Az UFO-észlelésekről

A jövő útjai / Konspiratológia (1467 katt) Kapitány
  2010.08.18.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2007/3 számában.

Szeptember közepén estefelé utaztam haza Budapestről, és Ferihegytől nem messze kinéztem a vonat ablakán. A látvány, ami elém tárult, először igencsak meglepett. Egy csészealj formájú tárgyat láttam a levegőben, amelynek két végéből erős fények világítottak. Valószínűleg azért, mert a vonat és a tárgy is változtatta helyzetét, ezért úgy láttam, hogy ezek a fények eltűnnek (kialszanak ?). Sajnos sötétedett, ezért a tárgyat nem tudtam tisztán kivenni, majd rövid idő múlva az ART (Azonosítatlan Repülő Tárgy) eltűnt a fák mögött, pontosabban olyan szögbe került hozzám képest, hogy a vasút melletti fák eltakarták, így nem tudtam tovább szemmel követni. A tárgy később sem került elő (valószínűleg ott volt, csak én nem láttam).

Fentebb azt írtam, hogy ART-ről volt szó, de nagy valószínűséggel egy Ferihegyre tartó utasszállító gépet láttam, csak a látószög és a fényviszonyok tették csészealjhoz hasonlatossá a repülőgépet. Ettől függetlenül nem merem biztosan állítani, hogy valóban repülő volt.

Másnap ismét vonaton utaztam, és az előző estihez hasonló látvány tárult a szemem elé. Ez esetben is érdekes volt, ahogyan a kép változott: először egy világító gépet láttam, majd a fények fokozatosan eltűntek. Amikor viszont megláttam a szerkezet villogó lámpáit, akkor egyértelművé vált, hogy utasszállító gépről van szó. Néhány pillanat múlva olyan szögbe került a jelenség, hogy tisztán kivehetőek voltak a repülőgép jellegzetes körvonalai. Így ez az UFO rövid időn belül IFO-vá vált. (Azonosított Repülő Tárgy).

Megemlítem, hogy éveken keresztül laktam Ferihegy közelében, így elég sok fel- és leszálló repülőgépet láttam már, úgyhogy egy ilyen esemény nem igazán újdonság számomra.

Az UFO-król szóló irodalomban is olvashatunk arról, hogy a megfigyelők gyakran repülőgépeket néznek UFO-nak. De azt sem tehetjük meg, hogy minden ilyen eseményt repülőgéppel azonosítunk - a fenti esetekben (mivel Ferihegytől nem messze történt az észlelés) viszont kézenfekvő ez a magyarázat.

A fentiekkel arra szeretnék rámutatni, hogy valóban léteznek olyan észlelések, amelyekről nem lehet egyértelműen megmondani, hogy mivel találkoztunk. Viszont nem szabad minden esetben kijelenteni, hogy az, amit tapasztalunk, az azonosíthatatlan: egy kis odafigyeléssel és gondolkodással könnyen megoldódhat a probléma.

Előző oldal Kapitány