában íródott, de könnyen lehet, hogy tévedek.
Ida
Admin
2020.02.03 20:48
918 hozzászólás
Megnéztem Craz fantasy novelláit, de nem találtam meg, amit keresel.:-(
Xenothep
Felhasználó
2020.02.01 12:58
243 hozzászólás
Hahó Lidércek, segítsetek már egy kicsit kérlek!

Olvastam egy novellát, amit nagyon szeretnék újra olvasni (igazából rengeteget) de nem emlékszek a címére. Úgy rémlik Craz írta, és csak annyira emlékszek a sztoriból, hogy egy kocsmában mindig verekedés tör ki, ha valaki azt mondja:

- Anyádat!

Egyszer bemegy egy fickó, és azzal trollkodik, hogy elmesél egy történetet az anyjáról, amit valahogy úgy fejez be, hogy "...szegény anyámat", mire valaki visszakérdez:

" - Anyádat?...
- Anyámat?!"

És persze újra balhé van.
Kapitány
Fejlesztõ
2018.07.28 19:52
560 hozzászólás
Megújult a Fantasycentrum oldal:

https://fantasycentrum.hu/
Kapitány
Fejlesztõ
2018.07.04 22:43
560 hozzászólás
Szervusz Banderas!

A szentesinfós oldalunk sajnos végleg megszűnt, mert a régi oldal biztonsági problémákat okozott a szerveren, ezért inkább leszedettük onnan. A tartalmakat sajnos már nem tudom visszatenni, a karakterkészlet a költöztetések során elcsesződött, így nem sokat tudok csinálni vele. Annyi azért várható, hogy a PDF-ben kiadott AKF-eket ki fogom tenni egy új oldalra, ahogy az időm engedi.

Üdv: Kapitány
Ida
Admin
2018.06.10 23:34
918 hozzászólás
De jó, hogy újra itt vagy!:-D

Nálunk többé-kevésbé rendben mennek a dolgok, inkább te mesélj, mi újság feléd!

Ezt a kérdést Kapitánynak küldd el e-mailben! Én nem sokat értek a technikai részletekhez.:-)
Banderas
Felhasználó
2018.06.10 18:46
50 hozzászólás
Haligali :-) remelem mindenki jol van, jo reg jartam erre :-)
Elsosorban egy olyan kerdest szeretnek feltenni, amit par eve mar feszegettem vmikor, de legjobb emlekeim szerint fuggoben maradt, megpedig hogy a regi szentesinfo-s lidercre feltoltott tartalmakat vajon lenne-e lehetoseg valahogy elovarazsolni? Illetve ha ezugyben tudok-e esetleg barmit en szemelyesen tenni ami segithet, a legnagyobb orommel allnek rendelkezesre :-)
Nagyon nagy oleles mindenkinek!! Udv Bandi
Zspider
Felhasználó
2017.10.25 09:45
48 hozzászólás
Ah... mindig jó visszatérni ide :-)
Ida
Admin
2017.02.10 12:22
918 hozzászólás
Kedves Temetőlidérc!

A mai napon találkozni fog egy tomboló halottal az elmegyógyintézetben. Ezért jobban teszi, ha egy 45-ös Magnummal kezében indul el otthonról.
Óvakodjon a rángatózó könyvtárosoktól, lehet, hogy a vesztére törnek!
Munkahelyén már régóta követik a Bilderberg-csoport bérencei, ha nem viselkedik elég körültekintően, lehet, hogy baseballütővel szétverik Önt.
Mostanában nem érzi jól magát. Lehet, hogy utolérte a takonykór.

Szép napot kívánunk!


Valóban folyik az orrom. Ma inkább ki se teszem a házból a lábam...:-D
Ida
Admin
2016.09.17 14:03
918 hozzászólás
Kihúzták tegnap az egyik fogam, és most nem vagyok boldog...:-(
Kétvirág
Felhasználó
2016.04.08 00:07
207 hozzászólás
Kéz- és lábtörést Ida! :-)
Ida
Admin
2016.04.06 22:43
918 hozzászólás
Előre szólok, hogy a következő 2 hétben nem sok új mű fog felkerülni az oldalra.:-( Április 19-én le kell vizsgáznom egy kb. 700 oldalas anyagból, és még elég sokat kell rá tanulnom.:-(
angyalka146
Felhasználó
2016.03.27 10:05
286 hozzászólás
Kedves Norton és Kétvirág!

Köszönöm szépen! :-)
Kétvirág
Felhasználó
2016.03.27 00:58
207 hozzászólás
Nagyon nagyon nagy gratula!!