Kolibri-kód / Hummingbird

Külvilág / Mozijegy (989 katt) Jimmy Cartwright
  2017.03.03.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/10 számában.

amerikai akció, bűnügyi, dráma (2013) (16 év felett)

Ha az ember beül egy Jason Statham filmre, pörgős, kemény akciófilmre számít. Ezzel szemben ez a film nem annyira pörgős (mint pl. A szállító), nem annyira kemény, mi több, nem is annyira akciófilm. Viszont emberközelibbé teszi a háborús dezertőröket (hivatalosan engedély nélküli eltávon lévőket) Joey karakterén keresztül.

Joey hajléktalanként tengődik a londoni utcákon, ám egy verekedés után kénytelen sebesülten elmenekülni, s egy rövidebb időre megbújni egy lakásban. Hamarosan kiderül, hogy a művész tulaj októberig nem tér vissza, így Joey úgy dönt, változtat az életén, összeszedi magát. Képzettségének megfelelő munkát vállal (behajtó lesz), így azért néhány komolyabb akciónak részesei lehetünk. Közben azonban megtetszik neki egy apáca, Cristina (Agata Buzek), aki rendszeresen oszt ételt a hajléktalanoknak, így egy furcsa, tiltott románc szemtanúi is lehetünk. Sőt, egy bűnügyi nyomozás részesévé is válhatunk, mivel Joey egykori "doboztársa" gyilkosság áldozatává válik. Azonban bármennyire is szeretne Joey a háborútól a legtávolabb lenni, az mégis utoléri...

Előző oldal Jimmy Cartwright