Fórum - Tökös-mákos

Ida
Admin
2011.11.15 23:32
918 hozzászólás
Ne hagyd, hogy felidegeljenek! Nem érdemes szívrohamot kapni egy vacak termosztát miatt, ami még be sincs kötve. Ott rohadjon meg! Te ennél sokkal fontosabb vagy! Ha csak ez az egy élet áll rendelkezésedre, akkor nem szabad ilyesmire pazarolni.:-D
Xenothep
Felhasználó
2011.11.15 23:16
243 hozzászólás
Ida, igazad lehet, de per pillanat már ott tartok, hogy ide az öt lövetűt, és irány Sztálingrád, jöhet a reménytelenség, meg a fagyhalál. Elég ebből.
Ida
Admin
2011.11.15 23:11
918 hozzászólás
Nekem erről egy népdal jutott eszembe, amit az egy orosz származású matektanár énekelt nekünk, amikor bejött egyszer helyettesíteni. Nem emlékszem rá pontosan, de kb. arról szólt, hogy ha nincs házad, nem kell idegeskedni, nem fog leégni, ha nincs kutyád, nem kell aggódnod, hogy megdöglik...stb.:-)

Másrészt, amikor én is elkeseredek egy csomó gond miatt, akkor keresek Kapitány polcán egy II. világháborúról szóló emlékiratot, és nagyon szerencsésnek érzem magam, amiért nekem ezt a telet nem kell Sztálingrádban töltenem.

Lehet, hogy rengeteg a probléma, egyik idegesítőbb, mint a másik, de talán érdemesebb néha megállni és számba venni azokat a jó dolgokat is, amik már természetesnek tűnnek a számunkra és észre se vesszük őket.:-)
Xenothep
Felhasználó
2011.11.15 22:06
243 hozzászólás
TharBael meg most adta meg a kegyelem döfést. Épp egy kutyatenyésztős bizniszen agyaltam jövőre.

Termosztát update:

- A kazán 5 éve áramütés, és gázrobbanás veszélyes. Szakember mondta épp az imént. Most is itt szentségel mellette, mert vissza könyörögtem, amikor láttam, hogy dől a láng orrán-száján a kazánnak. Valaki engem nagyon szeret valahol. Valaki más meg nagyon utál.

Jimmy! Ne bánd, hogy nem tudtál vicceset írni. A szándék a fontos, értékelem.
Jimmy Cartwright
Admin
2011.11.15 21:58
496 hozzászólás
Termosztát? Cirkókazán? Szolgáltatók? Ebadó? ...

Most úgy érzem, kellene valami okosat és egyben vicceset írnom, hogy oldjam a feszültséget. De nem tudok.... Illetve egyvalami az eszembe jutott, ami így év vége felé már jónéhány éve újra és újra felötlik bennem. Ez pedig nem más, mint egy idézet.

"Jobb lesz jövőre az a baj.
Jobb lesz jövőre a tavaly."

Hogy honnét van? Aki tudja, tudja, aki nem az meg járjon utána.
TharBael
Felhasználó
2011.11.15 20:28
79 hozzászólás
Akinek van kutyája: HVG.Hu szerint elfogadták elég egyhangúan a kutyaadót. évente veszélyes kutya után 2O, sima kutyák után 6ezer az eb adó... nővérem tenyésztő.... már felhúztam egy fekete zászlót... :(

u.i.: Nem...hangsúlyozom..: NEM politikai téma alapján kívántam ezt megosztani, azt sem tudom kinek az ötlete volt. Nem is érdekel. Kutyatartóként azonban együtt érzek azokkal akik nem csak dísznek, hanem szinte családtagnak szerződtettek maguk mellé egy-egy ebet. Ezután is együtt fogok néha aludni a Shar-Pei kutyáim közül épp az egyikkel. De hogy ezért a táplálékon kívül fizessek úgy, hogy van hol rohangálnia a kertben tehát sétáltatni sem kell, de pláne a szájában a fogait sem találja meg a segítségem nélkül, tehát veszélytelen... Szóval szomorú hogy tárggyá degradáltuk a legjobb barátunk. Szép estét! :-)

u.i 2.: Egyébként régebbi verseim egyik múzsája is a kutyáim közül került ki. Pont! :D
Xenothep
Felhasználó
2011.11.15 20:14
243 hozzászólás
Szösszenetem nem érdemel külön bejegyzést a főbb műveim közt. Főleg, mert sem minőségben, sem tartalmilag nem ér fel azokhoz. De ha már leírom, akkor legyen a címe, stílusosan:

A TERMOSZTÁT

Valahova le kell írnom, mert különben megmérgez, halálos dózis adrenalint nyom a vérembe, és a szívem úgy megy szét, mint egy érett paradicsom, ha leesik a földre.

