A repülő osztály / Das Fliegende Klassenzimmer

Külvilág / Mozijegy (1190 katt) Jimmy Cartwright
  2017.06.18.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2014/9 számában.

német családi film (2003) – 114 perc

A diákok élete sem mindig fenékig tejfel. Így van ez Jonathannal is (Hauke Diekamp), aki tizenkét évesen már a hatodik iskolájába kerül nyughatatlan természete miatt. Persze mi mást is várhatnánk egy árvától, akinek a nevelőapja hajóskapitány. Jonathan új iskolájának, a lipcsei Szent Thomasnak a fiúkórusa világhírű. Matz (Frederick Lau), Martin (Philipp Peters-Arnolds), Uli (Hans Broich-Wuttke) és Sebastian (Piet Klocke) lesznek a szobatársai, és a legjobb barátai a bentlakásos iskolában, és mindannyian tagjai a kórusnak. A srácoknak természetesen van egy remek búvóhelyük, egy régi vasúti kocsi, amelyről azonban kiderül, hogy felnőtt gazdája is van Bob (Sebastian Koch) személyében, aki azonban nem bánja, a diákok nála töltik a szabadidejüket.

Ám nem lenne izgalmas a történet bonyodalmak nélkül. A „bejárók” és a bentlakók között komoly feszültség van. Olyannyira, hogy az egyik nap a kórus fontos tévéfelvétele előtt a bejárók elviszik a kottákat és elrabolják Sebastiant. A helyzet persze megoldódik. Később, a karácsonyi iskolai előadásra készülve Jonathanék találnak egy színdarabot, amelyet modernizálnak. Ám amikor Justus (Ulrich Noethen) dékán meglátja, hogy mit szeretnének előadni, betiltja a darabot. Ennek kapcsán kiderül, hogy Bobnak és Justusnak valaha közös múltja volt... Mindeközben persze az összes létező diákprobléma előjön, a kisebbek és gyengébbek kigúnyolásától a Rómeó és Júlia típusú diákszerelemig.

Előző oldal Jimmy Cartwright