Felejtés

Szépirodalom / Novellák (390 katt) frederick
  2021.03.12.

Gondolt arra, hogy visszautasítja, persze. Mindenki ezt tette, de ő tovább gondolkodott, mint legtöbben, ülve a kemény támlájú, narancsszín széken a kivándorlási hivatalban, könyökölve a térdein. Már két órája volt ott, és a kapus ingerülten nézett rá. Legtöbbeknek a váróteremben, akik jöttek-mentek, mialatt ő üldögélt, a döntés öt percnél kevesebb időt vett igénybe. Miért ne? Hihetetlen beavatkozás volt, majdnem teljesen fájdalommentes, teljesen ingyen. És mindent megváltoztatott. Azok, akik megtették, nem bánták meg, sokkal beszélt közülük, mielőtt visszatért.

Könnyebb volt első alkalommal, amikor odament, amikor fel volt készülve arra, hogy nemet mond. Tartott a ráhatástól, és erősítette magát a gúnyolódás ellen, felsorakoztatta érveit. Igen, megértette a beavatkozás előnyeit. De nem kért belőlük. Készen állt, hogy megtanulja az új nyelvet régi módszerrel, hogy hibásan beszéljen élete végéig, dadogjon a telefonba, és a gyerekekre bízza orvosi szelvényei kitöltését. Neki megérte. De senki nem erőltette, és senki nem veszekedett vele. Vállat vontak, lepecsételték papírjait, és a következő emberrel foglalkoztak. Most gondolta, azért nem erőltették, mert tudták, vissza fog térni.

Előző oldal frederick
Vélemények a műről (eddig 1 db)