13 éven keresztül HITTEM a termosztátban!

Gázcirkó látja el a fűtést szerény hajlékomban, az étkező falán ott virít a termosztát, ami minden télen szorgalmasan kapcsolgatta le-fel magát, irányítva a fűtést. (Gondoltam én.) Az utóbbi 6 évben kőkeményen szívatott a fűtés, hol ez romlott el a kazánban, hol az durrant szét, hol van a kisbaltám? Minden fűtési szezon elején vacogva felhívtam a szakembert, (az egész térségben egy van, ő pedig még mindig nem tud osztódni) aki eljött, majd kis hümmögés után zárt egy szelepen, nyitott egy radiátoron, barkácsolt valamit a kazánon, és a termosztát újra kattogott: volt meleg egész télen. A gáz számla kézhezvételekor mindig eljutottam arra a pontra, hogy a gázt fűtés helyett egyszerűen magamra nyitom. Sőt, rá is gyújtok a biztos hatás érdekében. De aztán felvettem a hitelt, kifizettem a gáz szolgáltatót, (azóta is fizetem a hitelt) és minden rendben volt.

Aztán egy nap a felső szomszédom korszerűsített, aminek kapcsán egy vadonatúj szakember tette tiszteletét nálam. Elkésett, mert a tököm már lefagyott, na de sebaj, e heti oknyomozó riportunkban fény derül a termosztát titokzatos működésének lélektanára. Vagy valami ilyesmi. A srác körbejárta a problémát, megnézte a kazánt, állított valami szelepen, buzerálta egy sort a termosztátot, aztán ártatlan szemekkel rám nézett és azt kérdezte:

- Tudtad, hogy a termosztát nincs bekötve?

Először fel sem fogtam szavai értelmét, csak éreztem, hogy sokkos állapot közelít. Sok kérdés merült fel bennem azonnal, de ha megszólalok, egészen biztosan semmi értelmeset nem mondtam volna, (pl.: - Mihehomemé?) így maradt a döbbent hallgatás. Megmutatta. Megnéztem. Tényleg nincs bekötve. Illetve áramot kap, de hogy minek?... Vagy honnan?... A lakásomban van egy kapcsoló a folyosón, ami unatkozik, mert az égvilágon semmit nem kapcsol, ugyanakkor létezik hozzá egy lámpa, ami viszont nem kap áramot sehonnan, ha megfeszülök sem. Pedig ismerik egymást.

Ezek után feltoltam a képem a szomszédomhoz, hogy szemrevételezzem új kazánját, ami egyben a meleg víz ellátásért is felelős. Igaz, hogy fél millióba kerül, de ez már mindent tud. Talán az ágyban még nem az igazi, esetleg kávét nem főz. Azon kívül mindent tud.

Elmerengtem.

Ha őszinte akarok lenni, nem a termosztát borított ki igazán, ez már csak az utolsó csepp volt a pohárban. A saját naivitásom húzott fel. Á, ez így túl szépen hangzott. Hogy lehetek ekkora f*sz? Miért feltételezem én a jó indulatot? Miből gondolom, hogy bárki figyelmeztet a csapdákra?

Nos én megteszem, hogy TI ne járjatok így, bár lehet, hogy nincs szükségetek a tanácsaimra, mert feleannyira nem vagytok naivak, mint azt feltételezem.

- Bementem az előfizetéses mobilommal a szolgáltatómhoz, hogy kérjek egy pár apró változtatást. Amikor végeztünk, a kis hölgy kedvesen megkérdezte, miért használok még most is egy négy éve lejárt díjcsomagot, amikor ennél már a legrosszabb is előnyösebb? Két perc alatt állította át, azóta úgy 10.000-el kevesebb a számlám.

- Ugyanez internettel.

- TV-vel.

Sorolhatnám, de azt hiszem, világos, mit is akarok kinyögni (még mindig a sokk hatása alatt)

Figyeljetek oda! Ez egy rohadt MATRIX, ez a kész átverés show! Igenis vannak dolgok, amik olcsóbbak, de jobban megéri váltani, az eddig használt dolgok helyett. Oké, a fűtés komoly kiadás, de ha kiszámolnám, mióta elérhető az új technológia, és hogy azóta mennyit is fizettem ki a szolgáltatónak, valamint a hitelező banknak, körülbelül három új kazánom lehetne. Vagy tíz.

