Önként a halálba

Szépirodalom / Megtörve (1202 katt) DarkChii
  2011.07.09.

Még hallod a lift zavaró zaját, mikor az utolsó szál cigarettádra gyújtasz.

Hát elment. Kiengedted őt is a kezeid közül.

És te nem érzel semmit. Az ürességen kívül, ami átjár. Kellemesen fáradt beletörődés járja át tested minden egyes porcikáját.

Szóval ilyen... Nagyon jó dolog érzéketlennek lenni. Tulajdonképpen miattad, de rajtad kívül szenvednek. De kit izgat, mikor van még bor, cigi, és nem is ő volt az utolsó férfi a földön...

Az más volt. Távoli emlékként rémlik. Egy ember, akinek az életed és egész lényed adtad. De hol van az már... egy másik életben. Abban, ahol élt egy lány, kinek érzései megmozgatták a Földet és az azon túli világot. Milyen kár, hogy ő már nincs. Ő eltűnt, egyik percről a másikra. De sebaj. Most te élsz helyette egykori árnyékaként. Üres gépezet, mi csak felkel, és ha remél is, ha szeret, ha gyűlöl, csak tudja azt. Mosolyog, ölel, sír és gyilkol, mert tudja, mit érez. De nem érzi.

Mi történt? Mi ez a zúgó üresség, ez a zavar, amit érzek?

A világ már csak ilyen - felelik mások. "Felnőttél..." "Ez az élet rendje..." és hasonlókat hallasz. De az üres, rideg szobában egyedül maradsz utolsó cigarettád füstjével. Kit izgat az a másik ember ott lenn? - kérdezed. S rájössz: valaha te voltál az a másik ember. S ma pusztulásba taszítod azt, ki érted az életét adná, mindezt szemernyi bűntudat nélkül...

Hát ilyen érzés embert ölni.

Tulajdonképpen semmilyen.

Vajon magaddal is ilyen érzés végezni? - kérdeznéd. De a halál sem boldogító már számodra. Akkor mi marad? Borillatú esték barátoknak nevezett hideg emberekkel... Pillanatnyi vágyak tömkelege… és eddig soha meg nem tett szabadság-törekvések, amik még... pótléknak is hitványak. Mind csak múló tünékeny élvezet. És mi tesz boldoggá? Ami el is veheti az életed. Csak az.

Te táncolnál egy pengén?

Kockáztatni? Megéri? Nem éri meg. Tudom. S te mégis felteszed az életed. Miért ne? Hiszen te már nem halhatsz meg... Halottakat általában nem szokás a halálba küldeni...

Előző oldal DarkChii
Vélemények a műről (eddig 2 db)