Az Óperenciás Királyfi

Szépirodalom / Novellák (267 katt) Geonauta
  2022.03.05.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2022/3 számában.

Egyszer volt, tényleg volt, egy Óperenciás Királyfi. Úgy hívták, hogy gyere ide rögtön. Ez az Óperenciás királyfi naphosszat csak lógatta hatalmas fülét, és hallgatta, hogy mit lát. Ezért aztán annyira elszegényedett, hogy neki nem jutott soha torta a hab alá. Bánatában Táltos Sárkánnyá változott, és ettől kezdve harisnyanadrágot hordott a zsebében. Mikor aztán eszeveszett dúlásba kezdett, énekelni kezdett egy dalt, ami pont a Dúli Dúl Balalajkárol szólt. Ez a Dúli Dúl Balaljka közvetlen rokona volt az űrhajós Lajka kutyának, és távoli rokona Majkának is. Ettől aztán éktelen haragra gerjedt az Óperenciás Királyfi. Megkereste a Szekrényembert, akinek semmije volt, meg egy általvetője. Nosza, elcserélte az Óperenciás Királyfi az egyik fülét és a harisnyanadrágját a Szekrényemberre, mert az átalvető túl drága volt. Közben a Szekrényember éppen mit se sejtett. Éppen szerepet cseréltek volna, mikor a távoli üveghegy felől hatalmas szél kerekedett, és a Sárkánnyá változott Óperenciás Királyfi egy hirtelen ötlettel, átbucskázott a fején, és Hétmérföldes Óriás Mákszemmé változott. Ennek a hatalmas Hétmérföldes Óriás Mákszemnek égig érő lábai voltak, és semmi más csak a fekete mákszem. Naphosszat ment egy irányba, míg oda nem ért. Itt aztán leült egy mit sem sejtő fa tövében, szinte hallani lehetett, amint a fa mit sem sejt. Ahogy ott pihent a mákszem hatalmas lábaival, arra járt a Rézfán Fütyülő Rézangyal, és álmot bocsájtott rá. Egyszer volt, tényleg volt, egy Óperenciás Királyfi. Úgy hívták, hogy gyere ide rögtön.

Szücs Geonauta Sándor Győző
2021. december 31.

Előző oldal Geonauta