Macska-egér játék

Szépirodalom / Novellák (1157 katt) jocker
  2018.11.16.

1.

A macska szemei maximumra tágultak, amikor meglátta az egeret. Nézte mereven. Izmai ellazultak, lassan lekushadt…
Mozdulatlanságában csak a farka hegye csapkodott jobbra-balra. A benne lévő óriási feszültséget látni engedte.

A.

A kisegér éppen kimászott az istállóajtó résén, amikor szembetalálta magát a macskával. Óriási nagy volt. Felnézett rá, bár messzebb volt.
Látta, hogy a macskaszemek nőnek-nőnek és mereven rászegeződnek.
Tudta, ha nem tud elég gyorsan megfordulni és beugrani a résen, bizony, vége az életének.

2.

Látta, hogy a kisegér megrémült. Volt ebben már tapasztalata. Nyelt egy nagyot.
- Amelyik egér nem rémül meg, az már bent is van a résben. Ő meg akkor éhes szokott maradni. Pedig milyen finom falat egy kis friss egérhúsi, amit ő fog enni. Mennyei csemege.
- Sőt, még ha kedve van, el is játszhat vele…
Szokta volt csinálni, hogy megfogott egy egeret, de nem ette meg rögtön. Előbb vitte a gazdinak megmutatni. Hiába, az élvezetet meg lehet koronázni egy jó kis dicsérettel az emberektől, és akkor az neki jár is.
Úgy tudja, hogy az emberek úgy mondják, hogy „hab a tortán”.

B.

- Érdekes, hogy csak néz! Bámul, mintha birka lenne, nem macska… Talán tetszem neki? Juj, de élesedik a nézése és a füle is egyre jobban mered előre! Mintha feszültebb lenne…
- Csak nem ideges…?
- Én viszont miért vagyok az?
Ha meg akart volna fogni, már megtette volna. Egér ÚR csak nem hosszú-boldog életet rendelt nekem?

3.

- Bolond ez a vakarcs! Itt van, és farkas szemet néz velem! Micsoda merészség! Vajh’ honnan ez a bátorság?
- Ilyet én még nem láttam. Csak nem mérgezett egér? Úgy tudom, hogy azok nem tudnak elszaladni.
- Pfuj! Akkor nem is kell…
- De a szeme nem olyan bágyadt, beletörődő… Na, még fixírozom egy kicsit, csak mozdulna meg. Az az igazi élvezet, a menekülő egeret megfogni… Akkor jobban esik.

C.

- Hát ez a macska, vagy bolond, vagy a barátom akar lenni.
- Pedig milyen szívesen visszamennék a résen és szívesen látnám, ahogy a pofija üresen szét-lapul a rés körül… De ha nem bánt, minek ugráljak?
- Na-na, ez egyre kígyóbbul néz… Még meg fog babonázni, ha nem figyelek. Egér Jézusom, csak nem feszülni kezdenek az izmai…?

4.

- Na, te vakarcs, elég a szemtelen nézésedből! Honnan ez a bátorság, csak nem piás vagy?
Megfeszítette az izmait, neki is készült az ugrásnak. Óvatosan mozdította meg mind a húsz körmét, hogy ugrás közben jól ki tudja ereszteni őket.
Már megszűnt számára a külvilág! Csak az egér volt…

D.

- Ez tényleg támadni fog! De meleg a helyzet. Jaj, csak sikerüljön gyorsan megfordulnom és egyből be is ugrani…
- Ha-ha-ha! Itt a felmentő seregem a hátad mögött! Cica… örülj, ha megúszod…

5.

A macska nekilódult és villámgyorsan elkapta.
A kisegérnek még megfordulni sem volt ideje… A macska harapása egyből elroppantotta a gerincét.

E.

A kisegér már nem láthatta, hogy a kutya ráugrott az őt a szájában tartó macskára! Az annyira el volt foglalva az egérrel, hogy nem vette észre az ellenségét a háta mögött… Sohasem tudta meg, hogy az ősi ellenség legyőzte.
A kutya erős állkapcsa egy harapással eltörte a nyakcsigolyáját…


Vecsés, 1997. január 30.

Előző oldal jocker
Vélemények a műről (eddig 1 db)