Jonathan Hunt kalandok

Szépirodalom / Könyvajánló (1346 katt) Ida
  2014.12.26.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2015/2 számában.

Egy érdekes könyvsorozatot szeretnék a figyelmetekbe ajánlani, melynek 2011 óta három kötete jelent meg az Alexandra Kiadónál:

Pierrot - Szélesi Sándor: Jumurdzsák gyűrűje (2011)
Pierrot - Gábor Endre: Az ördög köve (2012)
Pierrot - Gábor Endre: Magister M (2013)

A történet főszereplője Jonathan Hunt, a magyar gyökerekkel is rendelkező amerikai újságíró, a New York Times munkatársa, aki egyrészt dédapja régi irataiban szereplő különös dolgokat kutatva, másrészt az illegális műkincskereskedelmet bemutató cikkei miatt menekülve Magyarországra látogat.

A történelmi rejtélyek iránt érdeklődő újságírónak nincs sok lehetősége unatkozni ebben az érdekes és igen régre visszanyúló múlttal rendelkező országban. A régi idők titkai mellett sok fejtörést okoz számára a jelenkor embereinek ármánykodása is, ráadásul felbukkan Gárdonyi Géza korából egy őrült tudós, Ábray professzor, akinek sikerült létrehozni egy szerkezetet, ami lehetővé teszi az időutazást az emberek számára is.

Az első kötet cselekménye Egerben játszódik párhuzamosan a jelenben, Gárdonyi Géza korában és a 16. században, Az egri csillagokból jól ismert török gyűrű pedig különös jelentőségre tesz szert az időutazás fényében.

A második könyv a 18. század debreceni tudósainak világába kalauzol el minket, akik saját életüket is kockára téve igyekeznek feltárni az univerzum titkait, és megszállottan kutatják az ördögi meteorok rejtélyét.

A harmadik kötet pedig egy különös régészeti lelet köré épül, és kiderül, hogy nem is olyan egyszerű magyarázatot találni arra, hogyan falazhattak be Visegrádon egy 19. századi, pécsi fiatalembert Mátyás király korában.

Mindhárom könyvre jellemző, hogy a cselekmény több idősíkon zajlik, így nemcsak az időutazás révén kapcsolódik össze a titkokban gazdag múlt és az ármánykodó figurákat sem nélkülöző jelen.

Az izgalmas történet mellett külön érdekes volt számomra, hogy a helyszínekről, Egerről, Debrecenről és Pécsről, Magyarország három régi és híres városáról is részletes képet kapunk, hiszen Jonathan Hunt nemcsak kíváncsi újságíró, de mindenre nyitott turista is, aki szeretné felfedezni őseinek hazáját.

Összességében elmondható, hogy nagyon jól szórakoztam a könyvek olvasása közben, és remélem, hogy lesz folytatása a sorozatnak.

Előző oldal Ida