47 Ronin

Külvilág / Mozijegy (917 katt) Jimmy Cartwright
  2017.04.02.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2014/7 számában.

Amerikai akció, kaland, fantasy (2013) – 118 perc (12 év felett)

Itt, Európában még mindig idegenkedve tekintünk a távol-keleti kultúra felé. Így van ez a történelmi, és különösen a misztikus témákkal kapcsolatban is. Talán éppen ezért üdítő a hálivúdi filmdömpingben egy-egy olyan alkotás, mint ez is, amely az előzőekben említett dolgokkal foglalkozik, s természetesen nem hiányozhat belőle a szerelem sem.

Kai (Keanu Reeves) egy egyszerű életet élő szolga, akit a nagyurak kényük-kedvük szerint rángatnak, de akad azért pártfogója is. Egy szörnyetegre történő vadászat során Kai megmenti Yasuno (Masayoshi Haneda) életét úgy, hogy megöli a szörnyet. Ez az esemény azonban meghatározó fordulat lesz Kai életében. Eközben a rivális Nagato tartomány ura, Kira nagyúr (Tadanobu Asano) tervet forral arra, hogy leigázza Ako tartományt, amelyen jelenleg Asano nagyúr (Min Tanaka) uralkodik. Az események Ôishi (Hiroyuki Sanada) parancsnok számára is kedvezőtlen fordulatot vesznek, amikor Kira sikerrel jár, és katonáival együtt száműzik a tartományból.

Látványos, de mondanivalótól sem mentes film, amit érdemes akár többször is megnézni.

Előző oldal Jimmy Cartwright