Lőjetek le.

Mert megérdemlem.
Ida
Admin
2011.10.23 23:11
918 hozzászólás
Köszi.:-)
Norton
Felhasználó
2011.10.23 20:07
146 hozzászólás
Jobbulást!:-D
Ida
Admin
2011.10.23 15:54
918 hozzászólás
Elnézést kérek mindenkitől, hogy ennyit kell várni a hosszabb művek kirakására, de sikerült összeszednem valami nyavaját, és szerda óta nagyon vacakul érzem magam. Már annak is örülök, hogy haiku méretű frissítésekre képes vagyok.:-(
TharBael
Felhasználó
2011.10.17 19:56
79 hozzászólás
Igazándiból számomra 12-13 évesen nagyjából 9 éve kezdődött az írás gondolata. Először a nagymellényű "előttem nincs akadály" mozihős szerepében tetszelegtem. Eldönöttem megírok egy 3kötetes könyvenként 3OO+ oldalszámos művet. Na mára sikeresen 14 oldalnál jár az első, bár a teljes trilógia fejben már bennevan. Azután átlényegültem a versek felé is, magyar majd később angol nyelven is. Azóta mind a két oldal spontán szikrából gyúl, ha látok valamit az utcán, vagy épp eszembe jut egy tetszetős verscím. Néha előfordul, hogy magamtól és alkohol nélkül rímekben beszélek, vagy épp egy mély-filozófiai monológra vetemedem. A fotózás inkább a valóságos világbéli hobbim. Csakúgy, mint ahogy a vágy a filmes szakmában dolgozni. Az írásaim viszont többnyire csak Fantasy oldalon haladnak, egyfajta második énem kristályosodásaként. A Belső Bárdom zenél az írott sorokon, ha úgy tetszik! Hihetetlenül élvezetes és elragadó érzés. Ezért is vagyok rettentően büszke, hogy itt publikálhatok megannyi fantasztikus alkotó közt, legyen akár egyoldalas az a könyvajánló, vagy éppen Iliászt túlszárnyaló eposz. :-)
Ígérem igyekszem majd fejlődni és felnőni hozzátok, mert jó dolog itt lenni!

"Végre otthonra leltem, hol nincsenek falak,
Családot találtam hol egyező vér alig-alig akad!" - TharBael
Ida
Admin
2011.10.17 19:48
918 hozzászólás
Valójában nem maradtál le semmi előzményről, úgyhogy véletlenül se kezd magad büntetni.:-D

Ahány ember, annyi életút. Számodra az írás fontos, de neked a fotózás volt a hobbi, másnál viszont lehet, hogy pont fordítva van. Nekem például az írás nem tölt be központi szerepet az életemben. Általában akkor írok, ha konkrétan van valami, amit meg akarok veletek osztani, vagy sürgősen kell egy könyvajánló az AKF-be, vagy van valami egyéb feladat, amit teljesíteni kell. Még ilyenkor sem gépelek többet szívesen egy bő oldalnál, úgyhogy belőlem tutira nem lesz sikeres író. A múzsám pedig olyan lusta, hogy magától eszébe nem jutna küldeni egy szikrányi ihletet sem.:-)
TharBael
Felhasználó
2011.10.17 19:34
79 hozzászólás
Kedves Ida,

korábbi bejegyzésedre reagálom ezt a kis gondolatom, bár a teljes előzményt nem olvastam végig. Majd kiötlök valami büntetést magamnak, ezért elnézést. Említetted ugyebár, hogy sok régebbi beküldő\alkotó már nem ír, nem küld be művet különböző okok miatt. Számomra ez kicsit másabb. Említetted, hogy sokuknak nincs ideje erre a "hobbira". Lehetséges, hogy gyarlóan zöldfülű és fiatal fejemnek köszönhetően számomra az írás nem egyszerűen a hobbim. Hobbiból fotózom, elég ritkán manapság, de az írást nem kívánom évtizedekig sem abbahagyni. Mindegy, hogy akár egy személy sincs, akinek tetszenének az írásaim, attól valahogy mégis úgy érzem: Nekem alkotnom kell. Néha szinte leteper az ihlet, olyankor képes vagyok órákon át szótlanul ülni, s gépelni vagy épp papírra vetni mindazt, ami kikívánkozik belőlem. Szívből remélem, hogy nem vagyok egyedül, s ez a gyönyörű késztetés még hosszú ideig nem veszik ki belőlem. Az írástól érzem teljesebbnek magam. Legyen bármilyen bagatell és amatőr szintű az alkotásom, az mindig a sajátom lesz és érezni fogom: Valamit megint jobbá tettem ezzel. Ha mást nem is, de legalább hasznosítottam alapfokú betűvetési képességeim! Kívánok minden Lidércfény-tagnak -régi új, aktív és inaktív embernek - ihletben, csodákban és hosszú tömött sorokban teli kellemes hetet! ^^

