Kuss X

Szépirodalom / Novellák (841 katt) Erdős Sándor
  2022.08.01.

Tizedik fejezet – Kate

Ragyogó idő volt, mikor megismerte leendő férjét egy tavaszi mulatságon. Jóképű gyengéd, remek humorú fiú volt, szerelem volt az első látásra. Másnap kirándulni vitte a fiú a kedves, vidám lányt és itt csattant el az első csók is kettejük között.

John – mert ő volt ez a kedves fiú – gazdag családból származott, viszont Kate egy egyszerű bányászcsalád legkisebb gyermeke volt. Szegénységben, de nagy szeretetben éltek a bányászoknak épített városszéli lakótelepen. A nagy társadalmi különbség ellenére a fiú megkérte a lány kezét, és ő nagy örömmel mondott neki igent.

A szülők között sem volt súrlódás a nász miatt, bár John anyja többször hangsúlyozta, hogy fiuk mellé nem egészen ilyen feleséget képzelt el. Vásároltak egy házat a kertvárosban, amit Kate szeretettel varázsolt igazi otthonná.

Mikor férje hazahozta magával a csavargó kinézetű Man-t, meglepődött, de bízott férjében, és hitte, hogy tudja mit miért csinál. Meglepődve vette észre, hogy az eddig benne szunnyadó anyai ösztön milyen elemi erővel tör belőle felszínre, mikor ezt az elesett embert meglátta. Minden erejével azon ügyködött, hogy felemelje ezt a sárba döngölt életet.

Este szeretkezés után sokat beszélgettek férjével arról, hogy vajon milyen események taszíthatták ilyen mélyre ezt az embert.

Másnap délután John sétálni hívta az asszonyt, és elmesélte neki a beszélgetésüket Man-el. Elmondta szomorú múltját, könnyeket csalva ezzel az asszony szemébe.

– Nagyon szomorú történet, de engem zavar az a lövöldözés a halpiacon – mondta feleségének.
– Mi zavar benne?
– Ha jól gondolom Füstös lehetett, aki tüzelt. Lelke mélyéig romlott fickó, viszont ami még rosszabb Grófnak dolgozik, aki szinte az egész alvilágot irányítja, és érinthetetlen. Magas rangú politikai kapcsolatai vannak. Valami készül, és ez aggaszt és tölt el félelemmel.
– Ez az ügy túlnő rajtad – mondta Kate –, beszélj a bátyámmal!

John alig ismerte Kate bátyját, de annyit tudott, hogy a kormánynak dolgozik, és elég veszett ügyekkel foglalkozik. Úgy döntött beszélni fog vele.

Előző oldal Erdős Sándor