Itt a vége / This Is the End

Külvilág / Mozijegy (997 katt) Jimmy Cartwright
  2017.03.08.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/12 számában.

amerikai fantasy vígjáték (2013) – IMDb 6,9 – (16 év felett)

Hollywoodban már sokszor és sokan elképzelték, hogy s mint lesz vége a világnak. Ilyen formában azonban még sosem. Amikor elkezdtem nézni, arra gondoltam, ez valamiféle önéletrajzi mozi, ami bemutatja két színész barátságának végét... Jó, nem. Mielőtt megnéztem, természetesen utánaolvastam a történetnek, bár az furcsa volt, hogy mindenki önmagát alakítja – többé-kevésbé.

Jay Baruchel meglátogatja régi barátját, Seth Rogent, akivel jól elvannak (isznak, szívnak, játszanak, tévéznek), majd elmennek James Franco házavató bulijára, ahol többek között Jonah Hill, Danny McBride, Craig Robinson, Michael Cera és Emma Watson is jelen van a hollywoodi hírességek közül. Egy idő múlva Jay és Seth kimennek a közeli vegyesboltba cigarettát venni, ám olyan meglepő dolgot tapasztalnak, amit addig csak látványos inváziós filmekben láthattak: kék fénysugarak embereket ragadnak el az égbe. Sokkos állapotban térnek vissza James házához, ahol megnyílik a föld, és többeket elnyel. Fogalmuk sincs, mi történik, így bezárkóznak a házba. Napok múlva kezdenek ráébredni, mi is lehet ez az egész.

Remek, szórakoztató, néhol némileg vulgáris, de mégis több helyen önironikus, görbe tükröt mutató film.

Előző oldal Jimmy Cartwright