Citadella / Citadel

Külvilág / Mozijegy (956 katt) Jimmy Cartwright
  2017.01.18.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/5 számában.

ír-angol horror, thriller, dráma (2012)

Egy fiatal pár költözni készül egy eléggé leromlott állapotú toronyházból, ám miközben az ifjú férj lecipeli a csomagokat a taxihoz, az állapotos feleségét fura alakok támadják meg, amelynek következtében a nő kómába esik, ám a gyermeket sikerül megmenteni. Tommy (Aneurin Barnard) egyedül marad a kislányával, ám a szörnyű események miatt agorafóbiája (nyílt tértől való félelme) alakul ki, amely miatt terápiára jár. Rendszeresen ellátogat feleségéhez a kórházba, akit azonban 9 hónap elteltével lekapcsolnak a gépekről, így Tommy úgy dönt, elköltözik. Ám betegsége és egy támadás miatt ez nem sikerül. Felesége temetésén ráadásul találkozik egy fura pappal (James Cosmo), aki még nálánál is furább dolgokat mond. A kórházban természetesen akad egy segítője, Marie (Wunmi Mosaku) nővér, aki a támadás után befogadja őket ideiglenesen. Szintén Marie unszolására elmennek a paphoz, aki elmeséli neki a ház és a benne lakók történetét, miáltal fény derül arra is, hogy miért időzik el a kamera egy-egy eltűnt gyermek plakátján. Tommy, a pap és egy vak kissrác, Danny (Jake Wilson) végül összefog, hogy véget vessenek a különös, megrázó eseményeknek.

Őszintén szólva mostanában nem sok olyan filmet láttam, ami ilyen komoly hatással lett volna rám, mint ez. A főszereplő agorafóbiájának plasztikus megjelenítése, a toronyházat és környékét uraló különös lények a feszült figyelmen túl egy mélyről induló, az emberen a végkifejletig fokozatosan eluralkodó, pánikszerű érzést keltenek. Kell utána egy kis idő, amíg az ember helyrerázódik. De mi végre lenne a filmművészet, s azon belül az efféle horrorok, ha nem arra, hogy hatást váltsanak ki a nézőkből?

Előző oldal Jimmy Cartwright