Csáposok / Grabbers (2012)

Külvilág / Mozijegy (952 katt) Jimmy Cartwright
  2017.01.13.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/3 számában.

Angol-ír vígjáték, horror, sci-fi

Ha valamihez, hát akkor a humorhoz és a sci-fi-hez nagyon értenek az angolok. Ha pedig még ezt horrorral is keverik egy aprócska ír faluban, a hatás garantált. A film nyitójelenetében egy meteor-szerű valami csapódik az ír partok közelében a tengerbe, amelyet észrevesz egy halászhajó legénysége – pechjükre.

Ciarán O'Shea (Richard Coyle) rendőr élete nyugodt, ám jórészt ittas állapotban telik az Erin Island-i településen. Ide érkezik meg két hétre a szabadságát töltő rendőrfőnök helyettesítésére Lisa Nolan (Ruth Bradley) rendőrnő (bocsánat, ügynök), aki eddig Dublin belvárosában teljesített szolgálatot. Ám a csöndes kisvárosban mostanában fura dolgokat tapasztalnak: tucatnyi halott bálnát sodor partra a tenger, amelyet Dr. Adam Smith (Russell Tovey) felettébb érdekesnek talál. Két rákász különös élőlényre bukkan az egyik ketrecükben, amely egyiküket arcul vizeli. Paddy Barrett (Lalor Roddy) hazaviszi a fura valamit, s beteszi a fürdőkádjába. Amikor azonban hazaér egy kiadós italozás után a helyi becsületsüllyesztőből, sehol sem találja – egészen addig, amíg az a plafonról rá nem veti magát, és el nem kezdi szívni a vérét. Paddy-t persze keményfából faragták, így másnap az élettelennek tűnő fura idegent elviszi Russell-hez, és szól a rendőröknek is. Közösen rájönnek, hogy a lény nem származhat a Földről, s valószínűleg egy nagyobb ilyennek az ivadéka, valamint arra is, hogy nem bírják az alkoholt...

Remek humor, tökéletes CGI animáció, profi színészi játék, kitűnő szórakozás!

Előző oldal Jimmy Cartwright