Rocksztár / Rock Star

Külvilág / Mozijegy (1005 katt) Jimmy Cartwright
  2017.01.30.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/4 számában.

Amerikai zenés vígjáték, dráma (2001)

Igaz, nem egy mostani film, de mivel a rock az örök, továbbá „amíg a Föld kerek, mindig lesznek rockerek”, ezért ez a film sem évül el. Chris „Izzy” Cole (Mark Wahlberg) szabadidejében egy Steel Dragon tribute banda, a Blood Pollution énekes frontembere, ám civilben fénymásológépeket javít. Barátnője, Emily Poule (Jennifer Aniston) menedzseli a zenekart – fellépéseket szervez, pólókat, CD-ket, szórólapokat, kitűzőket készíttet. Az egyik fellépésen Chris és Rob Malcolm (Timothy Olyphant), a banda egyik gitárosa durván összekapnak, mert Rob nem pontosan úgy játssza a Stand Up című számot, ahogyan azt az eredeti zenekar gitárosa. Ezt követően Christ közös megegyezéssel kirakják a zenekarból, mivel a többiek nem csak egy „másolat” szeretnének lenni, hanem saját nótákat is fel akarnak venni a repertoárba. Chrissel tart természetesen Emily is.

Másnap Christ felhívja Kirk Cuddy (Dominic West), a Steel Dragon frontembere azzal az ajánlattal, hogy menjen el hozzájuk egy válogatásra, mivel a Steel Dragon énekese, Bobby Beers (Jason Flemyng) szólókarrierbe kezd, így szükségük van egy új énekesre. Chris napokon belül egy őrült, különös világban találja magát, istenített rockbandájának tagjai között. A fellépések, turnék alatt azonban rá kell jönnie, ez a világ nem egészen olyan, mint képzelte.

A film szerves részét képezi természetesen a zene, amelyet érdemes a filmtől külön is beszerezni, mert igazán remek rocknótákat sikerült megírni a zeneszerzőknek, amelyek hatalmasat dobnak a filmélményen.

Előző oldal Jimmy Cartwright