Prometheus

Külvilág / Mozijegy (1489 katt) Jimmy Cartwright
  2014.02.14.

A mű megjelent a Lidércfény Amatőr Kulturális Folyóirat 2012/10 számában.

kaland, sci-fi (2012)
(16 év felett)

Azt hiszem, már mindent elmondtak erről a filmről, ami elmondható. Valóban számtalan hibája van, amelyek közül nem egy alapvető. (Csak egy idevágó kérdés: te milyen irányba menekülnél el egy feléd dőlő nagy valami elől?) A színészek egyébként jók, és jól is lettek összeválogatva. A többek között Noomi Rapace, Michael Fassbender, Charlize Theron és Guy Pearce által alkotott szereplőgárda úgy érzem, megtette a magáét. Azt azonban, csupán a film alapján nem tudtam eldönteni, hogy a forgatókönyv volt-e csapnivaló, vagy a rendezéssel vannak ilyen súlyos gondok.

Hiszen a történet lényegében fapados: egy csapat régész különös összefüggésre bukkan több, egymástól nagy távolságra lévő barlangrajzok alapján, ezért expedíciót indítanak a világűrbe. Kiderül, hogy az emberiséget egy idegen faj hozta létre, mégpedig az, amelyet eddig – az Alien film alapján – úgy képzeltünk, mint egy elefántszerű, ormányos lényt. (Született is róluk egy könyv egyébként, amely tudtommal hivatalos, és Ridley Scott engedélyét is bírja.) Ehhez képest inkább hasonlítanak ahhoz, ahogy talán az emberek többsége elképzeli az atlantisziakat. Nomármost ezek a lények bizony valami oknál fogva az elpusztításunkra törnek, amit természetesen – legalábbis egyelőre – a főszereplők megakadályoznak. A történet indokai elég homályosak, nem derülnek ki a filmből konkrétumok. Bár, ha hozzávesszük, hogy készül a folytatás, még talán lehet minden kérdéses dologra magyarázat. Persze akkor meg majd az a vád éri a második részt, hogy csak azért készült, hogy az első hibáit kijavítsa, és magyarázatokat szolgáltasson.

Azért voltak benne jó jelenetek, az kétségtelen. Talán az egyik legjobb, leghangulatosabb, és az Alien filmek hangulatát kicsit visszacsempésző az volt, amikor Elizabeth Shaw önműtétet hajt végre magán. Bár a végét ennek is elrontották, amikor csak úgy „összegemkapcsozta” a gép a hasát, s ezt követően pedig simán ide-oda rohangált. Nos, egyszer azért meg lehet nézni.

Előző oldal Jimmy Cartwright
Vélemények a műről (eddig 2 db)