A végzet napja / The Day

Külvilág / Mozijegy (1365 katt) Jimmy Cartwright
  2014.08.03.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2012/12 számában.

dráma, sci-fi, thriller (2011)
(18 év felett)

A film szerint mégiscsak vége lett a világnak. Persze nem úgy egyik pillanatról a másikra, hogy senki fel sem fogta, hogy már nincs. Szimplán csak beköszöntött a civilizáció vége, aztán mindenki próbált valahogy túlélni. Douglas Aarniokoski rendezőtől láttunk már jobb filmeket is (Félelem és reszketés Las Vegasban, Volt egyszer egy Mexikó, Szőr Austin Powers: Őfelsége titkolt ügynöke), de egyszer ez is nézhető. A főbb szerepeket Shawn Ashmore (Adam), Ashley Bell (Mary), Cory Hardrict (Henson), Dominic Monaghan (Rick) és Shannyn Sossamon (Shannon) alakítják. Ők öten együtt vándorolnak Észak-Amerika elhagyatott tájain. A rossz idő elől egy üres farmházba menekülnek. Kiéhezve, fáradtan érkeznek meg, s utolsó tartalékaikat élik fel a vihar alatt, s a házban sem találnak semmit, egyikük ráadásul súlyos beteg. A vihar elültével Mary egyre csak győzködi a többieket, hogy induljanak tovább, nem biztonságos a hely. Hamarosan kiderül, igaza van és a ház egy ügyes csapda...

A film kissé lassúnak, mondhatni vontatottnak hat mindaddig, amíg kb. a harmadánál be nem indulnak az események. Érdekes, hogy csak az első néhány percet láthatjuk színesben, a film többi része fekete-fehér. Megjelenik benne a társadalom átstrukturálódása, az emberi kapcsolatok megváltozása, s több fogalom átértékelése. Bár az IMDB-n nem kapott túl jó értékelést, azoknak mindenképp érdemes megnézni, akik kedvelik a posztapokaliptikus látomásokat.

Előző oldal Jimmy Cartwright
Vélemények a műről (eddig 1 db)