ÁÁÁ - avagy egy bárd utolsó hangja

Fantasy / Novellák (478 katt) IDKnow
  2021.06.16.

– Altar! – kiabál dühösen a kocsmáros egy ajtó előtt állva. – Ébredj már fel, te iszákos barom!

Az ajtón túl üvegcsörömpölés és motoszkálás hallatszik.

– Ha nem nyitod ki azonnal, betöröm ezt a nyavajás ajtót, és kifizettetem veled a káromat! – dörömbölt a kocsmáros.

– Jövök már, te féleszű! – válaszolt Altar, miközben boros üvegek tucatját kerülgetve odatántorgott az ajtóhoz és kinyitotta azt. – Barun, ha tovább kiabálsz, esküszöm, hogy eljátszom neked a halál dalát!

– Gyere gyorsan! – sietette Barun. – Megtámadták a várost!

– Pont most? – kérdezte durcásan Altar.

– Nincs idő! – válaszolt a kocsmáros. – Fogd meg a lantodat, és gyere! Csak te tudsz segíteni.

– Remek... – forgatta a szemeit Altar. – De mi a fizetség?

– Fizetség? – hüledezett Barun. – Minden el fog pusztulni, ha nem segítesz! A városháza, a kikötő, a kocsma...

– A kocsma?? – esett pánikba Altar. – A kocsmát nem hagyom! Induljunk, barátom!

– Altar, te tényleg egy csodálatos bárd vagy – hálálkodott a kocsmáros.

– De ezért egy hónapig ingyen iszok és eszek a Koboldfülben – válaszolt Altar, miközben lantjával a kezében megindult lefelé az emeletről.

– Így lesz, ígérem! – bólogatott Barun. – Csak mentsd meg a várost!

– És mondd, kedves barátom, kik támadták meg a várost? – kérdezte a bárd, miközben már a bejárati ajtó küszöbén állt.

– Nem kik, csak mi – válaszolt a kocsmáros.

– Jó, akkor mi? – kérdezgette Altar. – Egy Troll, vagy mi?

– SÁRKÁNY! – üvöltötte Barun, és becsapta az ajtót a bárd háta mögött.


Az öregek azt mesélik, hogy még mindig lehet hallani Altar, a csodálatos sikolyát a Táncoló Koboldfül cégére alatt álldogálva.

Előző oldal IDKnow