Idiokrácia - Hülyék paradicsoma / Idiocracy

Külvilág / Mozijegy (1149 katt) Jimmy Cartwright
  2017.02.01.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/5 számában.

Amerikai sci-fi kalandvígjáték (2006)

A Pentagon könnyen pótolható jelentkezőket keres legújabb kísérletéhez. Így kapja parancsba Joe Bauers (Luke Wilson) közlegény, hogy jelenjen meg a kísérlet helyszínén. Ott találkozik Ritával (Maya Rudolph), aki eddig örömlányként tengette életét. A forradalmi ötlet, melynek megvalósításában részt kell venniük, a hibernáció. A szerződés szerint egy évet kell nekik mélyálomban eltölteni, ám némi hiba csúszik a tervbe, s 500 év múlva ébrednek fel. A világ, amelybe érkeznek, teljesen megváltozott. Hamarosan rá kell döbbenniük, hogy az általános intelligenciaszint lehetetlen mélységekben botorkál, szóval az emberek sík hülyék. Ezt többek között jól jellemzi, hogy az év legsikeresebb mozifilmje a „Segg” címet viseli, és a nézők 90 percen keresztül egy emberi hátsó felet nézhetnek. Az amerikai elnök egy néger pankrációbajnok és pornósztár. Víz pedig csak a WC-ben van, s ha Brandoo helyett (ami elektrolitot tartalmaz) azt szeretne inni a főhős, még ki is röhögik. A tévében az egyik legnépszerűbb műsor a „Jaj a golyóim” címet viseli, amelyben egy illető nemesebbik szerve képezi a fő témát. Egyszóval a helyzet rettenetes és teljesen kilátástalan. Innen szeretne Joe visszajutni a saját idejébe, mivel feltételezi, hogy van már időgép. Ebben az egyik szereplő, az ügyvéd Frito (Dax Shepard) még meg is erősíti, és több kísérletet is tesznek arra, hogy elmenjenek a helyre, ahol az van. Számos kaland és megpróbáltatás vár a főszereplőkre, úgy fizikálisan, mint mentálisan.

A film mondanivalója persze bevallottan jelen korunk társadalmának kritikája, amit még egy alternatív plakát felirata is alátámaszt: „Az egyetlen film, amely vígjátéknak indul, de dokumentumfilm lesz belőle.” Amellett, hogy a film jó szórakozást nyújt, bizony el is gondolkodtat.

Előző oldal Jimmy Cartwright