Bemutatás - Hatred világa

Szépirodalom / Novellák (370 katt) bacsabarath
  2020.11.28.

A történet cselekménye egy a miénkkel párhuzamos valóságú Földön játszódik. Mágiahasználó világ, mely az idő vonalon az 1940-es évek elejére tehető. A fő helyszín egy közepes nagyságú városka, Hatred, mely az angol gyűlölet, utálat szóról kapta a nevét, és az alternatív valóságban a U.S.A. közép-nyugati részén létezik. Szerepelni fog még egy másik város is, mely egy alternatív Las Vegas (itt Les Vigasnak nevezik). Később a térkép köre bővülni fog, de az első kötet fő cselekményei Hatredben, és Les Vigasban fognak játszódni.

Az alaptörténet mutatványos cirkuszi klánok összetűzéseiről szól, melyek egy amolyan Rómeó és Júlia szerelmi szálon indulnak el, és onnan bonyolódnak tovább. Két cirkuszi társulat két tagja szeret egymásba. A Harlekin-klánbéli Réz-orrú Joe, bohóc, de leginkább láthatatlanná válási tehetségének veszi hasznát saját társulata, és a Hulladékok-klán béli Myrtill, aki szintén bohóc, ám míg fel nem fedezi képességeit, teljességgel átlagos életet él.

A Harlekinek lenézik a Hulladékokat, mivel utóbbi társulat tagjai nem használnak mágiát. A Társulatok vezetői utálják egymást, Blake Harlekin tűzmágus méltóságán alulinak érzi, hogy leereszkedjen Gennyes Jackhez, aki „csak egy ember” egy különleges genetikai betegséggel, mely lehetővé teszi számára, hogy a fájdalomérzet teljes kizárásával elviselje súlyos bőrbetegségét. Gennyes pedig irigységből utálja Blake-et.

Ám léteznek rajtuk kívül is cirkuszi klánok, melyek a későbbiekben bekapcsolódnak a háborúba. Ott van a Wyrm-féle Elfajzottak Cirkusza, melynek vezetői egy vérfarkas és egy vámpír, Ulther és Raven Wyrm. Az Ő társulatuk háttere a legsötétebb tónusú a Raven vérével feltámasztott, és kezes szolgaként, valamint látványosságként létrehozott bizarrabbnál bizarrabb teremtményekkel. Ezek közül az egyik Monro, a Százszor Visszahozott Rém, aki eszességével érvényesül a vámpírnő jobb kezeként. A Wyrm-féle Elfajzottak Cirkuszának tagja még a Zsákosnak nevezett igen sötét alak, aki időnként a gyermekrablástól és áldozatai húsának elfogyasztásától sem riad vissza.

Rajtuk kívül ott van egy mágiát szintén nem használó, bár annak előnyeit igénybe vevő klán, a Közvetítők Klánja, aki összekoordinálja, szervezi és a háttérből felügyeli a Társulatok életét, és ha szükséges, elsimítja az ellentéteket (Diplomata Bill), vagy éppen büntetéseket szab ki a hőzöngőkre (Az Inkvizítor), vagy üzleteket bonyolít le közöttük (A Kereskedő), ha ez szükségessé válik. Köztük a „bili akkor borul”, amikor a Harlekin és a Hulladékok közötti találkozót lebonyolító Diplomata Bill vétlen áldozatává válik az elszabadult indulatoknak.

Előző oldal bacsabarath