Pista bácsi beteg

Neoprimitív / Pista bácsi (918 katt) Kapitány
  2016.12.19.

Ez egy régebbi neoprimitív írásom, amit elővettem, hogy itt is meglegyen.

Egy napon Pista bácsi felült kerékpárjára, és elkerekezett régi ismerőséhez, Józsi bácsihoz, hogy megigyanak néhány üveg sört, s közben kellemes társalgással múlassák az időt. Józsi bácsi örömmel fogadta barátját, majd leültek a kertben található műanyag székekre. Kellemesen telt az idő: sörözgettek, és közben vidáman beszélgetettek fiatalságukról.

Egyszer azonban Pista bácsi hasába szúró fájdalom hasított.

- Mi történt veled? - kérdezte Józsi bácsi.
- Semmi különös - felelte Pista bácsi. - Csak egy kicsit fáj a hasam.
- Szerintem jobb lenne, ha elmennél a sürgősségire! - intette meg ismerősét Józsi bácsi.

Pista bácsi megfogadta a tanácsot, s hamarosan a rendelőintézet előtt parkolt le kerékpárjával. Bár estére járt az idő, a sürgősségi betegellátóban mégis gyorsan sorra került. Az ügyeletes orvos már régről ismerte Pista bácsit (ugyanis közeli szomszédok voltak), s alaposan meg is vizsgálta. Szemei aggodalmat tükröztek.

- Pista bácsi, önnek úgy tűnik, vakbélgyulladása van! Azonnal át kell mennie a sebészetre!

Így is történt. Pista bácsi hamarosan a sebész szakorvos előtt állt, aki egy újabb vizsgálat után így döntött:

- A betegség igen előrehaladott állapotban van! Ön még ma este kés alá kerül!

A sürgős műtétet megelőzte néhány rutinfeladat: vérvétel és a műtétek előtt szokásos injekció. Pista bácsi a nyugtatók hatására teljes közönyösséggel feküdt a sebészet kerekes kocsiján, még az sem zavarta, amikor leborotválták a hasán található szőrzetet. Rövidesen megérkezett az ápoló, aki betolta Pista bácsit a műtőbe, és áthelyezte a műtőasztalra. Itt az altatóorvos nagy adag altatót adott be a betegnek, melynek következtében Pista bácsi előtt elsötétedett a világ…

Másnap reggel Pista bácsi zavart tudattal ébredt fel. Az altató utóhatása miatt nem tudta, hogy hol van, csak a hasában égő fájdalmat érezte. És úgy látta, hogy bombázógépek szállnak felette. De aztán az jutott eszébe:

"Ilyen gépeket ma már nem is gyártanak!"

És visszazuhant az öntudatlanságba.

Előző oldal Kapitány