Napi rutin

Horror / Novellák (912 katt) Mortelhun
  2020.08.07.

6:00
Ébredés, köhögés, Nescafé. Irány a wc, cigi elő, kávé szürcsöl, Facebook be, pörgetés, lájk és komment. Még egy cigi, agyalás, szabadnap, szabad a nap, szabad az akarat, de mit is kéne?

6:30
Konyha, reggeli, két tojás, pirítós, kefir és kolbász. Csípős. Még egy Nescafé, aztán két cigi, laptop be, Spotify, zene, valami minimal dance, jó is az így reggelire.

7:00
Szekrény nyit, farmer, póló, jó lesz valami márkátlan is, mondjuk az az Aldis, aztán ágyra le, valami zenetévé, valami zene, valami élet.

10:00
Kászálódás a visszaalvásból, energiaital a hűtőből, Tescos legolcsóbb, a célnak megfelel. Cigi az erkélyen, tizedik emelet, kicsi a világ, nagy a baj.

11:00
Hűtő átnéz, szinte semmi, tej még van, és parizer, fagyó üres, némi zeller nyugszik deres álmok között.

11:10
Dzseki fel, hozzá táska, cipőt húz, pénz eltesz, ajtón ki, szemben a lift. Gomb megnyom, várakozás. Szembe szomszéd kijön, mi az a lárma kora reggel, mi lenne, zene, nem tilos, őt az nem érdekli. Kiabál, fullad, rendőrrel fenyeget. Lift megérkezik, ajtó nyílik, középső ujj felmutat, szomszéd őrjöng, idős nőhöz méltatlanul káromkodik, lerogy.

11:12
Lift zökkenve megérkezik, utcára ki, emitt villamos, amott metrólejáró. Idő jó, sok az ember, csinos lányok, indulás gyalog. Zaj, szmog, gyorsétterem, ezeöccá, vizeletszag, emberszag.
Kopik az út, kopik a cipő, cigit a szájba, zenét a fülbe, hiphop vagy micsoda, jó is az így szerda délben.

12:05
Gondolat megérik, sarki éjjel-nappali ajtaja nyílik, 3-an bent plusz az eladó, köszönnek.

12:06
Biccentés, mit parancsol? - Köszi semmit, zsebbe benyúl, másik négy szem kikerekedik. Ajtó eláll, enyhe terpesz, felsőtest előre, ujj megrándul.
A fegyver dörög, az eladó egyik szeme kirobban a fejéből, vér és velő, hanyatlik. Élt 48 évet. Az ujj nem pihen, a fegyver körbefordul, fiatal lány, sikoltását két golyó tompítja, tüdőt roncsol, sorsot emészt. Idős nénike menekülne, ám eldől, golyó nem kell, szív megáll, ez már művészet. Fiatal srác, hősként tündököl, sörösüveggel támad, 3 golyó az arcába, a hősök korán halnak.

12:07
Csend a boltban, fegyver elrak, zene a fülbe, egy újabb cigi a szájba, irány az utca.
Boltból ki, ütés a háton, elhanyatlás, roppan a kéz, rendőr üt, nem kegyelmez.
Derűs kacagás, huncut vihogás, vér íze a szájban. Nincs harag, hisz nem érthetik, ha a téboly veled, ugyan ki ellened?

Előző oldal Mortelhun
Vélemények a műről (eddig 5 db)