Az elátkozott mű

Szépirodalom / Novellák (963 katt) Tad Rayder
  2017.02.22.

Egyik este Matt Johanson egy régi történetét kezdte felgépelni egy internetes oldalra. Miután felgépelte, az oldal nem jelenítette meg a művet. Matt furcsálta, hogy nem jelenik meg. Gondolkodóban esett, hogy talán valamit elrontott. De nem volt kedve nekiállni még egyszer, így betette a fiókjába.

Másnap elővette a fiókból a történetet és megint nekiállta felírni az oldalra. Semmi különös nem történt. Felírta az egészet és megint ugyanaz a szisztéma. Ismét nem jelent meg az oldalon a mű. Gondolta, most már ezzel a művel lehet valami baj, mert ő mindent jól csinált. Kidobni azért még sem akarta, inkább betette ismét a fiók legaljára. Megfogadta, hogy egy ideig nem törődik vele, és akkor majd, ha ismét előveszi, akkor már fel tudja gépelni. Így is történt. Nem foglalkozott vele. Csak, hogy a mű a fiók mélyén nem hagyta Mattat nyugodni. Éjszaka arra ébredt fel Matt, hogy valami zörgést hall a dolgozószobájából. S félálomban benyitott és látja, hogy az íróasztal fiókja ki van húzva és a mű lapjai ide-oda táncolnak a fiókban. Csipás, fáradt szemét megdörgölve megigazította a lapokat és a helyükre tette őket. S visszament aludni. Ugyanazon az éjszakán, fél kettő körül csöngettek a bejárati ajtónál. Ismét lement, és amikor kinyitja az ajtót, meghűl az ereiben a vér a félelemtől. A saját elméjének szülöttje állt vele szemben.

- Szia Matt! Csak nem meglepődtél, hogy eljöttem hozzád ?
- Te nem lehetsz itt, mert te csak a képzeletemben létezel.
- Ez így van. Te teremtettél és azért jöttem el hozzád, hogy jó tegyek veled. S adjak egy jó tanácsot.
- Mi féle tanácsot?
- Hát csak azt, hogyha nem akarod, hogy a többi képzeleted szülöttje is eljöjjön hozzád, akkor vedd elő a történetünket és írd fel, ahova elkezdted. Mert ha nem teszed, eljönnek érted és mindent, ami eddig csak a fantáziádban létezett, megtesznek veled.

S abban a pillanatban eltűnt az a fantom. De Mattnak ez is elég volt ahhoz, hogy rájöjjön, a története szereplői életre keltek. S elővette a fiókból a művet és elkezdte felírni. Nagyon izgult és félt, hogy most sikerüljön, mert nem akarja azt átélni, amit ő saját maga kitalált. A mű végre felkerült az internetre és Matt megnyugodhatott.

De közben az elméjében az a hang megszólalt: Ugye megmondtam, hogy sikerülni fog, Matt, csak akarni kell.

S azután, hogy ez a valósághű történet felkerült az internetre, minden egyes újabb művénél azért egy kicsit félt, hogy nehogy még egyszer megjelenjen a házában a képzelet szülöttje.


Írta: Németh Balázs

Sümeg, 2013. VIII. 4. vasárnap

Előző oldal Tad Rayder
Vélemények a műről (eddig 1 db)