Tai Chi 0

Külvilág / Mozijegy (1359 katt) Jimmy Cartwright
  2014.07.19.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2013/1 számában.

akció, dráma, steampunk (2012)
(16 év felett)

Hogyismondjamcsak... Határozottan érdekes filmalkotással állunk szemben, amelyben keveredik a klasszikus karate / kung-fu film a vásznon eleddig csak elvétve látható, az angol viktoriánus korba helyezett steampunkkal. A történet egy fiatalemberről, Yang Lu Chan-ről szól, aki születése óta egy fura jegyet visel: egy kis ördögszarvat, melytől az a különleges képessége származik, hogy bármely látott harci mozgást képes megjegyezni, s utána alkalmazni. Ám természetesen van egy komoly probléma is, mely szerint, ha túl sokszor használja ezt a képességét, és túl agresszíven küzd, az ördögszarva elfeketedik, s ő maga meghal. Így orvosa azt tanácsolja neki, hogy miahamarabb keresse fel Chen mestert, aki majd megtanítja őt egy sokkal békésebb harcmodorra (ez lenne a Tai Chi). No persze ez nem olyan egyszerű, mivel csak családtag juthat eme féltve őrzött tudás birtokába.

A háttérben persze megtalálható, a kung-fu filmekre oly jellemző hatalmi harc, ám itt egy ellenséges hadúr helyett a gőzgépekkel mindent elárasztó és elérő Nyugat a fő ellenség. Ebből ugyan a filmben nem kapunk annyit, mint szeretnénk, ám azt hiszem, egyelőre kárpótolnak bennünket a csodálatosan fényképezett, gyönyörűen megkomponált harci jelenetek, amelyeket az alkotók még vicces feliratokkal, mértani ábrákkal is megtűzdeltek. A stáblista mellett látható, második részből származó teaser azonban azt vetíti elénk, hogy a folytatásban már komolyabb steampunk vonalra számíthatunk...

Előző oldal Jimmy Cartwright