TharBael (újonc)
Craz
Felhasználó
2011.10.16 16:08
286 hozzászólás
Üdvözlünk, Craz! Örülünk, hogy ellátogattál hozzánk, (mint 17000. látogató)
:-D:-):-D:-):-D
Kapitány
Fejlesztõ
2011.10.08 19:26
560 hozzászólás
Ezt örömmel hallom :-)
Maggoth
Felhasználó
2011.10.08 18:45
119 hozzászólás
Én azért még időnként biztos bele fogok hemperedni :-D
Ida
Admin
2011.10.08 15:06
918 hozzászólás
Mindenesetre mi itt vagyunk, létezünk, öregszünk...stb. Bármikor visszatérhetnek dagonyázni a kultúrális mocsárba, ha úgy alakulnak a dolgok.:-D
Xenothep
Felhasználó
2011.10.08 14:22
243 hozzászólás
Kapitány, nem konkrét emberekhez fűződik a dolog. Ida jobban megközelítette, amire gondoltam. Igen, így valahogy.
Ida
Admin
2011.10.08 11:57
918 hozzászólás
Bizonyos szempontból igazad van, Xenothep. Senki, Celeborn, Fényhozó, Kósza, Tar, Livi, Komor, Rohadék, Tim Shaw, Shakyr és a többiek régóta nem küldenek be írásokat. Hiányoznak nekem is.

Szerintem ez nem elsősorban a Lidércfény korszakait jelöli, inkább az ő életükben beállt változásokat mutatja. Volt, aki egyetemre, főiskolára ment, másoknak a család vagy a munka került előtérbe, és nem maradt idejük az írásra, valaki "kinőtte" ezt a fajta hobbit, vagy adódott számára egy jobb lehetőség, és inkább nyomtatásban publikál. Maggoth minden idejét pályázatokra készített írásokra fordítja, szegény Shakyr pedig meghalt.

Az emberek, vagy legalábbis az életük sokat változik az évek során, és nem biztos, hogy az új körülmények mellett belefér még az idejükbe a Lidércfény is.:roll:
Kapitány
Fejlesztõ
2011.10.08 11:23
560 hozzászólás
Ez valóban így lehet, bár én nem próbáltam még így felosztani a Lidércfény működését. Konkrétan kikhez lehetne szerinted kötni ezeket a korszakokat?
Xenothep
Felhasználó
2011.10.08 01:14
243 hozzászólás
Nem ragyog még oly' régen rám a Lidércfény, de nekem úgy tűnik, hogy ciklusokra lehet bontani az eltelt időszakot. A korszakokat pedig az határozza meg, éppen kik írnak, és küldik be műveiket. Elképzelhető, hogy tévedek persze. Amikor regisztráltam még ó mocsarunkba, éppen lecsengett egy korszak, végigéltem itt egyet, (most épp lezárult) és beléptem a harmadikba.

Bár ha végig gondolom, talán nem hajnali 01:14-kor kellene erőltetnem az ilyen mélyen szántó eszmefuttatásokat...
Ida
Admin
2011.09.26 21:42
918 hozzászólás
Nemsokára papírgyűjtés lesz a suliban, és gondoltam, összeszedek pár köteg újságot a gyerekeknek. Nem számítottam túl sokra, hiszen a tavalyi gyűjtéskor (azt hittem naívan) mindent lepakoltam a padlásról, ami mozdítható volt. Most viszont előkerültek bizonyos ládák, dobozok, egyebek, így összesen 43 köteg újság gyűlt össze, aminek a létezéséről sejtelmem sem volt. Hála az égnek az egyik tanárnő el fog jönni érte autóval, és nem kell a biciklivel áthordani az egészet a fél városon.:-)
Cyrus Livingstone
Felhasználó
2011.09.13 11:11
97 hozzászólás
Én most küldtem be egy új novit.:-)
Ida
Admin
2011.09.11 21:02
918 hozzászólás
Az e-mail címek még valószínűleg élnek. Kérdezzétek meg őket, mi újság van feléjük!:-D
bel corma
Felhasználó
2011.09.11 18:17
322 hozzászólás
Na meg persze az is érdekelne, hogy alkotnak-e még valahol?