Kuss XI

Szépirodalom / Novellák (879 katt) Erdős Sándor
  2022.08.05.

Tizenegyedik fejezet – Togo

Vajon milyen marhát fog küldeni Gróf a találkozóra? Ezen morfondírozott, amíg golyóálló terepjárójával a kikötő felé gurult.

Togo egy kreol bőrű, jellegtelen kis emberke volt. A látszat ellenére rendkívül nagy befolyással rendelkezett hazájában, mint Szolgaföld lázadó milíciáinak katonai vezetője. Ezért is bosszantotta Gróf eljárása, hogy nem személyesen jön a találkozóra, ahol ismét nagy mennyiségű fegyvert szándékozott vásárolni a katonai akciókhoz. Togo személyesen intézett minden hasonló üzletet. Nem bízott senkiben, talán ezért is maradt eddig életben. Szolgaföld minden söpredékét egybekovácsolta hatalomvágya, és pénzéhsége beteljesítéséhez.

Kis rablócsapatai a múltban vagyonokat sajtoltak ki hazája nyomorult népéből és ennek a vagyonnak a segítségével növelték befolyásukat. További fegyvereket vásárolt Gróf segítségével és toborozott újabb seregeket harcához.

A kormányerők nem tudták a hordáikat megfékezni a gyenge hadseregükkel, így uralma alá hajtották az évek során Szolgaföld nagy részét. Különösen kegyetlenek voltak az emberekkel. Komplett falvakat irtottak ki a félelem uralma alá hajtva a népet.

Más nemzetek nem avatkoztak bele a polgárháborúba. Kivárásra játszottak, prédára lestek, mint a keselyűk. Kivárják a végét és majd azzal szövetkeznek, aki hatalmon marad és várhatóan segítségre fog szorulni az ország talpra állításában.

Togo reményei szerint ő lesz az, aki tárgyalni fog ez ügyben és a külföldi segélyeket bőven megcsapolva tovább hizlalja amúgy sem csekély bankszámláját. Ehhez viszont az kell, hogy megállapodjon Gróffal egy újabb, minden eddiginél nagyobb fegyverszállítmányról.

Ezért még azt is lenyeli, hogy egy senkit küldenek a találkozóra. Ma más feladata nincs, mint egy számot mondani a küldöttnek a 10-es dokknál. Gróf ebből a számból fogja tudni, mennyire komoly üzletről van szó. Tízmillió, ennyit szánt a fegyverekre, amelyek majd Gróf kapcsolatai révén diplomáciai szállítmányok formájában jutnak el Szolgaföldre a végső győzelem ígéretével.

Odaért a dokkokhoz és odagurult a 10-es számúhoz. Csak egy jelentéktelen fickó ácsorgott ott, szinte irritálóan sunyi kinézettel. Pont illene a csapataiba. Megállt mellette és kiszólt neki.

– Gróf küldött?
– Igen – válaszolta Füstös.
– Mondd meg neki, hogy tízmillió! – feltekerte az ablakot és tovább hajtott.

Füstös megvonta a vállat, és elindult Grófhoz. „Könnyű munka volt” – gondolta.
Nem messze tőle egy férfi bámulta napszemüveggel az orrnyergén.

Előző oldal Erdős Sándor